• 03-02-2019, 01:42:41
    #10
    F.Gungor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mahalle Muhtarının Görevleri

    1- Seçim zamanlarında sandık seçim kurullarına, sağlık ocağı ve sağlık merkez kurullarına ve emlak vergisi ile ilgili olarak arsaların bedel tespit komisyonu gibi kurul ve komisyonlara katılmak,

    2- Sandık seçim listelerinin ve askerlik çağına girmiş olanların kimlik çizelgelerinin askıya çıkarılması gibi ilan işlerinin yapılması,

    3- Cadde, sokak ve meydan levhalarını zaman zaman kontrol ederek eksik ve bozulmuş olanları belediyeye bildirerek yapılmasını sağlamak,

    4- Salgın ve bulaşıcı hastalıkları şüpheli kimseleri ilgili kuruluşlara bildirmek,

    5- Askerlik ve seferberlik başta olmak üzere tebligatların yapılmasında yardımcı olmak,

    6- Seçmen kağıtlarının dağıtılmasını sağlamak,

    7- Mahallede oturan vatandaşlar için gerekli ilmühaberler düzenleme,

    8- Nüfus kağıdını kaybeden yada yenisini çıkarmak isteyenlere gerekli olan belgeleri düzenlemek,

    9- Muhtaç, yaşlı, sakat ve kimsesizlere ,"Yeşil Kart" verileceklerin ve afet zamanlarında yardım yapılacakların tespiti gibi işlerde idareye yardımcı olmak,

    10- Mahallede yapılan ve yürütülen hizmetlerle ilgili görüş bildirmek.
    Gerçekten muhtarlık bu kadar kapsamlı bir işse hepsine saygı duyuyorum.Yok eğer bunlar sadece muhtarın görevlerinin kağıt üzerinde yazılı olduğu birşeyse verilen maaşı gereksiz buluyorum.



    xFactoria adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Muhtarların amacı sadece işi düşenin işini görmek değil, mahallenin eksiklerini, arızalarını, altyapısını, insanlarının ihtiyaçlarını ve daha birçok şeyi takip etmekle yükümlüler. Tabii kaç kişi bunları yapıyor derseniz, o konu bambaşka
    Devlet zaten birçok şeyi e-devlet üzerinden ulaşılabilir hale getiriyor.Aylık birine maaş veriyorsa bunun çalışması gerekli diye düşünüyorum.Belki gerçekten çalışan muhtarlar vardır fakat yoldan 10 kişi çevirip muhtarın adını sorsam eminim 9 u cevap veremeyecektir.
  • 03-02-2019, 01:44:52
    #11
    onurbesen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eniştem yaklaşık 10 yıl muhtarlık yaptı.Kendi iş yerinin camına xxx mahallesi muhtarı diye bir tabela astı ve yıllarca ekstra birşey yapmadı.Bir kişiye aylık ortalama 2000 TL verilip karşılığı devlet tarafından alınıyor ise eyvallah fakat ayda yılda bir işi düşenin işi görülüyorsa bunun gereksiz olduğunu düşünüyorum.
    Şimdi uzaktan bir şeye bakınca ya bu iş neki bende yaparım yada şuna bak yaptığı bir iş yok diye düşünüyor olabilirsiniz.
    Ancak durum bu şekilde değil bir işin içine girmeden ne olduğunu tam ve net olarak görmeyebilir ve yanlış düşünebilirsiniz.

    İsterseniz bir muhtar adaylığına başvurun sonra gerek varmı yokmu diye düşünürsünüz
  • 03-02-2019, 01:47:21
    #12
    ultibil adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şimdi uzaktan bir şeye bakınca ya bu iş neki bende yaparım yada şuna bak yaptığı bir iş yok diye düşünüyor olabilirsiniz.
    Ancak durum bu şekilde değil bir işin içine girmeden ne olduğunu tam ve net olarak görmeyebilir ve yanlış düşünebilirsiniz.

