• 24-01-2019, 12:40:39
    #10
    itiraz ederseniz açılacak davada %20 inkar tazminatı + avukatlık + yargılama giderlerini ödersiniz. zira kazada kusurlu taraf sizsiniz.

    karşı tarafın avukatını arayarak parayı elden ödemek suretiyle tahsil harcı ve diğer masraflar alınmadan sadece karşılıklı ibraname imzalanarak uzlaşmayı teklif edin. 6 ay sonra icra dosyası yenilenmeyince düşer. en ucuz bu şekilde kapatırsınız.
  • 24-01-2019, 12:51:11
    #11
    nokie adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    itiraz ederseniz açılacak davada %20 inkar tazminatı + avukatlık + yargılama giderlerini ödersiniz. zira kazada kusurlu taraf sizsiniz.

    karşı tarafın avukatını arayarak parayı elden ödemek suretiyle tahsil harcı ve diğer masraflar alınmadan sadece karşılıklı ibraname imzalanarak uzlaşmayı teklif edin. 6 ay sonra icra dosyası yenilenmeyince düşer. en ucuz bu şekilde kapatırsınız.
    Eğer avukat ile anlaşma yoluna gidersek. İmzaladığımız belgeyı geçersiz sayıp icrayı guncelleme hakkı var mı peki?

    Ayrıca dosya içerisinde belirtilen araç değer kaybı tutarının sigortam tarafından karşılanıp karşılanmadığını nasıl öğrenebilirim?
  • 24-01-2019, 14:11:09
    #12
    PhoenixTR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eğer avukat ile anlaşma yoluna gidersek. İmzaladığımız belgeyı geçersiz sayıp icrayı guncelleme hakkı var mı peki?

    Ayrıca dosya içerisinde belirtilen araç değer kaybı tutarının sigortam tarafından karşılanıp karşılanmadığını nasıl öğrenebilirim?
    Kesinlikle öyle bir şey olmaz. İcra dosyası ve söz konusu alacağa ilişkin karşılıklı ibraname imzalayacaksınız. Parayı elden vereceğinizi, tahsil harcını kendininizin ödeyeceğini de söyleyin, ibranameye o şekilde not etsinler. Noter tasdiki de istemeyin. Siz, babanız ve karşı taraf ibranameyi imzalayacak. Birer suret tarafların ibranameden aldığını belirten notu da mutlaka yazdırın. 5 yıl saklayın ibranameyi.

    Bu şekilde 800-900tl civarına işi bitirirsiniz.

    İbranameyi icra dosyasına koyarsanız tahsil harcı gibi masraflar ödedikten sonra dosya kapanır ama yapmayın, boşuna para ödemeyin. Karşı taraf zaten takip etmez, dosyayı yenilemez ve 6 ay içinde dosya takipsizlikten düşer. Dosyayı yenilemeye karkarlarsa bu suç teşkil eder, hiçbir avukat mesleğinden olmak ve yargılanmak istemez.
  • 24-01-2019, 14:15:17
    #13
    Ben belgedeki imzaya tav oldum.
    Bu nasıl bir imzadır nedir bu ? Hiç sevmediğim bir imzalama şekli.
  • 24-01-2019, 14:17:12
    #14
    PhoenixTR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ayrıca dosya içerisinde belirtilen araç değer kaybı tutarının sigortam tarafından karşılanıp karşılanmadığını nasıl öğrenebilirim?
    sigorta şirketine değer kaybı raporuyla birlikte başvurun tam tutar olmasada belki bir kısmını karşılayabilirler.
  • 24-01-2019, 14:21:11
    #15
    GrupSoft adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben belgedeki imzaya tav oldum.
    Bu nasıl bir imzadır nedir bu ? Hiç sevmediğim bir imzalama şekli.
    bende anlamadım, imza olduğunu sen diyince düştü jeton benim anladığım adam isminin üstünü karalamış sandım garip bir imza,
    neye göre belirleniyor bu tutar ve bu tutarı ödemek zorunda olması saçma değil mi ? nerden bilsin adam kiralık araba olduğunu bile bile de gidip arabaya vurduğunu düşünmüyorum, kusurlu olduğu halde karşı firmada ekstra sigortaları vs mevcut değil mi o tarz ödemeler vs için buraya kiralama bedeli günlük 1k yazıp 6 gün yattı 6k istiyoruz deseler gene ödemek zorundamı oluyor?
  • 24-01-2019, 14:44:27
    #16
    Aracın kazanç kaybını istiyorlar sizden. Ödemek Zorundasınız malesef. Ben sigortacıyım ve 1-2 müşterimin başına geldi.
  • 24-01-2019, 15:26:00
    #17
    Takibi yapan şirket mi?

    İcra takibinde avans faizi istemişler. Avans faizi, ticari temerrüt faizidir. Ticari işletmeyi ilgilendiren hususlarda talep edilebilir. Şu aşamada şirket veya gerçek kişi tacir olması gerekli alacaklının.

    İtiraz ederseniz, itirazınız sonucunda dava açılırsa, yargılamada aracın şirkete ait olduğunu, kiralandığını ve bu kiralama işinden gelir elde ettiklerini ispat etmeleri gerekir. Yani kazanç kaybının ispatı karşı tarafça yapılmalı. Ayrıca rakam neye istinaden belirlenmiş o da belirsiz. Normalde evet kazanç kaybı talep edebilirler ancak neye istinaden ve nasıl talep ettikleri şu aşamada icra takibi olduğu için belirsiz. En azından yargılamada bunlar gün yüzüne çıkar.
    Rakam çok büyük değil, ancak yine de uğraşmak isterseniz bir bulunduğunuz ilde bir avukatla görüşün derim.
  • 24-01-2019, 15:49:20
    #18
    Arkadaşlar, avukat ile görüştüm. Hukuk bürosu altında çalışıyorlar çarptığım aracın şirket aracı olduğundan bahsetti. İndirime gitmesini istedim 1000₺’ye kadar razı oldu. Maalesef kabul ettim ve ücreti banka aracılığıyla gönderdim. Araç kiralık degilmis kiralama bedeli aracın yattığı gün boyunca şirkete kaybettirdiği değer sanırım.