• 03-02-2019, 01:26:11
    #1
    Merhabalar,biraz önce memurlar nette gördüğüm bir anketi sizlere sormak istedim.Büyükşehir'lerde muhtara gerek var mı sizce? Şahsen benim yaşım 26 ve muhtarlığa bir işimin düştüğünü hatırlamıyorum..Aldıkları maaş ne kadar bilmiyorum fakat 100 TL de olsa boşa verilen bir ücret değil mi?
  • 03-02-2019, 01:28:21
    #2
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Benimde yaşım 26 hayatım boyunca 1 kere gittim oda 10 saniyelik bir işlemdi gereksiz bencede.
  • 03-02-2019, 01:30:38
    #3
    SerhattB adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benimde yaşım 26 hayatım boyunca 1 kere gittim oda 10 saniyelik bir işlemdi gereksiz bencede.
    Zaten artık e-devlet üzerinden halloluyor herşey.Şimdi internetten baktım maaşları 1915 TL'imiş.Bunun yanında kesin işi düşenden kağıt masrafı..cart curt diye para da alıyorlardır...
  • 03-02-2019, 01:31:59
    #4
    Bizim muhtar kim yüzünü bile görmedim kim seçti ne zaman seçti
  • 03-02-2019, 01:33:19
    #5
    tunatun adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bizim muhtar kim yüzünü bile görmedim kim seçti ne zaman seçti
    ahahaha
  • 03-02-2019, 01:36:01
    #6
    Evet gerek var, şöyle düşün r10da moderatör olmasa herşeyi admin yürütüp takip edebilirmi ?
    Sen muhtarın ne iş yaptığını bilmiyor olabilirsin ancak onunda görevine göre sürekli yapmış olduğu rutin işlemler vardır.
  • 03-02-2019, 01:39:46
    #7
    Mahalle Muhtarının Görevleri

    1- Seçim zamanlarında sandık seçim kurullarına, sağlık ocağı ve sağlık merkez kurullarına ve emlak vergisi ile ilgili olarak arsaların bedel tespit komisyonu gibi kurul ve komisyonlara katılmak,

    2- Sandık seçim listelerinin ve askerlik çağına girmiş olanların kimlik çizelgelerinin askıya çıkarılması gibi ilan işlerinin yapılması,

    3- Cadde, sokak ve meydan levhalarını zaman zaman kontrol ederek eksik ve bozulmuş olanları belediyeye bildirerek yapılmasını sağlamak,

    4- Salgın ve bulaşıcı hastalıkları şüpheli kimseleri ilgili kuruluşlara bildirmek,

    5- Askerlik ve seferberlik başta olmak üzere tebligatların yapılmasında yardımcı olmak,

    6- Seçmen kağıtlarının dağıtılmasını sağlamak,

    7- Mahallede oturan vatandaşlar için gerekli ilmühaberler düzenleme,

    8- Nüfus kağıdını kaybeden yada yenisini çıkarmak isteyenlere gerekli olan belgeleri düzenlemek,

    9- Muhtaç, yaşlı, sakat ve kimsesizlere ,"Yeşil Kart" verileceklerin ve afet zamanlarında yardım yapılacakların tespiti gibi işlerde idareye yardımcı olmak,

    10- Mahallede yapılan ve yürütülen hizmetlerle ilgili görüş bildirmek.
  • 03-02-2019, 01:40:22
    #8
    ultibil adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet gerek var, şöyle düşün r10da moderatör olmasa herşeyi admin yürütüp takip edebilirmi ?
    Sen muhtarın ne iş yaptığını bilmiyor olabilirsin ancak onunda görevine göre sürekli yapmış olduğu rutin işlemler vardır.
    Eniştem yaklaşık 10 yıl muhtarlık yaptı.Kendi iş yerinin camına xxx mahallesi muhtarı diye bir tabela astı ve yıllarca ekstra birşey yapmadı.Bir kişiye aylık ortalama 2000 TL verilip karşılığı devlet tarafından alınıyor ise eyvallah fakat ayda yılda bir işi düşenin işi görülüyorsa bunun gereksiz olduğunu düşünüyorum.
  • 03-02-2019, 01:41:26
    #9
    Muhtarların amacı sadece işi düşenin işini görmek değil, mahallenin eksiklerini, arızalarını, altyapısını, insanlarının ihtiyaçlarını ve daha birçok şeyi takip etmekle yükümlüler. Tabii kaç kişi bunları yapıyor derseniz, o konu bambaşka