• 25-05-2016, 16:32:37
    #1
    Yaşım 21. Yaklaşık 8-9 yıldır gözlerim bozuk. İlk fark ettiğimde 0.75 dereceydi şuan sağ 3.50-sol 3.00 miyop ayıca her ikisi de 0.50 astigmat.

    İlk 2-3 sene gözlük kullandım daha sonrasında geçen aya kadar yani yaklaşık 5-6 yıldır da lens kullanıyorum.

    Lens kullanmak bana göre gözlüğe göre daha konforlu. Lens kullandığınız zaman buğulanma-ıslanma-spor yapamama gibi dezavantajlarınız olmuyor. Gözlükte bunlar var. Ayrıca lens taktığımda gördüğüm görüntü, gözlükle gördüğüm görüntüden çok daha net. Bundan dolayı yıllarca lens kullandım. Artık profesyonel olmuştum, her gün düzenli olarak sabah takar akşam çıkarırdım. Çıkarıp takmak 10 saniyemi bile almıyordu.

    Ancak lens, gözle birebir temas eden bir şey olduğu için çok dikkatli olmalısınız. En ufak bir dikkatsizlik (lensi iyi temizlememek, elleri tam dezenfekte edememek) kötü sonuçlara yol açabiliyor.

    Uzun zamandır aklımda olan lazer ameliyat olma isteği, geçen ay başıma gelen bu üzücü durumdan sonra iyice arttı. Ben de araştırmalara başladım lazer ameliyatı.

    Lensin tahriş ettiği gözümün fotoğrafı


    Bir çok kişi ile görüştüm, internetten bir çok veriye ulaştım.
    Bu konuda en iyi 3 hastanenin Dünyagöz, İstanbul Cerrahi ve Kudret Göz Hastanesi olduğu sonucuna ulaştım.

    İlk olarak Kudret Göz Hastanesi ile konuşmaya gittim.
    Kapıda ameliyattan yeni çıkmış bir abi vardı, gözündeki maskeden anladım bunu. Yanına gidip konuşmaya başladım, ameliyatının nasıl geçtiğini sordum. Şimdilik iyi bir problem yok dedi.Ameliyatın da konforlu geçtiğini söyledi.
    Hastanenin içine girdim, temiz güzel bir hastaneydi. Lazer yöntemleri ve fiyatları konusunda bilgi aldım. iLasik ameliyatı 3250 tl fiyat söylediler bir miktar da indirim yapabiliriz dediler. Bu hastaneye tam kanım kaynamışken kapının önünde bir adam gördüm, anladığım kadarıyla 1 ay önce ameliyat olmuş ve şuan görüş düzeyi çok çok aşağı seviyedeymiş. Belli ki hakkını aramaya gelmiş ancak umduğunu da bulamıyordu. Bu olaydan sonra hastane hakkında iyi bildiğim her şey bir anda sıfırlandı.
    Tabiki ameliyatın nasıl geçtiğinin kişi, doktor gibi bir çok faktörü var ama içimde bir şüphe oluştu.


    Bundan 1 hafta sonra Dünyagöz hastanesinin yolunu tuttum. Abimin de gözleri bozuk, onu da en azından bir muayene ettirmeye ikna etmiştim.
    Dün (24.05.2016) saat 15:00'e Op.Dr.Hakan Eren'den randevu aldık.
    Dünyagöz hastanesi çok gelişmiş son teknoloji makinelere sahip bir hastane. Bu izlenim açıkçası çok hoşuma gitti. Sonuçta gözümüzü emanet ediyoruz
    Saat 15:00'te başlayan tetkikler 17:30'a kadar sürdü. Doktor Hakan Bey gözlerimize gözbebeğini büyüten bir damla damlattı ve daha sonra ameliyat hakkındaki fikirlerini bize sundu.
    Abimin gözleri -2.25 ve -1.75 benim ise -3.50 ve -3.00 çıktı.

