• 16-01-2021, 09:42:59
    #1
    Selamlar,

    Antideprasan kullanımı ve karantina etkisiyle son 1.5 senede 76 kilodan 94 kiloya çıkmıştım. Diyet de yapmayı pek beceremeyen birisiyim. Ancak son 10 gündür "intermittent fasting" adında son günlerde de oldukça gündem de olan diyet modelini denedim.

    Benim yaptığım versiyonu 23-1. Yani günün sadece 1 saati yemek yiyorum ve 23 saat tamamen aç kalıyorum.

    Uyandıktan sonra 6 saat yemek yemiyorum. Sütsüz ve şekersiz kahve ve su ile geçiştiriyorum.
    6 saat sonra ise tek öğün. Genelde bu Popeyes'dan 1 hamburger - 1 büyük boy kızartma ve kutu kola oluyor. Pizza da yediğim oluyor.
    Sonraki 10 saat de hiçbir şey yemiyor ve 7-8 uykunun ardından tekrar aynı döngüye giriyorum.

    Son 10 günde bu şekilde 94 kilodan 89 kiloya indim.

    Olay kilodan ziyade huzur. Kilomu dert ettiğim için her öğünümü yediğimde "yine kilo alıyorum..." psikolojisi tamamen ortadan kalktı.
    Yemek yedikten sonra üstüme hep bir ağırlık çökerdi, bu da ortadan kalktı.
    Gün boyu çok daha zinde ve enerjik hissediyorum. Daha pozitifim.

    Kilo vermeyi düşünenlere araştırmasını öneririm.

    2.5 aylık fasting raporu: 94-95 kilo başladığım fasting'de 23-1, 20-4, 18-6 karışık yaparak 2.5 ay sonunda 82 kiloya indim.

    4 aylık fasting raporu: 95 kilo başladığım fasting'de 24.04.2021 tarihiyle 79-80 bandına indim. Bu kiloyu korumaya çalışacağım.
  • 16-01-2021, 09:47:21
    #2
    Ben 8-16 deniyordum açıkçası çok zor. Sabah 8 de uyanıp 1-2 saat işle uğraşıp 9'da kahvaltı 13-14 gibi kahve yanına küçük bi kek 17.00 da son öğünümü yiyordum ama günün 16 saati çalıştığımdan saat 20.00'dan sonra açlıktan çalışamıyordum. Akşamım çöpe gittiğinden bırakmak zorunda kaldım.
  • 16-01-2021, 09:50:27
    #3
    Önemli olan iyi hissetmeniz ve mutlaka belirli bir süre sonunda kan değerlerinizi ölçürüp fiziksel teyit almanızdır. Yaş ve beslenme döngü faktörlerinizi bilmiyorum ancak bahsettiğiniz döngü pek sağlıklı bir opsiyon gibi gelmedi; tabi siz daha iyi bilirsiniz. Sonuca odaklandığınızda kendinizi iyi hissediyor ve sağlıklı bir bünyeye sahip olduğunuzu düşünüyorsanız hiç yorum yazmaya gerek yok.
  • 16-01-2021, 09:55:10
    #4
    o yediğiniz 1 saatlik öğünde hamburger pizza içindeki maddeler bakımından yine vücut su tutmuş ve verilen kilolar yağdan çok kastır büyük ihtimalle bana sorarsanız yaşam tarzınızı değiştirin sabah öğle akşam tarzında yemek en sağlıklısıdır bu öğünlerde de sağlıklı şeyler yenmeli
  • 16-01-2021, 10:04:44
    #5
    Tonks adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben 8-16 deniyordum açıkçası çok zor. Sabah 8 de uyanıp 1-2 saat işle uğraşıp 9'da kahvaltı 13-14 gibi kahve yanına küçük bi kek 17.00 da son öğünümü yiyordum ama günün 16 saati çalıştığımdan saat 20.00'dan sonra açlıktan çalışamıyordum. Akşamım çöpe gittiğinden bırakmak zorunda kaldım.
    Hocam benim de ilk 4 gün çok zor geçti. Günde 12-13 saate kadar uyuduğumu saptadım ilk 3-4 gün. Ancak sonrasında açlık nasıl olduysa hissiyat olarak azaldı.

    CenkOnsoy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Önemli olan iyi hissetmeniz ve mutlaka belirli bir süre sonunda kan değerlerinizi ölçürüp fiziksel teyit almanızdır. Yaş ve beslenme döngü faktörlerinizi bilmiyorum ancak bahsettiğiniz döngü pek sağlıklı bir opsiyon gibi gelmedi; tabi siz daha iyi bilirsiniz. Sonuca odaklandığınızda kendinizi iyi hissediyor ve sağlıklı bir bünyeye sahip olduğunuzu düşünüyorsanız hiç yorum yazmaya gerek yok.
    Tabii ki, 1. ayın sonunda kan verdirmeyi ben de aynen düşünüyorum. Kilo verirken sağlıktan olmak istemem.

    tugberkkuran adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    o yediğiniz 1 saatlik öğünde hamburger pizza içindeki maddeler bakımından yine vücut su tutmuş ve verilen kilolar yağdan çok kastır büyük ihtimalle bana sorarsanız yaşam tarzınızı değiştirin sabah öğle akşam tarzında yemek en sağlıklısıdır bu öğünlerde de sağlıklı şeyler yenmeli
    hocam zaten bu diyet tipinin mantığı yağdan yakmak. aç kaldığınız sürecin yaklaşık 13-14. saatlerinden sonra kandaki insülin değeri %30'lara iniyor. bu da vücuttaki yağ yakımını inanılmaz derecede hızlandırıyor. yağ yakmanın sırrı zaten bildiğiniz üzere insülini düşürmektir.

    Elbette, yediğim tek öğünde daha protein bazlı olan tavuk göğsü vs. gibi şeyler tüketirsem kilo verimim hızlanır ve yağ yakımım da giren yağ daha az olacağından hızlanır. Ancak diyetlerin en büyük problemi "sürdürülebilirlik" olduğunu düşünüyorum. Bu şekilde istediğim yemeği tek öğünde yiyerek kilo verimi yapabiliyorum.
  • 16-01-2021, 10:26:04
    #6
    16-8 yeterlidir, günde tek öğüne gerek yok, 16-8 yiyeceksin düzen kurup yıllarca sürdüreceksin yoksa anlamı yok.

    edit: diyet yapmıyorum ancak daima 2 öğün yerim, 2 öğün insan yaşamı için fazlası ile yeterli ve çok idealdir.
  • 16-01-2021, 10:27:18
    #7
    Ekmeği kestim 8 kilo verdim halen sabit kilodayım 1 aydır. Bunun yanına spor eklemek lazım :/ bir de şeker yememek tabi.
  • 16-01-2021, 11:06:49
    #8
    Önemli olan kilo vermek değil, verdiğiniz kiloyu koruyabiliyormusunuz o umarım böylesine şok bir diyette hızla daha fazlasını almazsınız