• 16-05-2020, 11:05:20
    #55
    Geçmiş olsun hocam bundan sonra daha dikkat edin, ben 16 li yaşlarımda sabahın köründe okula giderken gasp edilmiştim, etkisinden kurtulmam 1-1.5 yıl sürdü o gün bu gündür çok daha dikkat ediyorum. Tekrardan geçmiş olsun
  • 16-05-2020, 11:49:30
    #56
    CoolDad adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Her şeyi gördüm de, böylesini ilk defa görüyorum. İstanbul'a gelsek, bizi don ile geri gönderecekler herhalde. Geçmiş olsun hocam.
    Bu yazıya güldüm

    Ayrıca konu sahibine büyük geçmiş olsun bu şekil ************** ta yeni duyuyorum.
  • 16-05-2020, 12:40:53
    #57
    sarabayi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu yazıya güldüm
    Hocam, Muğla/Fethiye'deyim ben. Bir çok çakallık duymama rağmen ilk defa böyle bir şey duyuyorum.
  • 16-05-2020, 13:24:01
    #58
    Hocam müminin kaybı/kandırılması sadaka olur. Oldu geçti, kaybettiğin veya kandırıldığın konusuna odaklanıp, adamın sana verdiği 70 liralık zararı psikolojik olarak devam ettirerek artırma. Bırak sana sadece 70 lira zarar ve sadaka açısından ve tecrübe açısından kar ettirmiş olsun. Fakat Müslüman bir delikten iki kere sokulmaz diyerek muhasebe yapmayı ihmal etmemek yani kazanılan tecrübeyi sonraki hayata uyarlamak da lazım. Yani bundan sonra böyle birşeyle karşılaşırsan nasıl tepkiler vereceğini, o anda hangi istismar edilen zaafların olduğunu (merhamet, korku, atlatma yöntemlerini bilmemek ve sair) görmen için bunlara odaklan ve "tecrübe heybene" at sonra 70 lira zarar bu tecrübeyle nice 70 liralar kurtarır belki nice 70 liralar sana kazandırır.

    Geçmiş olsun... Öfkeni çok iyi anlıyorum lakin sana değil o adama üzülüyorum. 70 lira(lar) için dünyada ******** bir dilenci, ahirette rezil olmaya değer mi...



    Rosso adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kardeş beladan her zaman kaç.70 Tl vermeyip ya katil olacaktın yada bir cinayete kurban gidecektin. Bunların örnekleri çok.
    Hocam lütfen bu tarz tavsiyeler vermeyin. İyi niyetinizle verdiğiniz bu tavsiyeyi beğenmesem de iyi niyetinizi ve konuya duyarlılığınızı da tebrik ederim. Lakin, son senelerde çok duyuyorum ve çok mantıklı gibi geliyor bu tavsiyeler ama bu tip insanlarda bu korku toprağını gördüklerinden çoğalıyorlar. Dolaylı olarak biz üretiyoruz yani bunları....

    Birçok bu tarzdaki insan suç işlemeye meyillidir bu yüzden haklısınız. Ancak bu insanlar aynı zamanda (kontrolsüz olumsuz duygu bazlı davranışlar sergileme potansiyeline sahip olsalar bile) manipülatif davranış tasarımlarında ki maarifetleri onların zeka ve prgamatik yaklaşımları hakkında önemli bir bilgi kaynağıdır. Yani şunu demek istiyorum; soğuk kanlı, ciddi (kızgınlık ve öfke gibi olumsuz duygulara kapılmadan) verilen tepkilerde bu insanlar büyük oranda dökülürler. Dökülmeyen kısımlarda da karşı manipülatif ve zaman kazandırıcı aynı zamanda beklentiyi karşılayamayacak konumda sizi görebileceği tablo çizerseniz, (anti sosyal kişilik biçimi dahil) size karşı ılımlı davranmaya ve vakit kaybetmemeyi seçer. Eğer bu aşama da sizi yumşatırsa ve biraz da zekiyse farklı istismar alanları denerler tatlı dille ve soğuk ciddi tavrınızı hala devam ettirirseniz sizden %99 vazgeçerler zaten.

