• 31-03-2016, 14:03:36
    #1
    Bu gece itibariyle 00:01 den sonra 4.5g'li oluyoruz arkadaşlar rekabet epey kızgın hızlarda öyle Bizde Speedtest sonuçlarımızı atalım bakalım dedikleri gibi 81 ilde hızlar yüksekmi

    -SS netten bulunmuştur
  • 31-03-2016, 15:19:20
    #2
    Üyeliği durduruldu
    Arkadaşlar bi sorum var biraz cahilce olabilir kusura bakmayın.
    Şimdi bu 4.5g heryerde kablosuz bir şekilde bu kadar hız sağlayabiliyorken neden fiber internet için bulunduğumuz adrese altyapı döşenmesi lazım?

    edit// beğenmeyin gözünüzü seveyim habire bildirim geliyor
  • 31-03-2016, 16:14:33
    #3
    khA
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    UzmanYazilim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar bi sorum var biraz cahilce olabilir kusura bakmayın.
    Şimdi bu 4.5g heryerde kablosuz bir şekilde bu kadar hız sağlayabiliyorken neden fiber internet için bulunduğumuz adrese altyapı döşenmesi lazım?
    Arkadaş tüm sektörü çökerten bir soru sordu

    Cidden şimdi düşündüm de haklısınız hocam.
  • 31-03-2016, 16:44:28
    #4
    UzmanYazilim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar bi sorum var biraz cahilce olabilir kusura bakmayın.
    Şimdi bu 4.5g heryerde kablosuz bir şekilde bu kadar hız sağlayabiliyorken neden fiber internet için bulunduğumuz adrese altyapı döşenmesi lazım?
    Kablosuz ağlarda verici kısmında çalışan cihazlarda kapasite çok düşüktür. (Kullanıcı sayısı olarak)


    Örneğin reklamlarda bahsedilen 375 Mbps hız olayı bir baz istasyonunun max seviyede verebileceği bir hızdır aynı anda 10 yada 15 kullanıcıya 375 Mbps hızı verebilmesi pek mümkün değildir.

    Örneklemek gerekirse;
    Kablo alt yapısı ile 10 kullanıcıya fiber hizmeti verebilmek için gereken yatırım 5 bin tl ise.

    Kablosuz alt yapısı ile 10 kullanıcıya fiber hızında bir hizmet verebilmek 20 bin tl.
  • 31-03-2016, 16:47:05
    #5
    Edit : Kota fiyatlandırmasını merak etmekteyim geldikten sonra yorum yapacağım
  • 31-03-2016, 16:49:13
    #6
    UzmanYazilim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar bi sorum var biraz cahilce olabilir kusura bakmayın.
    Şimdi bu 4.5g heryerde kablosuz bir şekilde bu kadar hız sağlayabiliyorken neden fiber internet için bulunduğumuz adrese altyapı döşenmesi lazım?
    Mobil internet kurulumu daha pahalı. Sistemi kaldıracak o kadar baz istasyonu yok. Yoksa dediğin gibi çok iyi bir alt yapımız olsa zaten fiber kabloya gerek kalmadan herkes mobil olarak bağlantı sağlayabilir ancak kurulum aşaması çok pahalı ve zor.
  • 31-03-2016, 16:50:35
    #7
    sesusera adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Soruyu yanlış anlamadığımı varsayarak cevaplamak istiyorum

    Öncelikle fiber kablo ile gönderilmekte 4.5G ( aslında 4G ) ise uydu aracılığı ile gönderilmektedir ( telefonun çekmediği bir yerde 200-300 MB hız alamazsınız.! ms yüksek olur. )
    şahsi düşüncem ise 2 GB , 4 GB veya 10 GB paketlerle hiçbir işe yaramayacak bir sistem dakikada ortalama 20-25 GB indiriyor çünkü diğer türlüde yapmazlar çünkü diğer internet hizmeti veren firmaları bitirmiş olurlar sonuçta mobil aygıt ile istediğin yerde 300 MB kullanmak var iken 8 MB ( santral size çok uzak...) nete 50-60 TL neden ödeyeyim ?

    4.5G'ye saçma sapan gereksiz reklamlara bütçe ayıracaklarına alt yapılarına bakır kablolara yatırım yapmak insanlık için daha faydalı olurdu istanbulda oturuyorum oturduğum bölgede ne fiber var ne bir şey çoğu yerde yok fiber kullanan arkadaşım yok yavaş yavaş geçiliyor yani hala bakır kablolar mevcut zaten telefondan giren bir kişinin günlük kullanacağı 200-300 MB film izlemez surf yapar ise... standart bir evin kullanıcısı ise 1 GB harcar neye yatırım yapılması gerektiğini bence onlarda biliyorlar ama neden ölü yatırım yapsınlar ki ? bana aynı fiyata niye kaliteli hizmet sunsun ki ?

    Bence son derece gereksiz bir şey 4.5G ülkede düzgün bir yerel internet ağı yok iken.
    Hocam 4G ile uyduyu nasıl birbirine bağladın ?
  • 31-03-2016, 16:53:27
    #8
    O değilde paketler daha çabuk bitecek diyorlar. Yine mi amcalar
  • 31-03-2016, 17:52:56
    #9
    Databir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam 4G ile uyduyu nasıl birbirine bağladın ?
    Ben bağlamadım hocam sistem birbirine bağlı sinyal ile iletildiği için öyle bir tanımlamada bulundum tabi bu yeni yapılan 4.5G baz istasyonları ile bizlere iletiliyor 4.5g'den gelen hızıda bakır kablolar ile alabilmemiz mümkün olmadığı için fiber alt yapı ile desteklenip yeni altyapı hazırlanması gerekiyor.

    Ek olarak aklınızda soru işareti kaldı ise ağ yapısı hakkında şu örnek şemaya göz atabilirsiniz ;
    https://artes.esa.int/sites/default/...tures_hres.jpg