• 09-05-2016, 16:47:44
    #1
    Merhaba,

    Kısaca hem sizleri bilgilendirme hem de henüz başımıza bir şey gelmeden değerli görüşlerinizi almak isterim.

    Yeni bir yöntem çıkmış. Bir şirket, üniversiteleri ziyaret ediyor. Yakaladığı öğrencilere sözleşme imzalatarak bir kod veriyor. Bu kodu, linkini vermiş oldukları sitenin içeriğine erişim için kullanılıyor. Bu kod ile 14 gün boyunca siteyi ücretsiz olarak kullanabiliyorlar ama herhangi bir uyarıda bulunmaksızın 15 gün kullanıldığında yaklaşık 500TL'lik bir fatura ile karşılaşıyor öğrenciler. Sözleşmede 14 gün içinde cayma hakkından bahsediliyor. Yani 14 gün içerisinde iade edersen herhangi bir isim altında ücret istenmeyeceği açıkça yazıyor.

    İyi niyetle düşünüldüğünde gayet güzel. İnternetten biraz araştırınca, iptal ettirdiğini söyleyen kişilerin çığlıkları ile karşılaşıyorsunuz. "Ben iptal ettirdim ama bunlar benden para istiyor. İptal ettirmediğimi iddia ediyorlar. Bana belge göndereceklerdi iptal olduğuna dair; onu da göndermediler" şeklinde şikayetler var. Yani birileri yeni bir kazanç kapısı yaratmış kendilerine.

    14 gün içerisinde iptal ettirmek istediğimizi resmi olarak karşı tarafa nasıl bildirebiliriz? Yani sözleşmede belirtilen cayma süresi içerisinde yasal ve kanıtlanabilir olarak ne yapmak gereklidir? İhtarname mi çekilir; eğer öyle ise içerisine mutlaka yazılması gereken nedir; karşı tarafa bunu hangi yöntemle ulaştırmak gerekir?

    Eğer benimle paylaşırsanız üniversite öğrencisi birkaç değerli kardeşime yol gösterme imkanı yakalayacağım.

    Saygılarımla
  • 09-05-2016, 18:23:37
    #2
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    bedava birşey için sözleşme imzalayan kişi bence hak eder.
  • 09-05-2016, 18:53:03
    #3
    yakupqqq adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bedava birşey için sözleşme imzalayan kişi bence hak eder.
    Bu foruma kaydolurken de sözleşme imzalıyorsunuz, bu forumu kullanmak da ücretsiz. Fuzuli bir yorum olmuş sizinkisi.

    Hocam kullanmaya başladıktan sonra 14.güne kadar şirket adresine ulaşacak şekilde iadeli taahhütlü posta gönderebilirsiniz. Bu sayede şirket sözleşmeyi fesh ettiğinizden haberinin olmadığını iddia edemez.

    Alıntı
    x isimli web sitesi ve içeriğini kullanmaktan vazgeçtiğimi, bununla beraber sözleşmede yer alan fesih hakkımı kullanarak sözleşmeyi fesh ettiğimi tarafınıza bildiririm.
    şeklinde bir yazı işinizi görecektir. Yazının sonuna ıslak imza eklemeyi unutmayın.


    Bu arada bir mahsuru yoksa site ismini pm alabilir miyim?
  • 10-05-2016, 00:45:52
    #4
    Tahhahütlü postayla yollamayı unutmayın. Yolladığınız sözleşmenin bir nüshası veya fotokopisi sizde kalsın.
  • 10-05-2016, 01:44:39
    #5
    Üyeliği durduruldu
    Site adresini konuya eklerseniz daha faydalı bir konu olur hocam.
  • 10-05-2016, 02:55:25
    #6
    hedwing adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu foruma kaydolurken de sözleşme imzalıyorsunuz, bu forumu kullanmak da ücretsiz. Fuzuli bir yorum olmuş sizinkisi.

    Hocam kullanmaya başladıktan sonra 14.güne kadar şirket adresine ulaşacak şekilde iadeli taahhütlü posta gönderebilirsiniz. Bu sayede şirket sözleşmeyi fesh ettiğinizden haberinin olmadığını iddia edemez.


    şeklinde bir yazı işinizi görecektir. Yazının sonuna ıslak imza eklemeyi unutmayın.


    Bu arada bir mahsuru yoksa site ismini pm alabilir miyim?
    Hemen atıyorum.

    tugberk61 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tahhahütlü postayla yollamayı unutmayın. Yolladığınız sözleşmenin bir nüshası veya fotokopisi sizde kalsın.
    KOBRA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Site adresini konuya eklerseniz daha faydalı bir konu olur hocam.
    Merhaba,

    Öncelikle yanıtlarınız için teşekkür ederim. Site ismini henüz konuya eklemek istemem ama 15 gün sonra problem yaşarsa arkadaşlarım mutlaka eklerim buraya. Zaten yaşayacak gibi duruyorlar; internette benzer şikayetler gözlemledim.

    Daha da garantiye alıp noterden ihtarname mi çekseler diye düşünmüyor değilim. Dertsiz başlarına dert aldılar.
  • 10-05-2016, 03:44:56
    #7
    Üyeliği durduruldu
    denizci88 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hemen atıyorum.





    Merhaba,

    Öncelikle yanıtlarınız için teşekkür ederim. Site ismini henüz konuya eklemek istemem ama 15 gün sonra problem yaşarsa arkadaşlarım mutlaka eklerim buraya. Zaten yaşayacak gibi duruyorlar; internette benzer şikayetler gözlemledim.

