Hakan23 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
bilgi amaçlı yazıyorum çin amerika ticaret savaşlarında
çin amerika ya kafa tutmak için yuan (çin parasi ) devalüe etti (parasının degerini düşürdü ) dolara karşı parası daha degersiz olsun diye kazanmak için bunu yapmak zorunda
yuan / dolar dan degerli olursa kimse çinde üretim yapmaz.
trump ford gibi üreticileri çinden gelin diye çagrıda bulunda ford gitmek istemedi
çin dahi gelişmekte olan ülkeler katagorisinde
1,393 milyar (2018) nüfusu olan çin dışarıdan sürekli ithalat yapıyor sana şöyle söyleyeyim ben eski çalıştığım yerde dana penisi satıyorduk düşün dana penisi yiyorlar yolda yerde hamam böceği görseler onu alıp yiyorlar ayrıca dana taşak dana kırkbayır dana sırt siniri kuzu taşak vs bu liste uzayıp gidiyor sadece bizim sektörde böyle tarımdada bi dünya ürün alıyorlar bu kadar insanı doyuramazsın kendi kendilerine yetmiyorlar iklim şartları vs ama bizim ülke öyle değil kendi kendimize yetiyoruz aşırı nüfus yok sadece tarım yapsak bile yeter kaldıki petrol doğalgaz toryum boryum vs ne zıkkımsa onlardanda çıkarabiliriz yani anlayacağın senin biraz araştırma yapmaya yada olaylara tek taraflı bakmamaya ihtiyacın var
neden bunu dediğimide söyleyeyim ithalat yaparak açık veriyorlar dolarla dışarıdan ürün alıyorlar para değerleri bu yüzden düşük kalıyor ama yuan ile alış veriş yapsalar belki bu durumu tersine çeviriler ama diğer ülkeler dolardan başka para birimi kullanmıyor çünkü değerli olduğu için kar üstüne kar yapıyorlar ben ekonomist değilim ama bunlar bilinen gerçekler kime sorsan bana hak verecektir.