MuhammedEksi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Diploma sahibi olması bir anlam ifade etmiyor.
Diplomanın üstüne ne koyabilmiş? Önemli olan kısım bu.
Yoksa diplomalı hıyarcı olur en fazla. Bir bilgisi, yeteneği yoksa kimse sen diploman var diye işe almaz.

Yurt dışına çıksa da çöp toplar en fazla ya da garson vs. olarak çalışır.

Bilgi/Yetenek = ₺
2009 yılında Gemi Güverte (Deniz Ulaştırma ve İşletme) bölümünü kazandığımda şirketler gelirdi okula. Mezun olunca staja bizim şirketimize gelin diye şirketlerini tanıtırlardı. 2012de çıkarılan denizcilik yasasına göre Türk denizcilik şirketlerinde yabancı eleman çalışabilir eklendi, aynı zamanda yıpranma payı da kaldırıldı. E haliyle şirketler yabancı eleman çalıştırmaya başladılar. 2013 te çalışmaya başladığım gemide 27 kişiydik. 7 kişi Türk'tü. Geriye kalan 20 kişi Hint, Gürcü ve Araptı. Yani demem o ki, bu mezun olan gençler nerede kendini geliştirecek? Alanında çalışma imkanı bulamazsa tecrübe edinemez. Sınıfta 50 kişiydik, şu an 3 arkadaş mesleğine devam ediyor. Birisinin babası iyi şirkette yanına aldı, diğerinin amcası bir diğerinin aile dostu yanına aldı. Geri kalanımız orda burada çalışmaya başladı. Ev arkadaşım opette pompacılık yapıyor. Madem iş imkanı sunamayacaksın ve ya mesleğin önünü kapatacaksın o zaman bölüme alım yapmayacaksın. Sırf işsizliği 4 sene daha az göstermek için apartmandan bozma binaları üniversite yaptırmayacaksın. Görüşünüz çok ama çok yanlış. Teyzem ve dayımlar yurt dışında. Çocuklarının nasıl yetiştirildiğini duyunca hayranlık besliyor insan.