• 28-08-2021, 22:58:24
    #10
    bim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Başınız sağolsun, çok üzücü, covid-19 kronik rahatsızlığı olanları ve yaşlıları daha çok etkiliyor.
    @TekLanDC; size de geçmiş olsun, eşiniz 2. dozu olalı ne kadar oldu? biontech olduğu için merak ettim doğrusu.
    Normal şartlarda 2nci doz aşıyı olduktan 1 ay sonra etkisini gösterir dedi hemşireler ama eşim aşı olduktan 1 gün sonra bende belirtiler başlamıştı ve 4 ncü günde teste gittim.
    Ama inanın orada daha önce covid geçirip üstüne 2 doz biontech aşısı olup yine covid olan birisi daha vardı. (öksürüp duruyor ve tir tir titriyordu kadıncağız)
  • 28-08-2021, 22:59:16
    #11
    2009 senesinde kıl dönmesi ameliyatı olmuştum çok başarılı ve sonrasında da çok rahat bir hastane deneyimim olmuştu sağolsun genel cerrahta çok iyi birisiydi. Geçen kış oğan ve hanım domuz gribi oldu oğlanı hastaneye yatırdık eski ciddiyet yoktu ama doktor bizim oğlanı sevmişti ondan şanslıydık epey ilgilenmişti. Hanımın sinüs taşikardisi var 10 senedir aniden kalp atış hızı 180 -190 larar çıkıyor ve inmiyor acile gittiğimizde ne yapacaklarını söylemesek büyük ihtimal sabahlayıp büyük şehirdeki hastaneye sevkini yaparlarki bu başımıza ilk dönemlerde hep geldi. Artık yapmaları gerekeni doktora biz söylüyoruz 20 dk sonra eve dönüyoruz. İnsan biraz kendi doktoru olacak yoksa işiniz şansa kalıyor iyi bir hekim denk gelirse sıkıntısız atlatıyorsunuz.
  • 28-08-2021, 23:13:28
    #12
    TekLanDC adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Normal şartlarda 2nci doz aşıyı olduktan 1 ay sonra etkisini gösterir dedi hemşireler ama eşim aşı olduktan 1 gün sonra bende belirtiler başlamıştı ve 4 ncü günde teste gittim.
    Ama inanın orada daha önce covid geçirip üstüne 2 doz biontech aşısı olup yine covid olan birisi daha vardı. (öksürüp duruyor ve tir tir titriyordu kadıncağız)
    biontech için 1. dozda yüzde 50 gibi, 2. dozda yüzde 95 üzerinde antikor oluştuğu söyleniyor. eşiniz 2. doz olmadan hemen yakalanmanız şanssızlık olmuş. siz sinovac olmuşsunuz ama sinovacın etkisinden şahsen çok şüphe duyuyorum. verdiğiniz örnekte ilginç covid geçirip, üstüne 2 doz aşı olup tekrar yakalanmak, sanırım virüs delta vs. mutasyona uğramış haliyle dolaşıyor. acil şifalar dilerim.
  • 28-08-2021, 23:24:38
    #13
    bim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    biontech için 1. dozda yüzde 50 gibi, 2. dozda yüzde 95 üzerinde antikor oluştuğu söyleniyor. eşiniz 2. doz olmadan hemen yakalanmanız şanssızlık olmuş. siz sinovac olmuşsunuz ama sinovacın etkisinden şahsen çok şüphe duyuyorum. verdiğiniz örnekte ilginç covid geçirip, üstüne 2 doz aşı olup tekrar yakalanmak, sanırım virüs delta vs. mutasyona uğramış haliyle dolaşıyor. acil şifalar dilerim.
    Çevremde iki aşıyida olup covid olanlar var aşıya pek güvenmeyin.
    Başsağlığı dilekleriniz için teşekkür ederim sagolun
  • 28-08-2021, 23:45:38
    #14
    Slash adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çevremde iki aşıyida olup covid olanlar var aşıya pek güvenmeyin.
    Başsağlığı dilekleriniz için teşekkür ederim sagolun
    Sayın hocam başınız sağolsun Aşılar hasta olamamanızı değil hastalığı hafif geçirmenizi sağlıyorlar. 2 doz biontech aşısının başarı oranı %98zin biraz üzerinde. Bu oran yoğun bakım ihtiyacı olmayanların oranıdır. Yani 2 doz biontech aşısı oluş yoğun Bakıma girecek kadar kötüleşen hasta oranı %2.
    Covid19 yok olmayacak, covid19 ile yaşamayı öğreneceğiz aşılar sayesinde. Tıpkı 1921 de dünyanın %10 nunu öldüren, günümüzde sıradan bir vürüs olan influenza (bildiğiniz grip) vürüsü gibi
  • 28-08-2021, 23:49:02
    #15
    Başınız sağolsun. Fakat bu tarz tavsiyelerin hoş olmadığını düşünüyorum.

    Birisi için yoğun bakım olmazsa olmaz olabilir. Bunu bizim kestirmemiz mümkün değil.
  • 28-08-2021, 23:56:51
    #16
    Başınız sağolsun hocam, aynı durum ile yakın çevremdeki kişilerde karşılaştı.
  • 29-08-2021, 01:48:45
    #17
    Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun . Yarın karantinam bitiyor sanırım aynı ildeyiz daha önce konuşmuştuk . Korona oldum +tüm vucudum enfeksiyon kapmıştı bölge hastanesinde yattım 5 gün boyunca tıklım tıklım heryer doluydu ama koskoca serviste 3-4 hemsire tek vardı yani 5 katlı serviste sadece 3-4 hemsire vardı . Ülkede o kadar iş bekleyen Hemsire olmasına rağmen bu kadar az olması beni şaşırttı . Hemsireler gercekten ilgisiz ki kendi serumumu resmen ben çıkarmaya çalışıyordum gelmiyorlardı çağırmama rağmen . En son sinirlenip koridora elimde serumla çıkıncada atarlanıyorlardı resmen rezillik çektim yani ben o odada ölsem belkide 3-4 saat sonra haberleri olacaktı o derece ilgisizlerdi . Çok şükür atlattım ama ömur boyu unutmayacağım yaptıklarını.
  • 29-08-2021, 01:54:51
    #18
    Bende evde ölen hiç duymadım. Coronanın ilk günlerinde çinde sokaklarda yuvarlanan insanlar, ofiste takla atan zombimsi varlıklar gösteriliyordu. Sonra ne olduysa bitti gitti...
    Başınız sağolsun.
    - Not: alıntılayıp doğum moğum saçma cevap atmayınız.