    Doktor Hakan Bey abime gözlerinin ameliyata çok uygun olduğunu, isterse hemen ameliyat olabileceğini söyledi.
    Benim ise göz numaralarım az da olsa ilerlemeye devam ettiği için, ameliyattan sonra ilerlememesini garanti edemeyeceğini,istersem 1 yıl kadar sonra tekrar kontrole gelmemi eğer ilerlemem durmuşsa o zaman ameliyat yapacağını yine de kararı bana bıraktığını söyledi.
    Hakan Bey'e en kötü ihtimali sordum. En kötü ihtimalle gözün 6-7 sene sonra yine şuanki halini alır ve lens takarsın dedi. 1 saat kadar düşündüm ve 6-7 sene çok uzun bir süre, bu ameliyatı şimdi olsam hiç ilerlememe ihtimali de var.En kötü ihtimalle de 6-7 sene kazanacağım için bu ameliyatı olmaya karar verdim.


    Abim bugün (25.05.2016) saat 11:00'de ameliyat için randevu aldı. Pek stresli görünmüyordu, benim gibi internetten yüzlerce ameliyat videosu izlemedi, ameliyatın nasıl yapılacağı hakkında bile bir bilgisi yoktu
    Neyse işte gittik bugün saat 11:00'de. Hakan Bey'in dünkü ameliyat yaptığı hasta muayeneye gelmiş onun için yarım saat kadar bekledik ve abimi saat 11:35'te ameliyathaneye aldılar.

    Ameliyat normalde 10-15 dakika sürüyor. Ama saat 12:40 olmuştu abim hala çıkmamıştı yani 10-15 dakika sürmesi gerekirken 1 saatten fazla süre geçti.

    Derken abim ameliyathaneden gayet dinç, sağlıklı bir şekilde çıktı. Gözlerinde kızarma yoktu bembeyazdı.
    Şuan görüşün nasıl diye sordum, çok iyi dedi. Ama doktorun söylediğine göre bu görüş daha da iyi olacakmış, bu bulanık haliymiş
    Sol gözünde problem olmuş, lazer işlemini tekrarlamışlar onun için uzun sürmüş.
    Ameliyattan sonra koruyucu bir bandaj verdiler, güneş gözlüğüne benziyor.
    Şuan evdeyiz, damlalarını düzenli olarak damlatıyorum.

    Ameliyattan 2 saat sonra gözlerinde yanma-batma hissi başladı ama doktor bunun normal olduğunu ameliyattan önce söylemişti. Bu gece uyuyup yarın uyanınca her şey düzelecek. Hem yanma-batma hissi bitecek hem de görüşü git gide netleşecek.

    Ben sınavlarım sebebiyle bugün olmadım, 31 mayısta sınavım var. 1 hazirana ameliyat randevusu aldım.

    1 hazirandan sonra konuyu editleyerek bizzat neler yaşadığımı gün gün hatta mümkünse saat saat size aktaracağım.

    Sormak istediğiniz sorular varsa da konu altından sorabilirsiniz, elimden geldiğince yanıtlamaya çalışacağım
  • 25-05-2016, 16:55:37
    #2
    Dünya göz ne kadar fiyat verdi? Birde non touch lazer var mıydı?

    Cevabınız için şimdiden teşekkürler


    Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 25-05-2016, 17:05:36
    #3
    ByAkman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dünya göz ne kadar fiyat verdi? Birde non touch lazer var mıydı?

    Cevabınız için şimdiden teşekkürler


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Dünyagöz hastanesi iLasik ameliyatın normal ücretinin 5280 TL olduğunu, ancak bu ayın sonuna kadar %50 indirim kampanyası olduğunu söyledi ve 2640 Liraya ameliyatı gerçekleştirdik.

    Ancak benim anladığım kadarıyla sabit bir fiyatları yok, pazarlığa gayet açıklar. Biz pazarlık yapmadık ama internette vs. bir sürü pazarlıkla iyi fiyat teklifleri alan insanlar gördüm.

