Türkçe dil hassasiyeti, Türkçe'yi desteklemek, savunmak (abartmamak şartıyla) iyi bir şey bence.
Bir insan neden dile hassas olur? Vatanını milletini sevdiği için.
Ülkesini daha ileride görmek istediği için.
Bir dil ne kadar yaygınlaşırsa, dolaylı olarak o ülke o kadar güçlü hale gelir.
Teknolojide o dile de yer verilir.
Bazen bazı konularda Türkçe kaynak bulamamamızın en büyük sebeplerinden biri de,
dilimizin çok yaygınlaşmamış olmasıdır.
Herhangi bir şeyi üreten yabancı kesim insanı,
yaygın veya etkili olacağını bildiği/düşündüğü/tahmin ettiği dillere destek sunuyor.
O yüzden o dillere Türkçe'yi eklemiyor.
Az yaygın olduğunu düşündüğü için, fayda getirmeyeceğini tahmin ettiği için.
Yabancı adamı anlayabiliyorum ama bizim geliştiricilerin neden yaptığını ise hala çözemedim?