• 13-01-2019, 13:49:56
    #46
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Cappystarj0e adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Türkçe dil hassasiyeti, Türkçe'yi desteklemek, savunmak (abartmamak şartıyla) iyi bir şey bence.

    Bir insan neden dile hassas olur? Vatanını milletini sevdiği için.
    Ülkesini daha ileride görmek istediği için.

    Bir dil ne kadar yaygınlaşırsa, dolaylı olarak o ülke o kadar güçlü hale gelir.
    Teknolojide o dile de yer verilir.

    Bazen bazı konularda Türkçe kaynak bulamamamızın en büyük sebeplerinden biri de,
    dilimizin çok yaygınlaşmamış olmasıdır.

    Herhangi bir şeyi üreten yabancı kesim insanı,
    yaygın veya etkili olacağını bildiği/düşündüğü/tahmin ettiği dillere destek sunuyor.

    O yüzden o dillere Türkçe'yi eklemiyor.
    Az yaygın olduğunu düşündüğü için, fayda getirmeyeceğini tahmin ettiği için.
    Yabancı adamı anlayabiliyorum ama bizim geliştiricilerin neden yaptığını ise hala çözemedim?
  • 13-01-2019, 14:25:56
    #47
    Elinde olsa herşeyi korsan kullanacak insanımız var, adam neden Türkçe çıkarsan. Ben olsam bende direk çıkarmam, belli bir satış rakımını geçince ancak eklerim.
  • 13-01-2019, 14:49:42
    #48
    Pochinki adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Elinde olsa herşeyi korsan kullanacak insanımız var, adam neden Türkçe çıkarsan. Ben olsam bende direk çıkarmam, belli bir satış rakımını geçince ancak eklerim.
    Sanki Dünya hiç korsan kullanmıyor.
  • 13-01-2019, 16:11:36
    #49
    agg1401 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sanki Dünya hiç korsan kullanmıyor.
    Bir oyun şirketi yapmış araştırmasını Türkiyede 3.000 orijinal kopya satılmış fakat korsan olarak 129.000 adet indirilmiş. Kim neden 3.000 kopya için xx.xxx miktarda para harcasın yada 5-10 gününü heba etsin.
  • 13-01-2019, 17:52:12
    #50
    agg1401 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Esen ola, bugün biraz kendimi sizlere karşı ifade etmek için bir konu açmak istiyorum, bu konumda Oyun Geliştiricilerine Kırgınım diyerek başlık atmak istedim. Bu yazıda fena eleştireceğim, bilginiz olsun.

    Dün, bir Facebook grubunda bir Türk geliştiricinin oyunu yayınlandı ve o oyunda 6 adet dil var. Bu 6 adet dil desteklerken Türkçenin olmaması canımı sıkmasıyla başladı her şey. Daha sonra, akşam kendi kurduğum discord kanalımda bu muhabbeti açtım ve açmaz olaydım, çoğu kişi "Korsan kullanıyoruz, Türkçe zaman kaybı, Türkçe gereksiz" gibi konuşmalar beni daha da deli etti. Bu meseleden sonra, kendi yetkimi düşürdüm, aksi halde dün bayağı birilerini engelleyecektim.

    Türkçe dilini eklememek seçim olmamalı bir Türk geliştiricisi için, tam aksine eklemeli. Bakın tutsun ya da tutmasın, potansiyel müşteriyi kaçırınca ve oyun tutumayınca ağlamaya zerre kadar hakkı yok. Sebebi, o kadar dil ekliyorsa, bi'zahmet olmazsa Türkçeyi de eklesin, zor değil. Oyun motoru kullanarak oyun yapıyor zaten, büyük bir kesim. Oturup oyunu çevirmesi aylarını bile almaz, ne diye bu kadar acımasız gömüyorsun dilini anlamakta güçlük çekiyorum.

    Bende bir oyun geliştiriyorum, oyun yapmak zor ve insan ister istemez geliştirdiği oyunun tutmasını ister. Ona saygım sorunsuz, istediği gibi oyunu geliştirebilir ona dert yanmam ama bi'milyon tane dil ekleyip Türkçe eklemediği için dert yanıyorum.

    Okuduğunuz için teşekkür ederim.
    katılmıyorum. korsan kullanımı gerçekten yaygın. ayrıca ana dilimi illa ekleyeceğim diye bir kural yok. Türk pazarında başarı elde etmek için yapılmalı evet, ancak geliştirici Türk oyun pazarını hedeflemiyorsa gerçekten gereksiz. önce korsan oyun kullanımı bitirilmeli. ayrıca indie oyunların korsana daha yatkın olduğunu belirtmekte fayda var.
  • 13-01-2019, 21:52:58
    #51
    Şu konuyu siyasete çekenlere gerçekten acıyorum kuyruk acıları hiç bitmiyor, her yerde, her şeyi siyasete çekmek acizlikten başka bir şey değildir.

