• 30-08-2020, 01:37:11
    #37
    bilgi amaçlı yazıyorum çin amerika ticaret savaşlarında
    çin amerika ya kafa tutmak için yuan (çin parasi ) devalüe etti (parasının degerini düşürdü ) dolara karşı parası daha degersiz olsun diye kazanmak için bunu yapmak zorunda
    yuan / dolar dan degerli olursa kimse çinde üretim yapmaz.
    trump ford gibi üreticileri çinden gelin diye çagrıda bulunda ford gitmek istemedi
    çin dahi gelişmekte olan ülkeler katagorisinde
  • 30-08-2020, 01:37:50
    #38
    Almanyada 3 ay çalışsam demekki bütün borcum bitecek..
  • 30-08-2020, 01:38:14
    #39
    EnesErsen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    dışarıdan almadığımız tek mal Sensin tive diş macunu.
  • 30-08-2020, 01:39:16
    #40
    ByMaDaK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Almanyada 3 ay çalışsam demekki bütün borcum bitecek..
    Vay be hocam 90 Bİn Tl borcun mu var? Geçmiş olsun. Yada başka bir deyişle 10000 euro borcun mu var? Çok azmış
  • 30-08-2020, 01:42:42
    #41
    Şimdi herkes Almanya'da 3500 Euro'luk maaştan bahsetmiş. Peki bu adam ne kadar kira ödüyor. Diğer masrafları ne kadar diye hesap etmiyor.
    Kiralar ortalama 500 Euro. Domates yaklaşık 2 EuroHala onlar çok kazanıyor diyoruz. Partizanlık yapmıyorum. Ama ülkemi de TL mi de 30 yıl önce nasıl seviyorsam yine aynı seviyorum.
  • 30-08-2020, 01:43:08
    #42
    LaFleur01 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam ne batması Allah aşkına dolar 1 tl olunca otomatik olarak tüm maliyetler azalıyor 7 liraya aldığın mazotu 10 kuruşa almış oluyorsun ve dışarıya mal satacaksın maliyetler düşük olduğu için herkes üretim yapacak sen birşeyden anlamıyorsun bence yorum yapma
    iyi sen mazot yersin kardeşim baban yada sen iş bulabilirseniz evine yada baban eve mazot getirir afiyetle yersiniz ekonomiden anlamadıgın açık anlatıyorum
    1 dolar 1 lira olursa ekonomi batar üretmek istemezsin
    örnek vereyim vestel : telefon 1000 lira iphone 11 1000 dolar hangisi alırsın bu en basiti disardan ithal etmeye başlarsin ve üretim agı durmaya başlar işsizlik olur
    venezuela örnegi vereyim venezuela dünyanın en çok petrol rezervi olan ülke şuan ülke parasının degeri yok insanlar aç
    neden aç petrol var diyip senin gibi düşünmüşler üretim yapmamişlar herşey disardan gelmiş
    amerika yaptirim uyguladı venezuela ya kimse venezuela dan petrol almayacak alırsa yaptırım uygularım karşısına beni alır dedi
    sonuç : venezuela bitti cds leri tavan yaptı parası pul oldu
  • 30-08-2020, 01:43:40
    #43
    Hakan23 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bilgi amaçlı yazıyorum çin amerika ticaret savaşlarında
    çin amerika ya kafa tutmak için yuan (çin parasi ) devalüe etti (parasının degerini düşürdü ) dolara karşı parası daha degersiz olsun diye kazanmak için bunu yapmak zorunda
    yuan / dolar dan degerli olursa kimse çinde üretim yapmaz.