    2640 lira ameliyat ücreti dışında sigortanız varsa 43 lira muayene ücreti, (sigortasız fiyatını bilmiyorum) yaklaşık 100 lira da verilen damlaların ücreti var. Damlaların bir kısmını sigorta karşılıyor bir kısmını karşılamıyor.

    No touch ameliyatı var diye biliyorum, hastanenin içindeki televizyonlarda sık sık reklamını gördüm, ancak bizim doktorumuz hiç bundan bahsetmedi. Belki de iLasik ameliyatını uygun gördüğü için o konuya hiç girmedi
  • 25-05-2016, 22:03:16
    #4
    Üyeliği durduruldu
    Ben de 2 sene önce çizdirdim ve şu konuyu açmıştım merak eden arkadaşların sorularını yanıtlamıştım.
  • 25-05-2016, 22:31:11
    #5
    Bende de miyop var. 1.50-1.25mi ne. Gözlüğüm var ama fazla kullanamıyorum.
    Ameliyat olsam ilerleme ihtimali var mı? Yoksa ilk hali gibi mi oluyor?

    Ek olarak yaş 19. Şimdiye kadar 1 defa gittim kontrole onda da gözlük aldım.

    Hissediyor muyuz biz ameliyatı yoksa uyuşturucu veriyorlar mı? Görüyorsun falan demişlerdi bana
    Bu ileti Sony Xperia Z5 cihazımdan hunharca bir şekilde yazılmıştır.
  • 25-05-2016, 23:56:24
    #6
    by_karahan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben de 2 sene önce çizdirdim ve şu konuyu açmıştım merak eden arkadaşların sorularını yanıtlamıştım.
    Geçmiş olsun

    MuhammedEksi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende de miyop var. 1.50-1.25mi ne. Gözlüğüm var ama fazla kullanamıyorum.
    Ameliyat olsam ilerleme ihtimali var mı? Yoksa ilk hali gibi mi oluyor?

    Ek olarak yaş 19. Şimdiye kadar 1 defa gittim kontrole onda da gözlük aldım.

    Hissediyor muyuz biz ameliyatı yoksa uyuşturucu veriyorlar mı? Görüyorsun falan demişlerdi bana
    Bu ileti Sony Xperia Z5 cihazımdan hunharca bir şekilde yazılmıştır.
    Hocam ameliyat olursan ilerleme ihtimalinin olup olmaması tamamen kişiye bağlı. Eğer senin şuan ilerlemen durmuşsa, ameliyattan sonra da ilerlemez. Ancak ilerlemen durmamış devam ediyorsa, ameliyattan sonra da ilerlemesi muhtemel. Yani sen şimdi gideceksin gözünü ölçtüreceksin, 6 ay ya da 1 sene sonra yeniden muayeneye çağıracaklar, numaran aynı çıkarsa veya çok az ilerlerse ameliyata uygunsundur ama ilerlemen fazlaysa, ileride yeniden problem olacağı için ilerlemesinin durmasını bekleyecekler. Kişiden kişiye bu yaş değişse de ortalama 24-25 yaşında miyopi ilerlemesi tamamen duruyor.

    Ameliyat sırasında olan biteni görüyorsunuz ancak kesinlikle hissetmiyorsunuz. Yani ameliyat olurken dayanılmayacak bir acı kesinlikle yok. Uyuşturucu damla damlatıyorlar.
  • 25-05-2016, 23:59:31
    #7
    hedwing adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçmiş olsun



    Hocam ameliyat olursan ilerleme ihtimalinin olup olmaması tamamen kişiye bağlı. Eğer senin şuan ilerlemen durmuşsa, ameliyattan sonra da ilerlemez. Ancak ilerlemen durmamış devam ediyorsa, ameliyattan sonra da ilerlemesi muhtemel. Yani sen şimdi gideceksin gözünü ölçtüreceksin, 6 ay ya da 1 sene sonra yeniden muayeneye çağıracaklar, numaran aynı çıkarsa veya çok az ilerlerse ameliyata uygunsundur ama ilerlemen fazlaysa, ileride yeniden problem olacağı için ilerlemesinin durmasını bekleyecekler. Kişiden kişiye bu yaş değişse de ortalama 24-25 yaşında miyopi ilerlemesi tamamen duruyor.

