• 24-01-2019, 16:02:59
    #19
    PhoenixTR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar, avukat ile görüştüm. Hukuk bürosu altında çalışıyorlar çarptığım aracın şirket aracı olduğundan bahsetti. İndirime gitmesini istedim 1000₺’ye kadar razı oldu. Maalesef kabul ettim ve ücreti banka aracılığıyla gönderdim. Araç kiralık degilmis kiralama bedeli aracın yattığı gün boyunca şirkete kaybettirdiği değer sanırım.
    geçmiş olsun.. en doğrusunu yaptınız.

    ibraname isteyin veya icra dosyasına haricen tahsil beyanı vermelerini veya esastan ve takipten feragat ettiklerine emin olun yoksa gelecekte üçünçü kişilere devir ve temlik yoluyla tekrar karşınıza çıkabilir.
  • 24-01-2019, 16:05:22
    #20
    nokie adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    geçmiş olsun.. en doğrusunu yaptınız.

    ibraname isteyin veya icra dosyasına haricen tahsil beyanı vermelerini veya esastan ve takipten feragat ettiklerine emin olun yoksa gelecekte üçünçü kişilere devir ve temlik yoluyla tekrar karşınıza çıkabilir.
    Dosyayı e devletten kontrol edebilirsiniz 1-2 gün içinde kapanmış olur dedi. Hesaba para gönderirken hangi dosya için olduğu numarada yazılı tekrardan iletişim kurup isteyim mi?

    Bir de karşılıklı imzalanması gereken belgeler mi, belirttikleriniz?
  • 24-01-2019, 16:11:53
    #21
    PhoenixTR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dosyayı e devletten kontrol edebilirsiniz 1-2 gün içinde kapanmış olur dedi. Hesaba para gönderirken hangi dosya için olduğu numarada yazılı tekrardan iletişim kurup isteyim mi?
    belirttikleri gibi 1-2 gün sonra e devlette girip, uyap vatandaş portaldan ilgili icra dosyasına girdiğinizde, dosya durumunda "haricen tahsil" yazıyorsa mesele yoktur.

    haricen tahsil yok ise, evraklar kısmına girip son gelen evraklarda "esastan ve takipten feragat" beyanında bulunmuşlar mı, buna bakarsınız.

    parayı gönderirken açıklamaya dosya numarasını yazmanız iyi olmuş ama sonuçta 1200TL yerine 1000TL gönderdiniz, bir-iki yol sonra çıkıp 200TL üzerine tekrar takip ve faiz işleterek dosyayı yenilerler (kötü niyetli durumlarda böyle)

    siz takibini yapın, bir şey olacağını sanmam ama temkinli olmakta fayda var. böyle olay çok geldiği için biliyorum.
  • 24-01-2019, 16:13:32
    #22
    nokie adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    belirttikleri gibi 1-2 gün sonra e devlette girip, uyap vatandaş portaldan ilgili icra dosyasına girdiğinizde, dosya durumunda "haricen tahsil" yazıyorsa mesele yoktur.

    haricen tahsil yok ise, evraklar kısmına girip son gelen evraklarda "esastan ve takipten feragat" beyanında bulunmuşlar mı, buna bakarsınız.

    parayı gönderirken açıklamaya dosya numarasını yazmanız iyi olmuş ama sonuçta 1200TL yerine 1000TL gönderdiniz, bir-iki yol sonra çıkıp 200TL üzerine tekrar takip ve faiz işleterek dosyayı yenilerler (kötü niyetli durumlarda böyle)

    siz takibini yapın, bir şey olacağını sanmam ama temkinli olmakta fayda var. böyle olay çok geldiği için biliyorum.
    Teşekkür ederim yardımlarınız için. Haricen tahsil belgesini istedim. Göndereceğini belirtti.
  • 24-01-2019, 16:20:58
    #23
    PhoenixTR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teşekkür ederim yardımlarınız için. Haricen tahsil belgesini istedim. Göndereceğini belirtti.
    yardımcı olabildiysem ne mutlu.

    belge geldikten sonra siz yine de edevlete bağlanarak uyap vatandaş portaldan kontrol edin. "kapalı dosyalar" kısmından karşınıza çıkar, "görüntüle" dediğinizde tüm detaylar çıkar. dosya durumu "haricen tahsil" yazıyorsa tamamdır.
  • 24-01-2019, 16:25:06
    #24
    nokie adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yardımcı olabildiysem ne mutlu.

