Selam arkadaşlar vergi işleri için şirket açmıştım aylar önce. Ama sabit bi gelir yok bazen kazanıyoruz bazen hiç gelmiyor. Her ay 300 400 lira şirket masrafım var ve çogu ay bu kadarı çıkaracak kadar bile kazanmıyorum sabit işim dıışnda ekstra işlerden. Ben şimdi bu şirkete boşa para ödüyorum. Kapattırsam internetten para alamıycam böyle sistem mi olur Allah aşkına ya sabit gelir yok çogu insan bu durumda şirket açsa bi dert açmasa bi dert kapattııramıyorum suanda boşa damga vergisi muhasebe ücreti bi ton şey ödüyorum. Sinirlerim bozuldu açmak istedim eminim benimle aynı durumda olan binlerce insan var.
Şimdi kazanıyosan vergini vereceksinciler çıkmadan açıklama yapıyım. Ben kazandığımın vergisini vermek istiyorum zaten AMA KAZANMADIĞIMIN neden veriyorum arkadaş? Bana desin ki freelancer çalışanlar için şirket açma zorunluluğu yok. Ama otomatik bir sistem tanımlanır. Banka hesabına gelen yaptıgın işlerden kazandığın paraların vergisi çıkarılır. Ben muhasebe ücreti damga vergisi vs vermem ne kazandıysam onun vergisini alırsın olur biter. Neyse zerre hakkım varsa sonuna kadar haram olsun. Elbet bu günlerde geçecek devran dönecek..
Sabit geliri olmayan adamdan vergi istemek!
9
●321
- 14-02-2021, 22:17:09
- 14-02-2021, 22:18:40Hocam paytr gibi sistemler kullanabilirsiniz 10.000 tl bakiye çekim sınırı koyarsınız şirket aç kapa yaparak çekersiniz
- 14-02-2021, 22:22:278 yıl önce 18 yaşıma girince şirketi açtım bağkur ödeyemediğim için sigortalı işte çalıştım 1 yıl sonra da şirketi borçla kapattım pişman mısın diye soracak olan olursa pişman değilim denedim olmadı yapacak bir şey yok
- 14-02-2021, 22:29:11Kendisine ne kalacak?tugberkkuran adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 14-02-2021, 22:30:30Malesef böyle bir gerçek var. Kazanç adsense değilse eğer öyle 300-500-1000 TL için şirket açmanıza gerek yok devlet bu paraların peşine düşmüyor arkadaşlar. Bu kadar pinpiriklenmenin manası yok yani.
Google ödemeleri genelde kara listeye alındığı için o biraz sıkıntı. - 14-02-2021, 22:32:25Alınıyor hocam. Şimdi alınmazsa ilerde onlarda alınacak. Bu adamlar kanımızı sömürecek ellerinden gelse. bundan 4 5 sene önce vergi dairesine gidip adsenseden para kazanıyorum vergimi vermek istiyorum desen kapıdan kovarlardı seni. Şimdi kanun çıkarıp bide utanmadan 5 YIL GERİYE DÖNÜK alabiliyorlar. yaparlar her şeyi yaparlar.kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 14-02-2021, 22:35:29Adsense ise evet alabilirler. Çünkü adsense'de itiraz etme şansınız yok , googleden kazanç sağladığınız %100 olarak net.masterthone adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Diğer türlü gelen paralarda arkadaşım borç verdi , ödemesi vardı vs her türlü şey söylenip yüksek mebla olmadığı sürece işin içinden çıkabilir. - 14-02-2021, 22:37:13Çıkamıyorlar hocam çıkamıyorlar çevremde ne kadar insan varsa incelemeye giren hesabına giren tüm para kontrol ediliyor o kadar ödeme geliyor hangi birine borç diyeceksin hangi birine akrabam gönderdi diyeceksin. Yerler mi hocam? Konuları araştır bak vergi konularıını adamın babasından gelen paradan bile vergi istiyorlar. Aylardır bu konuları araştırıyorum konuları okuyorum vergi gelenlerle konuşuyorum. Bir kere incelemeye girdin mi bitti iş.kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 14-02-2021, 22:44:54Duygularla düşününce tamamen haklısınız ama pratikte para kazanıyorsan devlet vergini vereceksin diyor. Girişimcilik, işletme yada esnaf olmak gerçekten çok geniş açıdan incelenmesi gereken konular. Ben yeni girişimcilere her zaman şunu söylerim eğer bir rotan varsa gideceğin limana ulaşmak için yolda her türlü acıya dayanacaksan hiç bekleme demir al ve yola çık. Ama ben savaşmak istemiyorum dersen ona da hak veririm sabit maaş bazen daha karlı olabilir. İşletme açmak herzaman %50 risktir buna göre hareket edin. Başarılı olmak içinse formül basit; başarı = çalışmak * şans * haksız avantaj hayatta başarılar.