• 29-01-2020, 10:56:52
    #19
    "The IT Crowd" dizisini izlemediyseniz mutlaka izleyin, biraz gülersiniz en azından
  • 29-01-2020, 12:34:42
    #20
    Bu hafta içerisinde okuduğum üniversitede Bilgi İşlem'e başvuru yapmayı düşünüyordum. Güzel moral oldu, teşekkürler
    Daha öncesinde burada okul stajımı yapmıştım. Bilgisayar kasasının kablosu takılı değil diye, bilgisayar bozuldu sanmışlardı. Bazı insanlarımız gerçekten garip.
  • 29-01-2020, 12:47:49
    #21
    İstese youtube a girip öğrenebilir ama çalışan insanların zamanları değerli olduğu için onunla uğraşmaz.
  • 29-01-2020, 12:58:51
    #22
    Yaşanılan problem çalışan için sıkıcı olabilir lakin unutulmaması gereken durum şu sizin yapa yapa kanıksadığınız işlerin basit çözümleri ilk kez karşılaşan biri için zor olabilir, bilgi işlemde hizmet verdiği yerdeki kişilerin işlerini yapamayabilir onlar için satış raporu hazırlamak çok çok basittir ama bilgi işlemci bu raporun içeriğinden hiç bir şey anlamayabilir.

    Bir işyerinde problemi kendi çözmeye başladığı zaman bu duruma bozulan bilgi işlemci arkadaşları'da gördüm zira öğrenme amaçlı zincir kurulduğu zaman bir çok nokta'da çalışan kendi sorunlarını çözmeye başladığı zaman bir süre sonra iş yükü azalıyor ve patronlar bu maliyetten kurtulmak için dışarıdan hizmet alma durumunu değerlendirmeye başlar

    İşiniz size göre sıkıcı olabilir belki mesleğinizdeki bireylere göre daha komplike problemleri çözmek için orada olduğunuzu düşünüyorsunuzdur, lakin böyle bir durum yaşandığında gerekli hız içerisinde müdahale edemeyip işlerin aksamasına neden olduğunuzda ilk şikayet edilen siz olduğunuzda işverenler benim elemanlarımın çoğu bu işleri bilmiyor ondan dolayı bu sorun yaşanıyor demezler,
  • 29-01-2020, 13:02:39
    #23
    dogan500 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Onun için yanınıza eleman alacaksınız hocam bu tür işlere onu yönlendireceksiniz

    Mutlaka izlemelisiniz
    https://www.youtube.com/watch?v=zvoPmyYfTLA
    karagul adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yaşanılan problem çalışan için sıkıcı olabilir lakin unutulmaması gereken durum şu sizin yapa yapa kanıksadığınız işlerin basit çözümleri ilk kez karşılaşan biri için zor olabilir, bilgi işlemde hizmet verdiği yerdeki kişilerin işlerini yapamayabilir onlar için satış raporu hazırlamak çok çok basittir ama bilgi işlemci bu raporun içeriğinden hiç bir şey anlamayabilir.

    Bir işyerinde problemi kendi çözmeye başladığı zaman bu duruma bozulan bilgi işlemci arkadaşları'da gördüm zira öğrenme amaçlı zincir kurulduğu zaman bir çok nokta'da çalışan kendi sorunlarını çözmeye başladığı zaman bir süre sonra iş yükü azalıyor ve patronlar bu maliyetten kurtulmak için dışarıdan hizmet alma durumunu değerlendirmeye başlar

    İşiniz size göre sıkıcı olabilir belki mesleğinizdeki bireylere göre daha komplike problemleri çözmek için orada olduğunuzu düşünüyorsunuzdur, lakin böyle bir durum yaşandığında gerekli hız içerisinde müdahale edemeyip işlerin aksamasına neden olduğunuzda ilk şikayet edilen siz olduğunuzda işverenler benim elemanlarımın çoğu bu işleri bilmiyor ondan dolayı bu sorun yaşanıyor demezler,
    Hocam biraz daha uzun olsaydı 400 kelıme seo uyumlu makale olacakmış dedıklerınızı empatı yaparak anlayabılıyorum ama bazen yıne de insan sıkılıyor . Bu arada haklısınız evet katılıyorum tabı ki
  • 29-01-2020, 13:41:31
    #24
    İnsanlarımız malesef sadece bilgisayar kullanımında da değil genel olarak hemen hemen her konuda yaşadıkları engel, sıkıntı, problem durumunda kendisi çözüm aramak yerine bir başkasından yardım istiyor.