    Ameliyat sırasında olan biteni görüyorsunuz ancak kesinlikle hissetmiyorsunuz. Yani ameliyat olurken dayanılmayacak bir acı kesinlikle yok. Uyuşturucu damla damlatıyorlar.
    Peki hocam ilerleme durmuşsa ameliyattan sonra yine gözün bozulma ihtimali var mı?

    Ve ameliyat için erken davranma biraz daha bekle diyorsun tam oturması için anladığım kadarıyla

    Teşekkürler ayrıca yanıt için

    Bu ileti Sony Xperia Z5 cihazımdan hunharca bir şekilde yazılmıştır.
  • 26-05-2016, 14:32:15
    #8
    Bende de hipermetrop var gözler yüksek 6,30 - 7 tarzı diyeyim siz anlayın. Doktor numaraların yükselmiş dedi. Ameliyatı düşünüyorum fakat sanırım biraz risk grubuna giriyorum o yüzden olmaya da korkuyorum açıkcası.

    Güvenilir bir yer olsa muaeyene olacağım, devlet hastanesinde muayene oldum dünya gözü önerirseniz gidebilirim.
  • 26-05-2016, 15:39:06
    #9
    MuhammedEksi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Peki hocam ilerleme durmuşsa ameliyattan sonra yine gözün bozulma ihtimali var mı?

    Ve ameliyat için erken davranma biraz daha bekle diyorsun tam oturması için anladığım kadarıyla

    Teşekkürler ayrıca yanıt için

    Bu ileti Sony Xperia Z5 cihazımdan hunharca bir şekilde yazılmıştır.
    Hocam eğer genetik sebeplerden kaynaklı gözleriniz bozuksa belli bir yaşa kadar ilerliyor. O ilerleme durunca ondan sonra ilerlemez. Ama tabiki bu sadece genetik kaynaklı değil. Çok kitap okuma,aşırı bilgisayar kullanımı gibi etkenler de gözü bozuyor.

    Yani siz şimdi gözünüzün ilerlemesi durduğunda ameliyat olursanız, ilerde tekrar bozulmayacağının garantisini veremez kimse.
    Hele ki 40 yaşından sonra yakını görememe, katarakt gibi problemler başlayabilir ama bunun olacağını veya olmayacağını henüz tespit edemiyorlar

    Arada uzun yıllar var 40-45 yaşına kadar, gözünüzün ilerlemesi durduysa ameliyat olmanızı şiddetle tavsiye ederim

    WebEngineer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende de hipermetrop var gözler yüksek 6,30 - 7 tarzı diyeyim siz anlayın. Doktor numaraların yükselmiş dedi. Ameliyatı düşünüyorum fakat sanırım biraz risk grubuna giriyorum o yüzden olmaya da korkuyorum açıkcası.

    Güvenilir bir yer olsa muaeyene olacağım, devlet hastanesinde muayene oldum dünya gözü önerirseniz gidebilirim.
    Hocam sadece hipermetrop mu var? Hipermetrop dereceniz baya yüksekmiş, benim babam 10 yıl önce 6 derece miyop olan gözü için AvrupaGöz Hastanesinde ameliyat olmuştu şuan çok memnun. Günümüzün teknolojisi ile 13-14 dereceye kadar gözler ameliyat edilebiliyormuş. Aynı durum hipermetrop için de geçerli.

    Devlet hastanesinde olduğunuz muayenede sanıyorum sadece gözbebeği çapınız, göz numaranız gibi şeyler ölçülüyor. Biz dünyagöz muayenesinde 7-8 farklı makineye girip ölçüm yaptırdık. Kocaman bir dosya oluştu göz değerlerimiz hakkında.
    Muayene ücreti de eğer sigortalı iseniz 43 TL, bence çok uygun bir rakam.

    Doktorla detaylıca ameliyatı konuşabilirsiniz