Arkadaşlar bi sorum var biraz cahilce olabilir kusura bakmayın.
Şimdi bu 4.5g heryerde kablosuz bir şekilde bu kadar hız sağlayabiliyorken neden fiber internet için bulunduğumuz adrese altyapı döşenmesi lazım?
Kablosuz ağlarda verici kısmında çalışan cihazlarda kapasite çok düşüktür. (Kullanıcı sayısı olarak)
Örneğin reklamlarda bahsedilen 375 Mbps hız olayı bir baz istasyonunun max seviyede verebileceği bir hızdır aynı anda 10 yada 15 kullanıcıya 375 Mbps hızı verebilmesi pek mümkün değildir.
Örneklemek gerekirse;
Kablo alt yapısı ile 10 kullanıcıya fiber hizmeti verebilmek için gereken yatırım 5 bin tl ise.
Kablosuz alt yapısı ile 10 kullanıcıya fiber hızında bir hizmet verebilmek 20 bin tl.