• 06-09-2020, 15:54:44
    #46
    Bazi alanlarda üretim çok olsa da - - - - ciddi bir tüketim çılgınlığı var. Bazi insanların dönüp bakmayacağı, para verseler dahi almayacağı şeyler kapış kapış gidiyor. İnsanlar kullansa da alıyor, kullanmasa da alıyor.

    Bu da maalesef her şeye boyun eğen yeter ki alalım diyen büyük bir kesimden dolayı fiyatlar şişiyor. Çünkü satıcılar biliyor ki insanlar alacak.
  • 06-09-2020, 16:03:30
    #47
    Üretim mi? Tamam üretelim de arkadaş bekonun bir çamaşır veya bulaşık makinesi almanyada 250€ satılırken benim ülkemde %100 yerli dediğin ürünü neden 3000₺ üzeri alıyorum bunu açıklayacak varmı?
  • 06-09-2020, 16:04:01
    #48
    kimisi büyük çalıyor kimisi ufak çalıyor. Esnafın En dindarında bile çoğunda ahlak sıfır. çoğu kişide sıfırın da altında.

    bak mesela son yılların en ahlaksızları balıkçılar. neden mi 2017 de hamsi 5 tl idi. sardalya 2 tl . kültür lüfer 7 tl çupra 9 tl idi. 2017 den beri hiç bir şeyin fiyatı 5 -6 katına çıkmadı. ne asgari ücret ne mazot. bu haysiyetsiz hırsızların ne gideri varki balık fiyatları 6 katına çıktı 3-4 yılda?
  • 06-09-2020, 16:07:38
    #49
    alp_dedee adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Üretim mi? Tamam üretelim de arkadaş bekonun bir çamaşır veya bulaşık makinesi almanyada 250€ satılırken benim ülkemde %100 yerli dediğin ürünü neden 3000₺ üzeri alıyorum bunu açıklayacak varmı?
    Bulaşık veya çamaşır makinesinin tüm parçaları Türkiye de mi üretiliyor yoksa dışarıdan gelip Türkiye demi montajı yapılıyor ?
  • 06-09-2020, 16:08:20
    #50
    çiftçi 0.7 kuruşa zor satıyor domatesi 0.35 e sattılanı gördüm bir kamyon gözümün önünde salçalık domatesi. istanbulda biz enayiler o salçalık domatesi sofrada yemek için alıyoruz ve kilosunu 3.5- 4 tl arasına alıyoruz. pkk hallere ve pazara indi tekel oluşturdu devlet gözlerini yumdu kimse durumun farkında değil.
  • 06-09-2020, 16:08:54
    #51
    Ülkenin durumuna iyi demiyorum da ülkemizi de Amerika ile kıyaslamak nasıl bir zihniyet.
  • 06-09-2020, 17:16:08
    #52
    Ülkeyi amerika, almanya ile kıyaslayanları anlayamıyorum. Biz pireyiz yonlar deve. Sonra onlara bakıp bakıp mutsuz oluyoruz. Türkiyeyi benzer ülkelerle kıyaslamak lazım.
  • 06-09-2020, 20:32:41
    #53
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    samsung galaxy note 20 ultra almak istedim fiyatını görünce elim ayagım titredi , aynı şekilde galaxy buds kablosuz kulalık fiyatı 1.500 tl neden olabilir sizce abd veya diğer ülkeler herşeyi basit alıınırken türkiye neden zor alınıyor ?
    yanlışın var. almanya başta olmak üzere tüm avrupa ülkeleri bizi kıskanıyor..duymadın mı?
  • 06-09-2020, 22:03:21
    #54
    profweb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konu altı yine bi ton hükümet muhalifi, ekonomi eleştirilmesi tarzı yorumlarla dolacak. Birisi de, bir şeyler üretip onun konusunu açmıyor ki. Sıkıntıyı aramaya herkes kendinden başlamalı.
    Biz yazılımcıyız hocam, burada herkes üretiyor.