• 24-01-2019, 11:51:49
    #1
    Arkadaşlar 14.09.08 tarihinde otomobil ile kaza yaptım. Kaza da kusur oranı tamamiyle bana verilmiş. Karşı aracın masrafları sigortadan karşılandı. Karşı tarafın hem kaskosu hem sigortası vardı. Bizim aracın kaskosu yoktu masrafları kendi cebimizden ödedik.
    Bugün bir zarf geldi hem babama, hem şahsıma ait icra takibi var. Sebebi ise karşı araç kiralıkmış ve bu aracın 6 günlük boyunca kullanım bedelini istemişler bizden (600TL) , vekalet ve faizi de dahil ettiklerinde 1207 lira toplam tutar olmuş.
    Aracın kiralık olduğunu gelen tebligat ile öğrendik. Bu tutara karşı çıkma imkanımız var mı?
    Ruhsat sahibi babam olduğu için ona da bana da ayrı tebligat gelmiş.
    Tebligat;
  • 24-01-2019, 11:59:03
    #2
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Maalesef yapacak bir şeyiniz yok araç kiralama firmasının mağduriyetini de karşılamanız gerekiyor.
  • 24-01-2019, 12:01:02
    #3
    3 yıl önce ünlü bir kalp damar profesörü aracıma İstanbul'da trafikte arkadan vurdu.
    Aracımda 3000 liralık hasar meydana geldi.
    Kaskosundan ise 1500 TL hasar kayıp bedeli aldım.
    Geçtiğimiz günlerde beni aradılar bir hukuk bürosundan. 3 yıl önce ki kazanızda 8 gün araçsız kalmışsınız tahmini 700-800 TL alabilirsiniz. Ama kaskodan değil şahıstan alınacak mahkeme başvurusu yapalım mı dedi.
    Şok oldum hanımefendi adam koskoca profesör bırakın profesör olmasını normal vatandaş dahi olsa yakışır mı 700 lira para için dedim. Siz bilirsiniz dedi kapadık telefonu.
    Demek ki gerçekmiş. Böyle bir hak var yani.
    İyi bir avukata danışın ama muhtemelen ödeyeceksiniz.
    Bu insanlar ahlaksız, ar damarları çatlamış. Adı üstünde kaza. Bile bile mi gidip vurdunuz sanki. Olmuş bir hata 1 hafta kal arabasız ölür müsün?
    Bu ahlaksızlıklara adiliklere izin verilmemesi lazım...
  • 24-01-2019, 12:03:54
    #4
    Eğer araç kiralama firması avis gibi büyük bir firma değilse cezayı ödememek için savaşın. Çünkü merdiven altı kiralamacılar araç kiralama sigortası yaptırmıyor. Kiralama esnasında müşteriye tembih ederler kaza yaptığınızda kesinlikle kiralık diye söylemeyin diye.. Size kaza anında içindeki şöför tarafından bu söylenmediyse burada bir artniyet var demektir. Eğer aracın kiralık olduğu söylenseydi rent a car sigortası yapılması gerekiyordu. Genelde kiralamacılar bu sigortayı yaptırmıyorlar maaliyetli olduğu için.
  • 24-01-2019, 12:04:36
    #5
    utku1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3 yıl önce ünlü bir kalp damar profesörü aracıma İstanbul'da trafikte arkadan vurdu.
    Aracımda 3000 liralık hasar meydana geldi.
    Kaskosundan ise 1500 TL hasar kayıp bedeli aldım.
    Geçtiğimiz günlerde beni aradılar bir hukuk bürosundan. 3 yıl önce ki kazanızda 8 gün araçsız kalmışsınız tahmini 700-800 TL alabilirsiniz. Ama kaskodan değil şahıstan alınacak mahkeme başvurusu yapalım mı dedi.
    Şok oldum hanımefendi adam koskoca profesör bırakın profesör olmasını normal vatandaş dahi olsa yakışır mı 700 lira para için dedim. Siz bilirsiniz dedi kapadık telefonu.
    Demek ki gerçekmiş. Böyle bir hak var yani.
    İyi bir avukata danışın ama muhtemelen ödeyeceksiniz.
    Bu insanlar ahlaksız, ar damarları çatlamış. Adı üstünde kaza. Bile bile mi gidip vurdunuz sanki. Olmuş bir hata 1 hafta kal arabasız ölür müsün?
    Bu ahlaksızlıklara adiliklere izin verilmemesi lazım...
    Ya avukatlık firmaları ya da araç kiralayanlar para koparmaya çalışıyor. Hadi olmayacak bir şey ama araçsız kalma tutarını istedin. 600 TL ücretin 1200 TL olması hiç bir şekilde açıklanır yanı yok. Kaldı ki bu zarf bize yeni geldi. Faizsiz hali bu.
  • 24-01-2019, 12:10:07
    #6
    Teblig yapildiği gunden itibaren 7 gun icinde itiraz hakkıniz var 7 gunu gecerse icra gercekleşir. Fakatnsiz itiraz ederseniz icra gecersiz kalir firma sizi mahkemeye verir. (Genelde vermiyorlar boş atip dolu turmak icin icra gonderiyorlar) mahkemeye verirlersede kendinizi savunabilirsiniz.
  • 24-01-2019, 12:26:40
    #7
    https://i.resimyukle.xyz/OeMK80.png
    https://resimyukle.xyz/i/e1bPfU

    Burada belirtilen araç değer kaybı tebligattaki tutara dahil değil. Bu tutarı sigorta karşılamıyor mu? Bilen var mı dostlar?
  • 24-01-2019, 12:26:56
    #8
    iyi bir avukata danışın.
    aracın kiralık olduğuna dair size kaza anında bilgi verilmemiş sanırım.
    zaten araç kiralık ise ve kiralık araç kaskosu yapıldı ise kullanılmayan gün bedelini kiralık araç kaskosunun karşılaması lazım değilmiydi.
  • 24-01-2019, 12:34:20
    #9
    registan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    iyi bir avukata danışın.
    aracın kiralık olduğuna dair size kaza anında bilgi verilmemiş sanırım.
    zaten araç kiralık ise ve kiralık araç kaskosu yapıldı ise kullanılmayan gün bedelini kiralık araç kaskosunun karşılaması lazım değilmiydi.
    Kiralık olduğunu söylememişti. Zaten son attığım görselde firma ismi gözüküyor. Sigortalı burası gözüküyor. İnternetten araştırdım ama bulamadım. Kaza yaptığım şahıs ile aynı ilçede yiz (İstanbul) fakat sigorta ettiren firma (bana tebligat yollayan firma) kırklarelinde.