    Bu tablo oluştuktan sonra; 70 ₺ için bu adamlar tezgahına çomak sokmak istemezler. Başka bir deyişle sizle uğraşıp, potansiyel kurbanlara ulaşma imkanı olan zaman dilimini verimsiz kullanmak istemezler. Sonra da güvenlik güçleri / zabıta birimlerine bildirip takip edilmesi yönünde istekte bulunabilir, ciddiye alınmazsa (ki örnekteki gibi) elde yeterli veri varsa CİMER üzerinden üstten talimat almalarını sağlayabilirsiniz.
  • 17-05-2020, 01:30:41
    #59
    InternettinHoca adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam müminin kaybı/kandırılması sadaka olur. Oldu geçti, kaybettiğin veya kandırıldığın konusuna odaklanıp, adamın sana verdiği 70 liralık zararı psikolojik olarak devam ettirerek artırma. Bırak sana sadece 70 lira zarar ve sadaka açısından ve tecrübe açısından kar ettirmiş olsun. Fakat Müslüman bir delikten iki kere sokulmaz diyerek muhasebe yapmayı ihmal etmemek yani kazanılan tecrübeyi sonraki hayata uyarlamak da lazım. Yani bundan sonra böyle birşeyle karşılaşırsan nasıl tepkiler vereceğini, o anda hangi istismar edilen zaafların olduğunu (merhamet, korku, atlatma yöntemlerini bilmemek ve sair) görmen için bunlara odaklan ve "tecrübe heybene" at sonra 70 lira zarar bu tecrübeyle nice 70 liralar kurtarır belki nice 70 liralar sana kazandırır.

    Geçmiş olsun... Öfkeni çok iyi anlıyorum lakin sana değil o adama üzülüyorum. 70 lira(lar) için dünyada ******** bir dilenci, ahirette rezil olmaya değer mi...





    Hocam lütfen bu tarz tavsiyeler vermeyin. İyi niyetinizle verdiğiniz bu tavsiyeyi beğenmesem de iyi niyetinizi ve konuya duyarlılığınızı da tebrik ederim. Lakin, son senelerde çok duyuyorum ve çok mantıklı gibi geliyor bu tavsiyeler ama bu tip insanlarda bu korku toprağını gördüklerinden çoğalıyorlar. Dolaylı olarak biz üretiyoruz yani bunları....

    Birçok bu tarzdaki insan suç işlemeye meyillidir bu yüzden haklısınız. Ancak bu insanlar aynı zamanda (kontrolsüz olumsuz duygu bazlı davranışlar sergileme potansiyeline sahip olsalar bile) manipülatif davranış tasarımlarında ki maarifetleri onların zeka ve prgamatik yaklaşımları hakkında önemli bir bilgi kaynağıdır. Yani şunu demek istiyorum; soğuk kanlı, ciddi (kızgınlık ve öfke gibi olumsuz duygulara kapılmadan) verilen tepkilerde bu insanlar büyük oranda dökülürler. Dökülmeyen kısımlarda da karşı manipülatif ve zaman kazandırıcı aynı zamanda beklentiyi karşılayamayacak konumda sizi görebileceği tablo çizerseniz, (anti sosyal kişilik biçimi dahil) size karşı ılımlı davranmaya ve vakit kaybetmemeyi seçer. Eğer bu aşama da sizi yumşatırsa ve biraz da zekiyse farklı istismar alanları denerler tatlı dille ve soğuk ciddi tavrınızı hala devam ettirirseniz sizden %99 vazgeçerler zaten.

