• 17-07-2021, 16:26:49
    #1
    Evet kyk tarafından dolandırıldım sevgili forum arkadaşlarım. Ancak bu yasal bir hale getirilmiş. Konu kesinlikle kyk ödemek istemiyorum silinsin konusu değildir aldığım ana parayı ödemek istiyorum ancak erken ödemek istememe rağmen hükümet bana kendi politikalarından dolayı artan enflasyon farkını ödetmek istiyor. Ayrıca bilmeyen arkadaşlar için bu bahsettiğim enflasyon muhabbeti son ödeme tarihinden itibaren başlayan faiz değildir. Şu an 4. Sınıfa geçtim ve şu an ödemek istememe rağmen enflasyonunuda ödemek zorundaymışım.

    Bu enflasyon muhabbetinden haberim olduğu ilk gün kyk’yı iptal ettim ve bir çözüm yolu aradım kyk vatandaş temsilcileriyle görüştüm kendilerine borcumun ne kadar olduğunu sorduğumda bana bunu hesaplayamadıklarını söylediler. Ve bilmediğim borç mikarımı hesaplatmak istediğimde ise hesaplandıktan sonra 20 gün içerisinde ödemem gerekmiş.

    İnternetten biraz araştırdım 24 bine 34 bin ödeyen kişinin yazısını gördüm. Aldığım geri ödemeli bursun enflasyon miktarını hesaplamaya çalıştım sinir, streste cabası kafam çok basmıyor bu işlere belki buradan bir arkadaş yardımcı olabilir dedim.

    not: internette yer alan hesaplama sistemi yanlış çalışıyor ayrıca ben yurtdışında okuduğum için burs miktarım her ay 100 lira fazlaydı.

    Bu enflasyon parası için dava açmayı bile düşündüm ancak sözleşmede yer aldığı için benim lehime karar çıkabileceğinide düşünmüyorum yine bu konuda fikriniz varsa belirtirseniz sevinirim



  • 17-07-2021, 16:29:51
    #2
    Dostum 6 yıl sonra ödüyoruz krediyi konulan faiz öyle fazla değil aldığın ücreti toplam ödeyeceğin tutardan çıkar farkın yüzdesini al 6 ya böl bakalım yıllık kaça denk geliyor

    24000 alan 34000 ödeyecek olsa yıllık %7 faiz yapar öğrenim kredisi için gayet iyi bir oran
  • 17-07-2021, 16:32:00
    #3
    bende senin gibi iyi niyetliydim hocam ancak öyle bir şey söz konusu değil buyurun.
    https://www.sikayetvar.com/kredi-ve-...rumu/enflasyon

    ayrıca bankadan kredi çeksem daha karlıydı hocam en azından onda enflasyon farkı ödenmiyor
    YenerK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dostum 6 yıl sonra ödüyoruz krediyi konulan faiz öyle fazla değil aldığın ücreti toplam ödeyeceğin tutardan çıkar farkın yüzdesini al 6 ya böl bakalım yıllık kaça denk geliyor
  • 17-07-2021, 16:36:53
    #4
    karamazov adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bende senin gibi iyi niyetliydim hocam ancak öyle bir şey söz konusu değil buyurun.
    https://www.sikayetvar.com/kredi-ve-...rumu/enflasyon

    ayrıca bankadan kredi çeksem daha karlıydı hocam en azından onda enflasyon farkı ödenmiyor
    Bankadan çeksen nasıl daha iyi oluyor? 2015 senesinde almaya başladın sanırım doğru mudur? 2015 senesinde ihtiyaç kredisi faiz oranı neydi? Ayrıca kredi skorun var mıydı? İktidar başarılı politikalar izleyemedi evet ama öğrenim kredisi kötü bir kredi değil hesap yapamıyorsanız almayın hocam kredi
  • 17-07-2021, 16:37:50
    #5
    ss atmışım ne demek 2015 senesinde çektin? 2018in sonunda aldım ilk. Aynen gelecekte enflasyonun bu kadar olacağını hesap edemediğim için almamalıydım saol önerin için şimdi konuya yazma boş yapmak için. bilgisi olan arkadaşlar yazacaktır zaten.

    YenerK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bankadan çeksen nasıl daha iyi oluyor? 2015 senesinde almaya başladın sanırım doğru mudur? 2015 senesinde ihtiyaç kredisi faiz oranı neydi? Ayrıca kredi skorun var mıydı? İktidar başarılı politikalar izleyemedi evet ama öğrenim kredisi kötü bir kredi değil hesap yapamıyorsanız almayın hocam kredi
  • 17-07-2021, 16:43:35
    #6
    Benim anlamadığım nokta

    20 aldınız toplamda 30 ödeyeceksiniz ama siz erken ödemek istiyorum diye 20mi ödemek istiyorsunuz?
  • 17-07-2021, 16:44:43
    #7
    bende aldım 14.900 2024 yılında ödemesi başlayacak aslan besleyecek yemini düşünmez
  • 17-07-2021, 16:45:31
    #8
    Hayır hocam ben aldığım parayı ödemek istiyorum enflasyon parasını ödemek istemiyorum zaten mantıklı olanda bu değil mi? Enflasyonun sebebi ben miyim?
    Ayrıca erken ödemek için iptal ettirdim borcumu hesaplamıyorlar hiç bir şekilde hesaplarsak 20 gün içinde ödemeniz gerek diyorlar belki yıllara göre aldığım krediden enflasyon miktarını hesaplamama yardımcı olacak biri vardır diye konu açtım.
    BurakKeskin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benim anlamadığım nokta

    20 aldınız toplamda 30 ödeyeceksiniz ama siz erken ödemek istiyorum diye 20mi ödemek istiyorsunuz?
  • 17-07-2021, 16:46:45
    #9
    Banakadan almak dediğin gibi daha karlı sanırım ayrica yukarıda yazıldığı gibi hesaplamak mümkün değil baya detaylı bir hesap gerekli.

    Çünkü 2018 den hesaplamaya başlamak saçmalık olur. Her ay ufak bir miktar alıyorsun. En mantıklı ve sağlıklı sistem her ayı ayrı ayrı hesaplamaktir.

    Ayrıca bundan sonra ki dönemlerde alacaklara ekstra geçmiş olsun diliyorum. Enflasyon daha da arttığı için büyük bir sürprizle karşılaşacaklar.