• 27-10-2017, 12:24:24
    #1
    Selamlar, ilk defa doğalgaz ile ısınacağız bu kış kısmetse inceliklerini okudum, petekler kapanmayacak; gereksiz petekler çalışmayacak vs

    Sadece merak ettiğim şu, kaç derece de kullanıma ne kadar fatura geliyor/geliyordu?


    Yoğuşmalı kombi kullanıyorum, 36 derece de kullanırsak ne kadar gelir? Tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.

    Evde rahat rahat dolaşıp sonra şok olmak istemiyorum

    Bilgiler eksik oldu haklısınız, şuan tekirdağ'da ikamet ediyorum. 3+1, 2 yıllık bina en üst kat. 120-130 metre kare diyebilirim. 2 oda hariç her yer de petekler açık durumda.
  • 27-10-2017, 12:29:48
    #2
    36 derece ile pek ısınamayabilirsiniz ben genelde 45-50 arasında yakmaktayım ortalamada 600 lira civarında gelmekte.
  • 27-10-2017, 12:43:51
    #3
    42 derecede yakıyorum. Ancak ne kadarda yakarsam ne kadar gelir sorusu her yapıya her yapının konumuna göre değişir. Hangi şehirde oturuyorsunuz? hangi cepheye bakıyor bina ? yalıtım var mı? alt üst yanlar da ısınan daire var mı ? ısı kaçağı var mı? pencere ve petek ebatları vb birçok konu doğrudan faturaya etkili. ayrıca kombiniz nasıl çalışıyor? örneğin 42 derecede yaktığınız kombiye fatura kasım ayında ve ocak ayında bile farklı gelecektir
  • 27-10-2017, 12:44:33
    #4
    Ev kaç m2 Evin büyüklüğü dış cephe yalıtımı, camların kalitesi vs. bunların hepsi etken.
  • 27-10-2017, 12:47:03
    #5
    Binanin yapisina da bagli hocam yeni bina ise gec isinabilir gunes almasi cok etken var
  • 27-10-2017, 12:49:37
    #6
    Sıfır bina 90m2. Kışın sürekli 40'da yanar akşam eve gelince 45, karlı dönemlerde 50 yaparız. Bu söylediğim full yalıtımlı bir ev. Küçük cocuk olduğu için sıcak tutuyoruz. Çocuk yokken sürekli 40'de yakardık.

    Evde çocuk yoksa ortalama bir ev 40-45 derece ile kışı geçirir. Faturada 200 civarı gelir. Yukarıda söylediğim gibi yaktık max. 320 geldi geçen sene.
  • 27-10-2017, 12:54:11
    #7
    Eksik bilgileri ekledim, 36 derece çok ısınmıyor ama Tekirdağ'a göre normale yakın diyebiliriz. Çok sıkıntı çekmiyoruz şuan, merkeziden sonra anladım ki maaliyetli bi olay kombi
  • 27-10-2017, 12:54:41
    #8
    hocam ilden ile değişir, ben izmirdeyim daha kombi yakmıyoruz bile, bulunduğun il ve evin yapısına göre değişir, güneş gören ev ile görmeyen arasında bile farklılık olur, deneme yanılma yöntemi ile ideal sıcaklığı ancak bulursun
  • 27-10-2017, 12:56:57
    #9
    Ben 70 derecede yakıyorum, bence suyun sıcaklığından çok odanın sıcaklarına odaklanmanız için bir termostat alın.