Telefon camını kırdın diyerek ************** yöntemi
71
●3.018
- 17-05-2020, 18:34:50Sanmıyorum o kadar uzayacağını. Adamın tek derdi para. Benden şikayetçi olunca eline ne geçecek.. Parayı harcayacak da harcadığı yer farkına varacak da polise haber vermek isterse araştıracaklar da bulabilirlerse beni bulacaklar.. Bulsalar bile ben bilmiyorum diyeceğim ve büyük ihtimal bir şey olmayacak bir banknot için. Hatta sahte parayı piyasaya sürmeye çalışan olarak beni değil, o adamı görecekler ve onun başı yanacak asıl. Yani bence böyle gelişir olaylarTheOrder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 17-05-2020, 18:45:24Tüm yorumları tek tek okudum, malesef polis bunları zaten biliyordur girip girip çıkan tiplerdir içeri bir sonuç çıkmaz ama tabi vatandaşlık görevi yapmak lazım. Vermemek üstelemekse tehlikeli bir durum malesef. Yorumlar içinde en mantıklı buldugum sahte para taşıma olayı gerçekten çok mantıklı kolay bulunan birşeyse bir 100tl bulundurmak böyle durumlar için en mantıklısı gibi
- 18-05-2020, 09:43:13Aralık 2019'da aynısı Şişli Camii'nin oralar da iş çıkışı başıma geldi ama ben para vermedim dola**n**dırıcı olduğunu anlayaınca. bana çarpmak için gelen eleman özellikle duvar dibinde giderken üstüme geldi ve çarptı daha sonra pardon bilader deyip uzaklastım 2 dk sonra gelip aynı senaryoyu anlattı elinde samsung cihaz vardı her yeri paramparça olmuştu. bak gördün mü telefon kırıldı falan dedi bende bunun bu çarpmayla kırılamayacağını söyledim , sonra yeminler edip 4 çocugunun olduğunu asgari ücretle çalıştığını falan geveledi çocuklarının üzerine yemin edince anladım, bende kusura bakma veremem deyip uzaklastım. geçmiş olsun
- 18-05-2020, 12:46:03Maalesef ortada bir suç unsuru yok. Adam sana telefon ekranı kırıldı demiş. Sen de tamam diyerek vermişsin. O vermeseydim bıçak çekerdi, bana zarar verirdi kısmı suç kısmı. Yani bıçağı görene kadar o parayı vermemen gerekiyordu. Bıçağı gördükten sonra ya da yumruğu yedikten sonra verirsen de o zaman o adam gasp şüphelisi olarak aranmaya başlardı.
Dol@ndırıcıların kullandığı 2 temel insani duygu vardır.
Birincisi ve en güçlüsü kaç kurtul duygusudur. Bir tehditle karşılaştığımızda ya tehdidin üzerine gideriz. Ya da kaçar kurtuluruz. İnsanların küçük bölümü tehditle yüzleşmeyi göze alır çoğu kaç kurtul seçeneğini tercih eder. Bu kaç kurtul meselesi, ver kurtul, söyle kurtul vesaire değişik şekillerde ortaya çıkar. Bu savcı polis diye arayarak insanların parasını çalanlar ile karşına dikilip telefon ekranını kırdın diyen tekinsiz adam sende tehdit algısı oluşturur. Kavga etmek, dayak yemek, bıçaklanmak, karakola gitmek, davalık olmak, bir kaç saat orada adamla tartışmak vesaire gibi seçenekleri düşündüğünde 70 lirayı verip kaçmayı tercih etmişsin. Terör operasyonunda banka hesabın kullanıldı denilen adam da terörden hapse girme ihtimali karşısında kitilenir ve aynı tepkiyi verir. Parasını verip kurtulmayı seçer.
Dol@ndırıcıların kullandığı ikinci duygu da çıkar elde etme amacıdır. Kısa sürede normalde elde edemeyeceğin bir çıkar sahibi olma, bir fırsatı değerlendirme isteği. Bu çiftlikbanka para yatıranlar, 10 bin liralık telefonu 500 liraya almaya çalışırken dol@ndırılanlar da bu duyguları kullanılarak dol@ndırılır.
Yani ortada bir suç unsuru yok. Parayı vermeseydin eleman 10 dakika üsteleyip dil döküp gidecekti muhtemelen. Çünkü o da kolay para istiyor, 70 lira için seni dövmesi, sana bıçak çekmesi, zor kullanması onu basit dol@ndırıcıdan gaspçı durumuna çevirir. 20 sene ceza alır.
Hayır diyemeyen bir yapınız var muhtemelen. Önce ekranı kırdım demiş. Sonra hanımını öne sürerek kendini acındırmış ve sizin suçlu hissetmenizi sağlamış. Siz de hayır diyemeyerek gönüllü olarak para vermişsiniz. Polise bu admın dol@ndırıcı olduğunu söyleyerek şikayet ediyorsunuz. Mobese kayıtlarından adamın bulunmasını istiyorsunuz. Siz mücadele etmeden kaçmışsınız, ortada hiç bir gerçek tehdit yokken parayı vermişsiniz. Bıçak yok, şiddet yok, küfür yok, parayı vermezsen seni şöyle böyle yaparım bile dememiş adam. Ve şimdi polisin sizin için mücadele etmesini isitiyorsunuz. Oysa adamın aslında telefon ekranını kırmadığınızı ve dol@ndırıcı olduğuna kesin emin de değilsiniz, şüpheleniyorsunuz bu durumdan. - 18-05-2020, 12:54:24Konu sahibi bana ulaşabilir mi PM den eğer ki müsaitse beraber gidelim olayın yaşandığı yere bulalım 70 tl sini geri alalım. Ben şuan müsaitim konu sahibinin herhangi bir işi yoksa iletişime geçebilir benimle
- 18-05-2020, 13:24:31Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.Sana uygulanan yöntem çook eski bir numara.Ceza evinden yeni çıkmış olabilir..Geçmiş olsun.kutsalkuti adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
sen şikayetçi olsan ona bişey olmaz ama o olunca sen ben normal vatandaşın başı ağrır.