    Daha da garantiye alıp noterden ihtarname mi çekseler diye düşünmüyor değilim. Dertsiz başlarına dert aldılar.
    Arkadaşlarının ellerinde ki sözleşmeyi iyi incelemek gerekli örneğin sözleşmede "Her hangi bir şekilde üyelik iptali gerçekleştirirsem xxxx tazminat ödemeyi kabul ediyorum" diye bir madde var ise noterden ihtarname çekmeniz hiç bir şeyi değiştirmez.
    Üzerine basarak vurguluyorum ıslak imzalı sözleşmeler adli makamlarca çok ciddiye alınır.Sözleşme ile bir avukata başvurunuz ve danışmanlık ücreti vererek avukatın sözleşmeyi incelemesini sağlayınız.
    Not:Forum da ben de dahil olmak üzere bir çok kişinin vekalet verdiği hukuk şirketleri var.Şayet ki sözleşmeyi bir avukatın incelemesi maddi açıdan sorun teşkil edecekse sözleşmenin fotokopisini sansürleyerek pm atar yada konuya eklersiniz yardımcı olurum yada arkadaşlar yardımcı olur.

    Konunun ciddiyetini vurgulamak için bir örnek vereyim bunu çok az üye biliyordur.
    Borç karşılığın da her hangi bir banka iletişim şirketi yada her hangi bir kuruma verdiğiniz taahhüt her hangi bir varlık yönetim şirketine yapılacak ihale doğrultusunda satılabiliyor.
  • 10-05-2016, 04:03:12
    #8
    Yapmış olduğunuz sözleşme olayda anladığım kadarıyla "İş Yeri Dışında Kurulan Sözleşme"dir.

    Bu sözleşme yönetmeliğinde size sunulmuş olan cayma hakkı yasal olarak 14 gündür ve bu süre sözleşmede ki 3. kişinin mal ya da hizmeti teslim almasından itibaren başlamaktadır hocam.

    Sizin burada yapmanız gereken ise; cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin cayma hakkı süresi dolmadan, yazılı olarak satıcı ya da hizmet sağlayıcıya iletmenizdir. Bu sözleşmede eğer varsa form aracılığıyla da olabilir yoksa ise dilekçe ile halledebilirsiniz.

    Cayma hakkının kullanımına ilişkin ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir. Bu nedenle gönderimi taahhütlü postayla yapın ve gönderilmiş olan eklerin fotokopisini elinizde bulundurun.
  • 11-05-2016, 19:44:36
    #9
    Single adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yapmış olduğunuz sözleşme olayda anladığım kadarıyla "İş Yeri Dışında Kurulan Sözleşme"dir.

    Bu sözleşme yönetmeliğinde size sunulmuş olan cayma hakkı yasal olarak 14 gündür ve bu süre sözleşmede ki 3. kişinin mal ya da hizmeti teslim almasından itibaren başlamaktadır hocam.

    Sizin burada yapmanız gereken ise; cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin cayma hakkı süresi dolmadan, yazılı olarak satıcı ya da hizmet sağlayıcıya iletmenizdir. Bu sözleşmede eğer varsa form aracılığıyla da olabilir yoksa ise dilekçe ile halledebilirsiniz.

    Cayma hakkının kullanımına ilişkin ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir. Bu nedenle gönderimi taahhütlü postayla yapın ve gönderilmiş olan eklerin fotokopisini elinizde bulundurun.
    KOBRA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlarının ellerinde ki sözleşmeyi iyi incelemek gerekli örneğin sözleşmede "Her hangi bir şekilde üyelik iptali gerçekleştirirsem xxxx tazminat ödemeyi kabul ediyorum" diye bir madde var ise noterden ihtarname çekmeniz hiç bir şeyi değiştirmez.
    Üzerine basarak vurguluyorum ıslak imzalı sözleşmeler adli makamlarca çok ciddiye alınır.Sözleşme ile bir avukata başvurunuz ve danışmanlık ücreti vererek avukatın sözleşmeyi incelemesini sağlayınız.
    Not:Forum da ben de dahil olmak üzere bir çok kişinin vekalet verdiği hukuk şirketleri var.Şayet ki sözleşmeyi bir avukatın incelemesi maddi açıdan sorun teşkil edecekse sözleşmenin fotokopisini sansürleyerek pm atar yada konuya eklersiniz yardımcı olurum yada arkadaşlar yardımcı olur.

    Konunun ciddiyetini vurgulamak için bir örnek vereyim bunu çok az üye biliyordur.
    Borç karşılığın da her hangi bir banka iletişim şirketi yada her hangi bir kuruma verdiğiniz taahhüt her hangi bir varlık yönetim şirketine yapılacak ihale doğrultusunda satılabiliyor.

    Merhaba,

    Konu hakkındaki gelişmeleri sizlerle paylaşmak isterim. İlginiz için de teşekkür ederim.

    Bu işin tek bir kesin çözüm yolu varmış; yaptılar. Sözleşmede belirtilen cayma süresi içerisinde noter kanalı ile cayma hakkı bildirimi yapmak. Ücret 92TL

    Noter, bu bildirimden 3 tane kopya hazırlıyor.
    1. Kendi arşivine
    2. Bildirimde bulunan kişiye
    3. Bildirim yapılan şirkete

    Şirkete, PTT vasıtası ile kendisi gönderiyor. Şirket adresi olarak sözleşmede yazan adres kabul ediliyor. Cayma hakkı bildirimi konusunda noterler tecrübeli, ellerinde şablon var. Hemen hazırlamışlar. Gönderiyi de galiba onlar takip ediyor. "Haftaya arayın, söyleyelim durumunu" demişler.

    Geçerlilik, bildirim tarihi itibari ile başlıyor. Yani PTT kaynaklı olarak gecikme yaşansa bile herhangi bir sıkıntı meydana gelmiyor.