    belge geldikten sonra siz yine de edevlete bağlanarak uyap vatandaş portaldan kontrol edin. "kapalı dosyalar" kısmından karşınıza çıkar, "görüntüle" dediğinizde tüm detaylar çıkar. dosya durumu "haricen tahsil" yazıyorsa tamamdır.
    Tamamdır hocam temkinli olacagım. Sorun cıkmayacağını umuyorum. Teşekkür ederim tekrardan.
  • 24-01-2019, 23:11:49
    #25
    2016 yılında aynısı başıma geldi. Aracımı teyzemin oğluna verdim kaza yaptı.
    8 de 8 hatalı çıktık. Bizim arabayı biz yaptırdık, onların arabayı sigortamız yaptı. Değer kayıp bedelini verdi.
    Günlük kiralama bedeli 70tl den 7 günlük bedel istemişler, + 250tl bedelin ne kadar olduğunu belirleyen eksper ücreti+ avukatlık ücreti 1250tl gibi bir rakam ödemek zorunda kaldım.
    Çok araştırdım ne yaparsan yap ödemek zorundasın kurtulamazsın işi uzatırsın sonunda kayıp edersin davayı denildi.
    Ben avukatı arayıp, çok sinirlendim direkt ilamsız icra çıkarmıştı kızdım niye haber vermeden icra çıkarıyorsun diye adam hiç umursamadı
    250tl ekspertiz ücretini kendi şirketlerine kesmişlerdi faturayı madem ben ödüyorum bana kestireceksiniz dedim kendime kestirttim ve 1250tl yi ödedik.
    sizde ödeyin bence..
  • 25-01-2019, 11:35:44
    #26
    cleiner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2016 yılında aynısı başıma geldi. Aracımı teyzemin oğluna verdim kaza yaptı.
    8 de 8 hatalı çıktık. Bizim arabayı biz yaptırdık, onların arabayı sigortamız yaptı. Değer kayıp bedelini verdi.
    Günlük kiralama bedeli 70tl den 7 günlük bedel istemişler, + 250tl bedelin ne kadar olduğunu belirleyen eksper ücreti+ avukatlık ücreti 1250tl gibi bir rakam ödemek zorunda kaldım.
    Çok araştırdım ne yaparsan yap ödemek zorundasın kurtulamazsın işi uzatırsın sonunda kayıp edersin davayı denildi.
    Ben avukatı arayıp, çok sinirlendim direkt ilamsız icra çıkarmıştı kızdım niye haber vermeden icra çıkarıyorsun diye adam hiç umursamadı
    250tl ekspertiz ücretini kendi şirketlerine kesmişlerdi faturayı madem ben ödüyorum bana kestireceksiniz dedim kendime kestirttim ve 1250tl yi ödedik.
    sizde ödeyin bence..
    Mecburen bende avukata ulaşarak banka aracılığıyla ödedim.
  • 27-01-2019, 10:30:45
    #27
    Merhaba arkadaşlar bende 50’den fazla araca sahip bir rent a car firmasının vekilliğini yapıyorum. Bir de o firma sayesinde çevrelerinden bu tarz dosyalar geliyor. İnsanlar artık hem değer kaybı olsun hem kazanç kaybı olsun farkındalar. Mesela şirketin bi aracı karşı tarafın kusurlu olduğu bir kazaya karıştığında aracın tamir süresini gösteren servis giriş - çıkış formlarını da takibe ekleyerek tamir sürecindeki günlük kiralama bedelinin tahsilini istiyor şirket benden. Ayrıca geçenlerde bir taksici geldi günlük 300-400 tl arası fatura kesiyormuş onda da günlüğü 350 tl x 6 gün tamir süresi olarak takip başlattık karşı taraf itiraz etti itirazın iptali davasında bilirkişi raporu bizim lehimize olarak geldi çünkü dediğim üzere mahrum kaldığı günlük olarak kazancını ispat edebilir bir durumdaydık. Lafın kısası maalesef bu ödeme emrindeki rakamı ödemek durumundasınız burada avukat işini yapıyor. Eğer itiraz edersneiz ve itirazın iptaline giderse durum haksız çıktığınızda %20 icra inkar tazminatı ile dava avukat karşı vekalet ücreti de eklenecektir.

    Mesajı yazdıktan sonra gördüm siz ödeyerek iyi yapmışsınuz. Mesajım dursun en azından diğer gelen arkdaşlara bilgilendirme olur. Geçmiş olsun.