Hocam müminin kaybı/kandırılması sadaka olur. Oldu geçti, kaybettiğin veya kandırıldığın konusuna odaklanıp, adamın sana verdiği 70 liralık zararı psikolojik olarak devam ettirerek artırma. Bırak sana sadece 70 lira zarar ve sadaka açısından ve tecrübe açısından kar ettirmiş olsun. Fakat Müslüman bir delikten iki kere sokulmaz diyerek muhasebe yapmayı ihmal etmemek yani kazanılan tecrübeyi sonraki hayata uyarlamak da lazım. Yani bundan sonra böyle birşeyle karşılaşırsan nasıl tepkiler vereceğini, o anda hangi istismar edilen zaafların olduğunu (merhamet, korku, atlatma yöntemlerini bilmemek ve sair) görmen için bunlara odaklan ve "tecrübe heybene" at sonra 70 lira zarar bu tecrübeyle nice 70 liralar kurtarır belki nice 70 liralar sana kazandırır.
Geçmiş olsun... Öfkeni çok iyi anlıyorum lakin sana değil o adama üzülüyorum. 70 lira(lar) için dünyada ******** bir dilenci, ahirette rezil olmaya değer mi...
kardeş beladan her zaman kaç.70 Tl vermeyip ya katil olacaktın yada bir cinayete kurban gidecektin. Bunların örnekleri çok.
Hocam lütfen bu tarz tavsiyeler vermeyin. İyi niyetinizle verdiğiniz bu tavsiyeyi beğenmesem de iyi niyetinizi ve konuya duyarlılığınızı da tebrik ederim. Lakin, son senelerde çok duyuyorum ve çok mantıklı gibi geliyor bu tavsiyeler ama bu tip insanlarda bu korku toprağını gördüklerinden çoğalıyorlar. Dolaylı olarak biz üretiyoruz yani bunları....
Birçok bu tarzdaki insan suç işlemeye meyillidir bu yüzden haklısınız. Ancak bu insanlar aynı zamanda (kontrolsüz olumsuz duygu bazlı davranışlar sergileme potansiyeline sahip olsalar bile) manipülatif davranış tasarımlarında ki maarifetleri onların zeka ve prgamatik yaklaşımları hakkında önemli bir bilgi kaynağıdır. Yani şunu demek istiyorum; soğuk kanlı, ciddi (kızgınlık ve öfke gibi olumsuz duygulara kapılmadan) verilen tepkilerde bu insanlar büyük oranda dökülürler. Dökülmeyen kısımlarda da karşı manipülatif ve zaman kazandırıcı aynı zamanda beklentiyi karşılayamayacak konumda sizi görebileceği tablo çizerseniz, (anti sosyal kişilik biçimi dahil) size karşı ılımlı davranmaya ve vakit kaybetmemeyi seçer. Eğer bu aşama da sizi yumşatırsa ve biraz da zekiyse farklı istismar alanları denerler tatlı dille ve soğuk ciddi tavrınızı hala devam ettirirseniz sizden %99 vazgeçerler zaten.
Bu tablo oluştuktan sonra; 70 ₺ için bu adamlar tezgahına çomak sokmak istemezler. Başka bir deyişle sizle uğraşıp, potansiyel kurbanlara ulaşma imkanı olan zaman dilimini verimsiz kullanmak istemezler. Sonra da güvenlik güçleri / zabıta birimlerine bildirip takip edilmesi yönünde istekte bulunabilir, ciddiye alınmazsa (ki örnekteki gibi) elde yeterli veri varsa CİMER üzerinden üstten talimat almalarını sağlayabilirsiniz.