• 05-02-2019, 11:54:19
    #19
    Üyeliği durduruldu
    Havadan 2000 Lira almak için yapılan meslek dalı kendisi.
    Tek masrafınız ve sizi uğraştıran şey: dükkan camına muhtar yazılı kağıdı çıktı almanız ve alırken 25 kuruş ödeme yapmanız.
  • 05-02-2019, 11:57:34
    #20
    Eskiden atıyorum yol bozuk, başıboş köpek var vs bunları muhtara söylerdik de şuan beyaz masa denen bir şey var sonuçta oraya şikayet ediyoruz çözülüyor. Muhtarın çok fazla bir vasfı yok gerçekten. Polisle birlikte semtte olan olaylara gittiğini biliyorum ama. Anneanneme hırsız girmişti polislerle birlikte muhtar da geldi
  • 05-02-2019, 11:59:41
    #21
    gerek olmasaydı ilk başa uhtarlığı devlet kendisi özelleştirirdi =)
    evet muhtarlık makamında bir aksiyon göremiyorsanız sizinkinde iş olmayabilir . bizimki maşallah belediye başkanı gibi çalışıyor adam her yerde her sorunde ortada başarı çözüm sonuç herşey bizim muhtarda =)
  • 05-02-2019, 12:05:48
    #22
    var
  • 05-02-2019, 12:08:17
    #23
    Muhtarlığın son demleri zaten E devlet varken gerek yok sadece köylerde olsa yeterli
  • 05-02-2019, 12:11:53
    #24
    F.Gungor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mahalle Muhtarının Görevleri

    1- Seçim zamanlarında sandık seçim kurullarına, sağlık ocağı ve sağlık merkez kurullarına ve emlak vergisi ile ilgili olarak arsaların bedel tespit komisyonu gibi kurul ve komisyonlara katılmak,
    Bu komisyonlarda Muhtar olmasa bile işlerin yürüyeceğini düşünüyorum.

    2- Sandık seçim listelerinin ve askerlik çağına girmiş olanların kimlik çizelgelerinin askıya çıkarılması gibi ilan işlerinin yapılması,
    Artık Edevlet üzerinden yürüyor bu işler

    3- Cadde, sokak ve meydan levhalarını zaman zaman kontrol ederek eksik ve bozulmuş olanları belediyeye bildirerek yapılmasını sağlamak,
    Belediyenin bu işi yapan birimleri mevcut.

    4- Salgın ve bulaşıcı hastalıkları şüpheli kimseleri ilgili kuruluşlara bildirmek,
    Muhtarların böyle bir bildirimde bulunduğunu düşünmüyorum. Görevleri arasında olabilir ama sağlık ocakları daha hakim bu konulara.

    5- Askerlik ve seferberlik başta olmak üzere tebligatların yapılmasında yardımcı olmak,
    Yukarıda da belirttim, E-tebligat diye bir olay başladı mesela artık. Askerlik ve seferberlikte orası üzerinden yapılabilir.

    6- Seçmen kağıtlarının dağıtılmasını sağlamak,
    Yine ilçe nüfus müdürlükleri tarafından, ptt aracılığıyla yapılabilir bu iş.

    7- Mahallede oturan vatandaşlar için gerekli ilmühaberler düzenleme,
    Muhtarın çıkarttığı evrakların alayını devletin çeşitli kurumlarından da alabiliyorsunuz.

    8- Nüfus kağıdını kaybeden yada yenisini çıkarmak isteyenlere gerekli olan belgeleri düzenlemek,
    Yanlış bilmiyorsam doğrudan nüfus müdürlüğünden halledilebiliyor artık.

    9- Muhtaç, yaşlı, sakat ve kimsesizlere ,"Yeşil Kart" verileceklerin ve afet zamanlarında yardım yapılacakların tespiti gibi işlerde idareye yardımcı olmak,
    İzmir`de ilçe belediyelerinin çoğunda bununla ilgili birimler var ve tespit ediyorlar bu kişileri. Yani yine Muhtar olmazsa olmaz değil.

    10- Mahallede yapılan ve yürütülen hizmetlerle ilgili görüş bildirmek.
    Yukarıdaki 9 maddede alternatifi olan Muhtarı sadece görüş bildirecek diye tutmakta gereksiz olacaktır. Kaldı ki artık halk gerek cimer, gerek belediyelerin online destek hatları üzerinden görüş ve önerilerini bildiriyorlar.
    İşin özeti, büyükşehirlerde tamamen gereksiz durumda şuan. Olmasa gereksiz bir giderden kurtuluruz
  • 05-02-2019, 14:16:36
    #25
    Mutarlık ölmüş bir mekanizmadır.
    Artık köyleri de mahalle yapıp büyükşehir belediyelerine bağladılar.
    Muhtarlık sorumluluğu olan ama yetkisi olmayan bir mekanizmadır.
    Yani muhtarın belge düzenlemek dışında hiç bir yetkisi yoktur.

    Son 10 senedir devrini tamamlamıştır.
    Cumhurbaşkanına senelerce muhtar bile olamaz dedikleri için muhtarlara karşı bir sempatisi var.
    Cumhurbaşkanı yaşadığı sürece muhtarlığın kaldırılacağını düşünmüyorum.
    Ama artık biyometrik kimlikleri, adrese dayalı nüsfus sistemi ve edevlet var.
    Muhtarlara zerre gerek kalmadı.
  • 05-02-2019, 14:52:14
    #26
    Bir gün kültür merkezine gittim. Belinde silahlı bir adam girmek istedi merkeze, güvenlik almadı. Adam zorla girmek istedi. Ben kimim biliyor musun diyor? Güvenliğe. Meğerse muhtarmış. Ama nasıl kıyameti koparıyor görmeniz lazım. Sanırsın vatanı kurtaracak kültür merkezine girip
  • 05-02-2019, 17:03:17
    #27
    Üyeliği durduruldu
    F.Gungor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mahalle Muhtarının Görevleri

    1- Seçim zamanlarında sandık seçim kurullarına, sağlık ocağı ve sağlık merkez kurullarına ve emlak vergisi ile ilgili olarak arsaların bedel tespit komisyonu gibi kurul ve komisyonlara katılmak,

    2- Sandık seçim listelerinin ve askerlik çağına girmiş olanların kimlik çizelgelerinin askıya çıkarılması gibi ilan işlerinin yapılması,

    3- Cadde, sokak ve meydan levhalarını zaman zaman kontrol ederek eksik ve bozulmuş olanları belediyeye bildirerek yapılmasını sağlamak,

    4- Salgın ve bulaşıcı hastalıkları şüpheli kimseleri ilgili kuruluşlara bildirmek,

    5- Askerlik ve seferberlik başta olmak üzere tebligatların yapılmasında yardımcı olmak,

    6- Seçmen kağıtlarının dağıtılmasını sağlamak,

    7- Mahallede oturan vatandaşlar için gerekli ilmühaberler düzenleme,

    8- Nüfus kağıdını kaybeden yada yenisini çıkarmak isteyenlere gerekli olan belgeleri düzenlemek,

    9- Muhtaç, yaşlı, sakat ve kimsesizlere ,"Yeşil Kart" verileceklerin ve afet zamanlarında yardım yapılacakların tespiti gibi işlerde idareye yardımcı olmak,

    10- Mahallede yapılan ve yürütülen hizmetlerle ilgili görüş bildirmek.
    Gerçekten 2019 senesinde, teknolojinin geldiği bu seviyede, çok önemli görevler düşüyor kendisine.

    Kim en son ne zaman muhtarlığa uğradı, ne zaman işi düştü, rica etsem tarihte yazabilir mi?