    trump ford gibi üreticileri çinden gelin diye çagrıda bulunda ford gitmek istemedi
    çin dahi gelişmekte olan ülkeler katagorisinde
    1,393 milyar (2018) nüfusu olan çin dışarıdan sürekli ithalat yapıyor sana şöyle söyleyeyim ben eski çalıştığım yerde dana penisi satıyorduk düşün dana penisi yiyorlar yolda yerde hamam böceği görseler onu alıp yiyorlar ayrıca dana taşak dana kırkbayır dana sırt siniri kuzu taşak vs bu liste uzayıp gidiyor sadece bizim sektörde böyle tarımdada bi dünya ürün alıyorlar bu kadar insanı doyuramazsın kendi kendilerine yetmiyorlar iklim şartları vs ama bizim ülke öyle değil kendi kendimize yetiyoruz aşırı nüfus yok sadece tarım yapsak bile yeter kaldıki petrol doğalgaz toryum boryum vs ne zıkkımsa onlardanda çıkarabiliriz yani anlayacağın senin biraz araştırma yapmaya yada olaylara tek taraflı bakmamaya ihtiyacın var
    neden bunu dediğimide söyleyeyim ithalat yaparak açık veriyorlar dolarla dışarıdan ürün alıyorlar para değerleri bu yüzden düşük kalıyor ama yuan ile alış veriş yapsalar belki bu durumu tersine çeviriler ama diğer ülkeler dolardan başka para birimi kullanmıyor çünkü değerli olduğu için kar üstüne kar yapıyorlar ben ekonomist değilim ama bunlar bilinen gerçekler kime sorsan bana hak verecektir.
  • 30-08-2020, 01:44:34
    #44
    Hakan23 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    öncelikle turkiye gibi gelişmekte olan ülkelerde tablo bu olmak zorunda
    senin paran 1 dolar 1 lira olsa şuan batarsın aç kalırsın iş bulamazsın herşeye disardan alırsın işsizik olur ülkeye yatırımcı gelmez iş yapmaz
    Ne gelişmekmiş yahu 1.dünya savaşında ittifağı olduğumuz almanya gelişimi 70 sene önce tamamladı. Şu an çılgın atıyor. 40 45 sene önce yardımına gittiğimiz kore 20 yıldır gelişmesini tamamladı ekonomisi çılgın atıyor. ula bizim bu gelişme niye tamamlanmıyor lo?
  • 30-08-2020, 01:47:48
    #45
    LaFleur01 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1,393 milyar (2018) nüfusu olan çin dışarıdan sürekli ithalat yapıyor sana şöyle söyleyeyim ben eski çalıştığım yerde dana penisi satıyorduk düşün dana penisi yiyorlar yolda yerde hamam böceği görseler onu alıp yiyorlar ayrıca dana taşak dana kırkbayır dana sırt siniri kuzu taşak vs bu liste uzayıp gidiyor sadece bizim sektörde böyle tarımdada bi dünya ürün alıyorlar bu kadar insanı doyuramazsın kendi kendilerine yetmiyorlar iklim şartları vs ama bizim ülke öyle değil kendi kendimize yetiyoruz aşırı nüfus yok sadece tarım yapsak bile yeter kaldıki petrol doğalgaz toryum boryum vs ne zıkkımsa onlardanda çıkarabiliriz yani anlayacağın senin biraz araştırma yapmaya yada olaylara tek taraflı bakmamaya ihtiyacın var
    neden bunu dediğimide söyleyeyim ithalat yaparak açık veriyorlar dolarla dışarıdan ürün alıyorlar para değerleri bu yüzden düşük kalıyor ama yuan ile alış veriş yapsalar belki bu durumu tersine çeviriler ama diğer ülkeler dolardan başka para birimi kullanmıyor çünkü değerli olduğu için kar üstüne kar yapıyorlar ben ekonomist değilim ama bunlar bilinen gerçekler kime sorsan bana hak verecektir.
    dünyanın en büyük ihratcısıda çin hadi yapsin bakalım çin yuan a devalüe etmesin bakalım ne olucak 1 yuan 1 dolar yapsin bakalım yapabılıyormu yermi yemez aç kalırlar birbirlerini yerler ​​​