F.Gungor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Mahalle Muhtarının Görevleri

1- Seçim zamanlarında sandık seçim kurullarına, sağlık ocağı ve sağlık merkez kurullarına ve emlak vergisi ile ilgili olarak arsaların bedel tespit komisyonu gibi kurul ve komisyonlara katılmak,

2- Sandık seçim listelerinin ve askerlik çağına girmiş olanların kimlik çizelgelerinin askıya çıkarılması gibi ilan işlerinin yapılması,

3- Cadde, sokak ve meydan levhalarını zaman zaman kontrol ederek eksik ve bozulmuş olanları belediyeye bildirerek yapılmasını sağlamak,

4- Salgın ve bulaşıcı hastalıkları şüpheli kimseleri ilgili kuruluşlara bildirmek,

5- Askerlik ve seferberlik başta olmak üzere tebligatların yapılmasında yardımcı olmak,

6- Seçmen kağıtlarının dağıtılmasını sağlamak,

7- Mahallede oturan vatandaşlar için gerekli ilmühaberler düzenleme,

8- Nüfus kağıdını kaybeden yada yenisini çıkarmak isteyenlere gerekli olan belgeleri düzenlemek,

9- Muhtaç, yaşlı, sakat ve kimsesizlere ,"Yeşil Kart" verileceklerin ve afet zamanlarında yardım yapılacakların tespiti gibi işlerde idareye yardımcı olmak,

10- Mahallede yapılan ve yürütülen hizmetlerle ilgili görüş bildirmek.
Gerçekten muhtarlık bu kadar kapsamlı bir işse hepsine saygı duyuyorum.Yok eğer bunlar sadece muhtarın görevlerinin kağıt üzerinde yazılı olduğu birşeyse verilen maaşı gereksiz buluyorum.



xFactoria adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Muhtarların amacı sadece işi düşenin işini görmek değil, mahallenin eksiklerini, arızalarını, altyapısını, insanlarının ihtiyaçlarını ve daha birçok şeyi takip etmekle yükümlüler. Tabii kaç kişi bunları yapıyor derseniz, o konu bambaşka
Devlet zaten birçok şeyi e-devlet üzerinden ulaşılabilir hale getiriyor.Aylık birine maaş veriyorsa bunun çalışması gerekli diye düşünüyorum.Belki gerçekten çalışan muhtarlar vardır fakat yoldan 10 kişi çevirip muhtarın adını sorsam eminim 9 u cevap veremeyecektir.