Trafikte ilk kaza ve cesaret kaybı
19
●1.335
- 10-07-2017, 13:52:15ışıksız kavşakda bende kaza yapmıştım karşı tarafın arka teker kısmı içine gömülmüştü ve kolu kırılmıştı. bırak o kavşakda araba sürmeyi yaya olarak bile korkuyordum kaza olurda üzerime gelir diye (kendi kazam hariç aynı kavşakda otobüsün yan yatmasına dahi şahit olmuştum) dün küçük bir şehirin trafiğine çıkmayı denedim. inanın biraz korkuyorsunuz ama çok dikkatli sürüyorsunuz artık.
- 10-07-2017, 21:29:40Kaza öyle olmaz hocam rahat olun
Bende ilk araba sürmeye başladığımda böyle şeyleri çok takardım fakat zamanla aşıyorsun böyle şeyleri. En nihayetince ilk olarak cana birşey olmasın ikinci plandada arabanında bir sac dan yapıldığını çarpsanız gömsenizde çok önemli olmadığını aklınızdan çıkarmayın
- 10-07-2017, 23:06:36Arabam yokdu ehliyetim vardı sürüş bilgim sıfırdı sizin gibi , bende emanet araba alıp öğreniyordum
Hiç unutmam
Arkadaşımla gezip onu evine bırakırken geri manevra yapıp dönmem gereken yerde geri viteste gaza fazla basınca bagaj ortadan bölünmüştü
Allahdan şahindide araç 300 tlye cıkarmıştım
- 11-07-2017, 21:16:132 yıldır trafikteyim. Aracı aldıktan 2 gün sonra kapalı otoparkta alt kata inerken kolona sürttüm arka çamurluğu, o heyecanla az kalsın önümdeki duvara giriyordum frene bastım aniden. İkincisi geri geri gelirken o an ki sinirime kapılıp gaza bastım sonuna kadar arka tampon düştü. Üçüncüsünde Allah için benim hatam yoktu, çok dar bir sokakta karşıdan gelen bayan geçmemi yanındaki araca zarar vermemek için benim arka çamurluğu çizdi geçti. Sonra anladık, diğer kadın arkadaşlarına hava atmak için olsa gerek kocasının arabasını almış, devamlı trafikte olan birisi değilmiş. Dördüncüsü; iki araç arasına düz bir şekilde girerken sol taraftaki (yine bayan) aracı kontrol şekilde birden hareket ettirdi, refleksden dolayı sağ tarafımdaki aracın arka tamponuna sürttüm.
İki yılda çok fazla kaza gözüksede 70,000km'den fazla yol yaptım. Özellikle ilk 3 kazanın olduğu zamanlar şehirlerarası gidip geliyordum. Dedikleri gibi cana geleceğine mala gelsin. Yolda reflekslerim iyi olduğu için birçok trafik kazasından kurtuldum, 2 tane kediyide ezilmekten kurtardım
(120km hızda aracın tam ortasından geçecek şekilde ayarladım
) Dostum hiç dert etme bir süre sonra insan alışıyor
- 11-07-2017, 23:51:445 ay önce ilk arabamı aldım. 2. haftası arabayı sürttüm. Çektim sağa tribe girdim. 5 dakika panik yaşadım. Kendime geldim devam ettim. Olur böyle şeyler diye 3 gün sonrası kırmızı ışıkta biri geldi arkadan vurdu bu sefer. Anladım ki hayatın gerçekleri bunlar olur ufak tefek şeyler. Cana gelen mala gelsin kasmaya gerek yok.
- 12-07-2017, 00:38:39Üyeliği durdurulduBen küçükken eniştemi trafik kazasında kaybettim (Allah rahmet eylesin) Eniştemi neden kaybettiğimi öğrendikten sonra arabalardan korktum ve hiçbir zaman da sürmeyi düşünmemiştim. Fakat ne zamanki ihtiyaç durumuna dönüştü, ister istemez direksiyonun başına geçtim. Tabi ilk başlarda normal dışı bir heyecan ve tecrübe eksikliği mevcut. Her an yolunda gitmeyen birşeyler olabileceğini düşünüyorsun. Fakat zaman içerisinde deneyim ve tecrübe kazandıkça araba ile bütünleşmeye başlıyorsun ve işte ozaman araba seni değil, sen arabayı kontrol etmeye başlıyorsun.tayfunTR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Fakat herhangi bir olumsuz durum yaşamamak için kesinlikle bol bol deneyim ve tecrübe kazanmaya çalışmalısın hocam, aynı zamanda dikkati kesinlikle arabaya, yola ve çevreye vermelisin. En iyi şoför bile olsan, çevrendeki yaya ve arabaların hal ve hareketlerini iyi sezmelisin ki ona göre hızlı refleksler verebilesin.
Günün sonunda ise kaza veya diğer terslikleri kesinlikle aklına getirmemeye çalış, ne olsa olacağı varsa oluyor ve bir şekilde çözüme kavuşuyor. Önemli olan can sağlığı...
Keyifli sürüşler
Bende ilk araba sürmeye başladığımda böyle şeyleri çok takardım fakat zamanla aşıyorsun böyle şeyleri. En nihayetince ilk olarak cana birşey olmasın ikinci plandada arabanında bir sac dan yapıldığını çarpsanız gömsenizde çok önemli olmadığını aklınızdan çıkarmayın
Allahdan şahindide araç 300 tlye cıkarmıştım