    İsterseniz bir muhtar adaylığına başvurun sonra gerek varmı yokmu diye düşünürsünüz
    Hocam size kesinlikle katılıyorum.Dışardan birisi olarak soruyorum zaten bu soruyu elbette gerçekten çalışan,emek veren muhtarlar vardır fakat kaç kişi mahalle muhtarının adını biliyor ki ?Mahallenizde 10 kişiye muhtarlığın yerini sorsanız 8 i cevap veremeyecektir.
  • 03-02-2019, 02:40:05
    #13
    muhtarlik günümüzde pek aktif değil 😂 mahalle muhtarimdan biliyorum. sosyal yardım icin gelen dilekçelerden başka birşey yok
  • 03-02-2019, 13:37:36
    #14
    gereksiz. hiç bir işi de çözemiyorler. 3 yıldır aşırı aktif bir yerde durak kaldırıldı muhtardan ilgilen diye rica ettik. icraat 0
  • 03-02-2019, 19:01:29
    #15
    Muhtarlar bu aralar istihbarat elemanı olarak kullanılıyor.
    Birde evlere yapılan operasyonlarda Güvenlik Kuvvetlerinin yanında muhtar olmak zorunda. Bu görevlendirmelerde artı para alıyorlar mı bilmiyorum. Bizim mahalle muhtarı geçen sene 33 operasyona katılmış.
  • 03-02-2019, 19:02:43
    #16
    aves adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Muhtarlar bu aralar istihbarat elemanı olarak kullanılıyor.
    Birde evlere yapılan operasyonlarda Güvenlik Kuvvetlerinin yanında muhtar olmak zorunda. Bu görevlendirmelerde artı para alıyorlar mı bilmiyorum. Bizim mahalle muhtarı geçen sene 33 operasyona katılmış.
    İlginç. bilmiyordum böyle bir görevlerinin olduğunu
  • 03-02-2019, 19:09:51
    #17
    aves adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Muhtarlar bu aralar istihbarat elemanı olarak kullanılıyor.
    Birde evlere yapılan operasyonlarda Güvenlik Kuvvetlerinin yanında muhtar olmak zorunda. Bu görevlendirmelerde artı para alıyorlar mı bilmiyorum. Bizim mahalle muhtarı geçen sene 33 operasyona katılmış.
    özel kuvvetler komutanı o kadar operasyona katılmamıştır Aslan muhtar.
  • 05-02-2019, 11:06:14
    #18
    F.Gungor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mahalle Muhtarının Görevleri

    1- Seçim zamanlarında sandık seçim kurullarına, sağlık ocağı ve sağlık merkez kurullarına ve emlak vergisi ile ilgili olarak arsaların bedel tespit komisyonu gibi kurul ve komisyonlara katılmak,

    2- Sandık seçim listelerinin ve askerlik çağına girmiş olanların kimlik çizelgelerinin askıya çıkarılması gibi ilan işlerinin yapılması,

    3- Cadde, sokak ve meydan levhalarını zaman zaman kontrol ederek eksik ve bozulmuş olanları belediyeye bildirerek yapılmasını sağlamak,

    4- Salgın ve bulaşıcı hastalıkları şüpheli kimseleri ilgili kuruluşlara bildirmek,

    5- Askerlik ve seferberlik başta olmak üzere tebligatların yapılmasında yardımcı olmak,

    6- Seçmen kağıtlarının dağıtılmasını sağlamak,

    7- Mahallede oturan vatandaşlar için gerekli ilmühaberler düzenleme,

    8- Nüfus kağıdını kaybeden yada yenisini çıkarmak isteyenlere gerekli olan belgeleri düzenlemek,

    9- Muhtaç, yaşlı, sakat ve kimsesizlere ,"Yeşil Kart" verileceklerin ve afet zamanlarında yardım yapılacakların tespiti gibi işlerde idareye yardımcı olmak,

    10- Mahallede yapılan ve yürütülen hizmetlerle ilgili görüş bildirmek.
    11) boş boş oturup nüfus müdürlüğünden yada e-devletten nüfus kayır örneği vs alamayanlara para ile bunları vermek ve bunları cebe indirmek