bilgi amaçlı yazıyorum çin amerika ticaret savaşlarında
çin amerika ya kafa tutmak için yuan (çin parasi ) devalüe etti (parasının degerini düşürdü ) dolara karşı parası daha degersiz olsun diye kazanmak için bunu yapmak zorunda
yuan / dolar dan degerli olursa kimse çinde üretim yapmaz.
trump ford gibi üreticileri çinden gelin diye çagrıda bulunda ford gitmek istemedi
çin dahi gelişmekte olan ülkeler katagorisinde