Bu Gençler Hırsızlık Mı Yapsın?
44
●2.220
- 03-08-2019, 12:39:232009 yılında Gemi Güverte (Deniz Ulaştırma ve İşletme) bölümünü kazandığımda şirketler gelirdi okula. Mezun olunca staja bizim şirketimize gelin diye şirketlerini tanıtırlardı. 2012de çıkarılan denizcilik yasasına göre Türk denizcilik şirketlerinde yabancı eleman çalışabilir eklendi, aynı zamanda yıpranma payı da kaldırıldı. E haliyle şirketler yabancı eleman çalıştırmaya başladılar. 2013 te çalışmaya başladığım gemide 27 kişiydik. 7 kişi Türk'tü. Geriye kalan 20 kişi Hint, Gürcü ve Araptı. Yani demem o ki, bu mezun olan gençler nerede kendini geliştirecek? Alanında çalışma imkanı bulamazsa tecrübe edinemez. Sınıfta 50 kişiydik, şu an 3 arkadaş mesleğine devam ediyor. Birisinin babası iyi şirkette yanına aldı, diğerinin amcası bir diğerinin aile dostu yanına aldı. Geri kalanımız orda burada çalışmaya başladı. Ev arkadaşım opette pompacılık yapıyor. Madem iş imkanı sunamayacaksın ve ya mesleğin önünü kapatacaksın o zaman bölüme alım yapmayacaksın. Sırf işsizliği 4 sene daha az göstermek için apartmandan bozma binaları üniversite yaptırmayacaksın. Görüşünüz çok ama çok yanlış. Teyzem ve dayımlar yurt dışında. Çocuklarının nasıl yetiştirildiğini duyunca hayranlık besliyor insan.MuhammedEksi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 03-08-2019, 12:49:15Merak ettim nerede yaşıyorsun? 3.üniversiteyi okuyorsun 2 üniversite bitirmişsin kolayca iş bulabilirsin. İmkanın vardır heralde. Şube olarak da yurtdışı görünüyorsun gerçi ama anlaşılan o ki Türkiye de yaşıyorsun.. Bilemedim yani...cptyasir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 03-08-2019, 13:08:00Bir süre denizcilik mesleğinde Rusya'da çalıştım. Maaşların düşmesi sebebiyle mesleği bıraktım. Resim öğretmenliğinde okuyorum şu an. Sen ne kadar uğraşsan da artık bırak devlet dairelerini, şirketlerde dahi dayın yoksa imkanın yok.ademiray adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 03-08-2019, 13:12:49Eskiden üniversite yok diye yaygara yapiliyordu simdi universite ogrencisi issiz diye yapiliyor. Herkes universite mezunu olunca ve suriyeler de ulkeye dolusunca bu sonuca sasirmamali.
Dikkat ederseniz baska ulkelerde doktorluk yapanlar Turkiye de bakicilik yapiyor. O ulkelerde de herkes universite mezunu. Sonumuz onlar gibi olmasa bari.
Ekonomimiz de nufusumuzu doyurmuyor.
Allah yardimcimiz olsun. - 03-08-2019, 13:14:41meslek liselerinin ciddi olarak ele alınması ve daha hale gelmesi gerekiyor...3 beyaz yakalıya ihtiyaç varken 30 kişi okursa olacağı bu olur...meslek liseleri öcü gibi kaçılıyor. sonra üniversiteyi 25 yaşında bitiriyor ve elinde bir kağıt parçası. sonra devlet beni işe alsın diye feryat ediliyor...bu işin çıkış yolu meslek liselerinden geçiyor lamı cimi yok. şuanda anadolu liseleri azaltılıyor. olması gereken bu. sadece parlak öğrenciler okumalı diğerlerinin tamamı meslek liselerine yönlendirilmeli. ancak öğretmen olarak velilere bakıyorum çocuğu zar zor ortaokulu bitirmiş, anadolu lisesine girsin diye her yolu deniyor...