    Kendi beynini kullanmadığı için de gelişim sağlanamıyor. Hem kendi hem ülke adına. Ülkedeki problemlerimizin temelini oluşturan unsurlardan biri olarak görüyorum bu durumu.
  • 29-01-2020, 20:47:47
    #25
    Mühendis birinin yazıcım çıktı almıyor diye sizi çağırıp kağıt koyduktan sonra "aaa kağıt mı bitmiş yani" demesi sizce normal yani. İşinde uzmandır da kağıt bittiğini benim gibi algılayamaz. Veya ekranda çıkan kağıt koyunuz yazısını benim gibi algılayamaz. Can sıkan durumlar bunlar işte. Bunların işin ehli olmasıyla ilgisi yok tamamen kafayı kullanamamak.

    karagul adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yaşanılan problem çalışan için sıkıcı olabilir lakin unutulmaması gereken durum şu sizin yapa yapa kanıksadığınız işlerin basit çözümleri ilk kez karşılaşan biri için zor olabilir, bilgi işlemde hizmet verdiği yerdeki kişilerin işlerini yapamayabilir onlar için satış raporu hazırlamak çok çok basittir ama bilgi işlemci bu raporun içeriğinden hiç bir şey anlamayabilir.

    Bir işyerinde problemi kendi çözmeye başladığı zaman bu duruma bozulan bilgi işlemci arkadaşları'da gördüm zira öğrenme amaçlı zincir kurulduğu zaman bir çok nokta'da çalışan kendi sorunlarını çözmeye başladığı zaman bir süre sonra iş yükü azalıyor ve patronlar bu maliyetten kurtulmak için dışarıdan hizmet alma durumunu değerlendirmeye başlar

    İşiniz size göre sıkıcı olabilir belki mesleğinizdeki bireylere göre daha komplike problemleri çözmek için orada olduğunuzu düşünüyorsunuzdur, lakin böyle bir durum yaşandığında gerekli hız içerisinde müdahale edemeyip işlerin aksamasına neden olduğunuzda ilk şikayet edilen siz olduğunuzda işverenler benim elemanlarımın çoğu bu işleri bilmiyor ondan dolayı bu sorun yaşanıyor demezler,
  • 29-01-2020, 22:11:46
    #26
    skassas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mühendis birinin yazıcım çıktı almıyor diye sizi çağırıp kağıt koyduktan sonra "aaa kağıt mı bitmiş yani" demesi sizce normal yani. İşinde uzmandır da kağıt bittiğini benim gibi algılayamaz. Veya ekranda çıkan kağıt koyunuz yazısını benim gibi algılayamaz. Can sıkan durumlar bunlar işte. Bunların işin ehli olmasıyla ilgisi yok tamamen kafayı kullanamamak.
    Hocam tartışmayı uzatmamak adına nacizane önerim çalışacağınız şirketlerle sözleşme yapın şu şu şu tarzı istekler gelmesi durumunda benim iş tanımımın dışında olduğu için yapmayacağım diyebilirsiniz,ve sorunuza gelince evet normal mühendis sizi çağırmadan önce bir proje üzerinde çalıştığı için tüm dikkati o işlem üzerinde olabilir bu nedenle kağıdın bittiğini fark etmemiş olabilir yoksa ben o mühendisin sizi çağırmaktan ayrı bir zevk aldığını sanmıyorum veya iş yerinizde size karşı bir ön yargısı olduğu için sırf sizi yormak için yaptığınıda sanmıyorum, yoksa ince hesaplar gerektiren bir mesleğe sahip bireyin sizin tabirinizle kafayı kullanamıyor diye nitelendirmeyi doğru bulmuyorum
  • 30-01-2020, 02:04:01
    #27
    10 yıldır aktif ve yoğun olarak geçmişimle birlikte 15 yıl diyebiliriz. Buraya liste liste yazsam 'yok artık' denilebilecek o kadar çok çeşit soru var ki. Psikoloji falan kalmadı zaten bende.

    En son gelen soru şu yöndeydi artık cevap yazmaktan da konuşmaktan da sıkıldım insanlara yardım etmek içimden gelmiyor.

    (bu kişi bilgisayar işlerini başkasına yaptırmaktadır, soruları bana sormaktadır) Artık ne demek istediğimi siz anlayın. Buraya yazamıyorum böreğini başkasını yiyor..