    Konuya gelecek olursak kuru milliyetçilik diyenler bile çıkmış, Sonra neden ileri gidemiyoruz, neden biz bir şey üretemiyoruz neden gelişemiyoruz diyorsun. Sen daha kendi diline bile sahip çıkamıyorsan, Sonrada gelişemediğini öne sürüp konuyu siyasete getirip siyasi bir tartışma yaratmaya çalışıyorsan kusura bakma ama gelişemeyen ülke değil senin beynin oluyor..

    Hem diline sahip çıkma, ürettiğin şeyleri de farklı dillerde farklı kitlelere hitap edecek şekilde yap, Sonrada burada gelişemiyoruz diye ağla. Olmadı bu işte. Tek konu bu mu? Tabi ki bu değil, Ülkede ki tek sorun bu değil biz de farkındayız arapça tabelaların vs.. Ama bi yerde yangın var diye başka yangını söndürmemek de saçma. Bi yerden başlamak gerek.. Elimizden geldiğince ne yapabiliyorsak milletimize, dilimize, ülkemize sahip çıkmak lazım. Oturup sadece eleştirip ağlamak değil!
  • 14-01-2019, 08:05:57
    #52
    Üyeliği durduruldu
    masterthone adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şu konuyu siyasete çekenlere gerçekten acıyorum kuyruk acıları hiç bitmiyor, her yerde, her şeyi siyasete çekmek acizlikten başka bir şey değildir.

    Konuya gelecek olursak kuru milliyetçilik diyenler bile çıkmış, Sonra neden ileri gidemiyoruz, neden biz bir şey üretemiyoruz neden gelişemiyoruz diyorsun. Sen daha kendi diline bile sahip çıkamıyorsan, Sonrada gelişemediğini öne sürüp konuyu siyasete getirip siyasi bir tartışma yaratmaya çalışıyorsan kusura bakma ama gelişemeyen ülke değil senin beynin oluyor..

    Hem diline sahip çıkma, ürettiğin şeyleri de farklı dillerde farklı kitlelere hitap edecek şekilde yap, Sonrada burada gelişemiyoruz diye ağla. Olmadı bu işte. Tek konu bu mu? Tabi ki bu değil, Ülkede ki tek sorun bu değil biz de farkındayız arapça tabelaların vs.. Ama bi yerde yangın var diye başka yangını söndürmemek de saçma. Bi yerden başlamak gerek.. Elimizden geldiğince ne yapabiliyorsak milletimize, dilimize, ülkemize sahip çıkmak lazım. Oturup sadece eleştirip ağlamak değil!
    Tebrikler. Vatan kurtarıldı. Mission completed + Respect.
  • 14-01-2019, 08:32:38
    #53
    İmzanızda yer alan oyunlarda türkçe dil desteği neden yok ?
    https://rijitsu.com/gamef/mini-adventure-remix.php şu oyunu oynayacaktım ama ingilizcem yok diye oynayamadım.
  • 14-01-2019, 09:12:40
    #54
    otzidemajour adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    katılmıyorum. korsan kullanımı gerçekten yaygın. ayrıca ana dilimi illa ekleyeceğim diye bir kural yok. Türk pazarında başarı elde etmek için yapılmalı evet, ancak geliştirici Türk oyun pazarını hedeflemiyorsa gerçekten gereksiz. önce korsan oyun kullanımı bitirilmeli. ayrıca indie oyunların korsana daha yatkın olduğunu belirtmekte fayda var.
    Emin ol, Dünyanın her yerinde korsan var. Senin düşüncenle hareket edelim, o zaman oyun yapmayalım.

    masterthone adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şu konuyu siyasete çekenlere gerçekten acıyorum kuyruk acıları hiç bitmiyor, her yerde, her şeyi siyasete çekmek acizlikten başka bir şey değildir.

    Konuya gelecek olursak kuru milliyetçilik diyenler bile çıkmış, Sonra neden ileri gidemiyoruz, neden biz bir şey üretemiyoruz neden gelişemiyoruz diyorsun. Sen daha kendi diline bile sahip çıkamıyorsan, Sonrada gelişemediğini öne sürüp konuyu siyasete getirip siyasi bir tartışma yaratmaya çalışıyorsan kusura bakma ama gelişemeyen ülke değil senin beynin oluyor..

    Hem diline sahip çıkma, ürettiğin şeyleri de farklı dillerde farklı kitlelere hitap edecek şekilde yap, Sonrada burada gelişemiyoruz diye ağla. Olmadı bu işte. Tek konu bu mu? Tabi ki bu değil, Ülkede ki tek sorun bu değil biz de farkındayız arapça tabelaların vs.. Ama bi yerde yangın var diye başka yangını söndürmemek de saçma. Bi yerden başlamak gerek.. Elimizden geldiğince ne yapabiliyorsak milletimize, dilimize, ülkemize sahip çıkmak lazım. Oturup sadece eleştirip ağlamak değil!
    Bende buna dert yanıyorum.

    basicgoods adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İmzanızda yer alan oyunlarda türkçe dil desteği neden yok ?
    https://rijitsu.com/gamef/mini-adventure-remix.php şu oyunu oynayacaktım ama ingilizcem yok diye oynayamadım.
    Bir hatadan dolayı dil kısmı gözükmüyor, sağ üst köşedeki alanda yer almaktadır.