    Bu tablo oluştuktan sonra; 70 ₺ için bu adamlar tezgahına çomak sokmak istemezler. Başka bir deyişle sizle uğraşıp, potansiyel kurbanlara ulaşma imkanı olan zaman dilimini verimsiz kullanmak istemezler. Sonra da güvenlik güçleri / zabıta birimlerine bildirip takip edilmesi yönünde istekte bulunabilir, ciddiye alınmazsa (ki örnekteki gibi) elde yeterli veri varsa CİMER üzerinden üstten talimat almalarını sağlayabilirsiniz.
    Bu teorilerin uygulanması karşılığında bir insan canı var. Ya dediklerin işe yaramaz ve adam cebindeki bıçağı karşıdakinin kalbine saplarsa ne olacak.Sonuçta siz nasıl bir şekilde zararsız bu olaydan çıkmayı felsefeye insan yaklaşımına bağlayıp kurtulmak istiyorsanız karşıdaki de bir sigara veya diğer uyuşturucu madde temini için sizden para koparmak düşüncesinde hanginizin dürtüleri daha kuvvetli. Psikoloji sosyoloji teoremleriniz bu insanlarda etki göstermez bunları ilgili mercilere şikayet edersiniz sizden önce oradan çıkar. Ben aynı olay başıma da gelse de aynı şekilde davranırım.Bu ülkede canının pek değeri yok bireysel önlemlerle bir şekilde hayatta tuttunman lazım. Bu yöntemlerden biride sokak insanına 70 TL vermekte olabilir.
  • 17-05-2020, 01:39:42
    #60
    Rosso adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu teorilerin uygulanması karşılığında bir insan canı var. Ya dediklerin işe yaramaz ve adam cebindeki bıçağı karşıdakinin kalbine saplarsa ne olacak.Sonuçta siz nasıl bir şekilde zararsız bu olaydan çıkmayı felsefeye insan yaklaşımına bağlayıp kurtulmak istiyorsanız karşıdaki de bir sigara veya diğer uyuşturucu madde temini için sizden para koparmak düşüncesinde hanginizin dürtüleri daha kuvvetli. Psikoloji sosyoloji teoremleriniz bu insanlarda etki göstermez bunları ilgili mercilere şikayet edersiniz sizden önce oradan çıkar. Ben aynı olay başıma da gelse de aynı şekilde davranırım.Bu ülkede canının pek değeri yok bireysel önlemlerle bir şekilde hayatta tuttunman lazım. Bu yöntemlerden biride sokak insanına 70 TL vermekte olabilir.
    Bu kafayla siz besleyin bunları o zaman hocam daha da çoğalıp organizasyonlarını artırsınlar... Yazdıklarımı okudunuz mu bilmem ama mantığını insan davranışı açısından da izah ettim. Benzer olayı bir Uzman Psikolojik Danışman olarak fakülte dekanımız ve aynı alanda prof. hocamızla da aynı yaklaşımla def etmiştik üni çıkışında yürürken karşımıza gelen birini... İnsan davranışı yapısı bakımından izah ettim zaten. Katılmıyorsanız siz beslemeye devam edin karşılaşırsanız yinede...
  • 17-05-2020, 01:44:45
    #61
    InternettinHoca adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu kafayla siz besleyin bunları o zaman hocam daha da çoğalıp organizasyonlarını artırsınlar... Yazdıklarımı okudunuz mu bilmem ama mantığını insan davranışı açısından da izah ettim. Benzer olayı bir Uzman Psikolojik Danışman olarak fakülte dekanımız ve aynı alanda prof. hocamızla da aynı yaklaşımla def etmiştik üni çıkışında yürürken karşımıza gelen birini... İnsan davranışı yapısı bakımından izah ettim zaten. Katılmıyorsanız siz beslemeye devam edin karşılaşırsanız yinede...
    Yazdıklarınızı okudum.Bu söylemiş olduğunuz insanlar dünyanın en gelişmiş ülkelerinde de var.Ki bunlar daha önce bir çok suçtan kayıtları olan insanlar emin olun o dediğiniz terapilerden geçmiştir.İnsanlara öğüt vermek yerine bunu yapmadaki nedenleri ortadan kaldırmadan hiç bir zaman sonuç alamazsınız. Adamın paraya ihtiyacı varsa bu ihtiyacını karşılayacak bir araç sunmanız lazım.Örnek çoğu insan hırsızlığı hobi olarak yapmaz ya daha iyi bir hayat yada geçim sıkıntısından (istisnalar hariç) yapar. İnsanlara aş iş vermeden kuru aristokratik bilgilerle ideal toplumdaki ruh ve beden sağlığı yerinde olan insan meydana getiremezsiniz.
  • 17-05-2020, 02:02:59
    #62
    Kimera adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sahte para muhteşem bir yöntem değil mi ya kimse farketmedi mi bu öneriyi? Bir eksiği var da ben mi kaçırıyorum? ver sahte parayı ne mala zarar gelsin ne cana..
    Hocam o da sakat iş aslında. Yani sahte para bulundurmak vermek. Sana bir örnek vereyim. O arkadaş bana borcu vardı sahte para verdi diyip şikayetçi olsa senin başın yanar. sen şikayetçi olsan ona bişey olmaz ama o olunca sen ben normal vatandaşın başı ağrır.
  • 17-05-2020, 07:14:22
    #63
    TheOrder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam o da sakat iş aslında. Yani sahte para bulundurmak vermek. Sana bir örnek vereyim. O arkadaş bana borcu vardı sahte para verdi diyip şikayetçi olsa senin başın yanar. sen şikayetçi olsan ona bişey olmaz ama o olunca sen ben normal vatandaşın başı ağrır.
    Sahte para bulundurmak ve tedavüle sürmek TCK'ya göre bir suçtur.