• 16-07-2018, 20:32:35
    #10
    Borçlar silinmesi iyi bir durum ancak. O ödemediğimiz borçların bize tek avantajı silinmiş olması. Zararı hiç sayılmayacak olması. Geriye dönük ödemesi de olmaz büyük ihtimalle.
  • 16-07-2018, 20:35:29
    #11
    Şimdi benim eski işyerimden dolayı totalde ceza ile birlikte 7,500 TL borcum olmuş. E-devlette hizmet dökümü kısmında Başlangıç 2016 - Bitiş 2017 yazıyor.
    Sonuç olarak benim bu 7,500 TL bağkur borcu tamamiyle silinecek mi?
    Bir yere müracat etmeme veya SGK'a gitmeme gerek var mı?

  • 16-07-2018, 20:36:33
    #12
    geçen cuma günü yaptırdım, mayıs 2018e kadar tüm bağkur günlerimi sildirdim, bağkur borcunu sildirmek demek bağkur günlerini sildirmek demek, ve bunu sadece başvuru yaparak sildirebiliyorsun, öyle durup dururken silinmeyecek, bağlı bulunduğun sgk müdürlüğüne gidiyorsun verdikleri formu dolduruyorsun imzalıyorsun ve işlem tamam, haziran 2018 dahil bağkurun o aydan itibaren tekrar başlıyor.
  • 16-07-2018, 20:38:28
    #13
    Şimdi 3 türlü bakalım olaya...
    Birincisi ödeyen keriz, ödemeyen silindi ohh... Bu değil sanırım, çünkü;
    Silinmesin isteyen başvursun denmiş, emeklilik gün sayım düşmesin, benim borcum kalsın demek isteyen yani?
    Ama aman emeklilik geç olsun, ben elleşmiyorum silinsin diyen için borç ve gün siliniyor?

    Tabi her zaman kaynak deriz, suçlu çıkarız...
    Güvenilir bir kaynakta yazılınca bakarız yeniden.
  • 16-07-2018, 20:39:28
    #14
    by_karahan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bundan sonra biz de ödemeyiz
    Ödemezsen geç emekli olursun.
  • 16-07-2018, 20:41:33
    #15
    yahu arkadaş bilip bilmeden konuşmayın.
    Silinme durumunda günler silinir. Misal 1 yıldır borcunu ödemeyinin faizi dahilinde borcu silindiğinde güzel mi oluyor hayır 1 yıllık yani 365 gün bağkur günü heba olur. Ben 3 aydır ödemiyorum nedeni de aylık 700 TL olması nedeni ile. Esnaf olmama rağmen bu para verilmez neymiş efendim emekli olacak mışım 62 yaşında. Ölme eşşeğim yaz gelsin misali. Tek karı sağlık güvencesi idi o nu da devlet saolsun borçlu olanları da kapsadı yani borcun olsa bile güvenceden yararlanabilirsin.
  • 16-07-2018, 20:51:16
    #16
    Atıyorum, 20 yıllık borcu sildirdik. Emeklilik yaşı 60 diyelim. Bende 60 yaşındayım.
    1 yıl sonra bu aradaki 20 yıllık zımbırtıyı hesaplattım 200 bin tl.
    Gittim yatırdım, yine emekli oluyor muyum?
  • 16-07-2018, 22:18:38
    #17
    Borç ödeyen enayi değildir. Borcu silinenin günleri de silineceğinden herhangi bir adaletsizlik olmuyor.
  • 16-07-2018, 22:28:32
    #18
    TahsinCetinkaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam ödeyemeyenler için çok iyi bir durum.Ödeyenler içinse çok kötü bir durum Ödeyenler keriz gibi oluyor. Çünkü bu durumu sürekli takip eden ve bilerek ödemeyenler piyasada çok..Nasıl olsa silinir gün gelince diye
    Aslına bakarsan çokda hakkaniyetsiz bir durum yok ortada. Öde(ye)meyenlerin prim borçları silindiği gibi emekli gün sayıları da siliniyor. Ödeye(bile)nler zaten gün sayılarını arttırıyor