• 19-06-2015, 15:15:40
    #1
    Merhaba, arkadaşlar bu konu çok ciddi ölçüde herkesi ilgilendiren ve herkes için önemli olan bir konudur.

    Uzun süredir ülkemizin eğitim sistemi durumunu düşünüyor, çok vahim bir halde olduğunu düşünüyorum.

    Son 20-30 yıldır neden türkiyede bilim adamı yetişmiyor? neden yeni icatlar yapamıyoruz? neden batı ülkelerindeki gibi üretim yapamıyoruz?

    Neden Türkiyede Beyin Göçü Oluyor?

    Bunların tek nedeni eğitim sistemidir. ve ülkemizde böyle değerli bilim adamları yetişirken her türlü imkanı ve güzel yaşam imkanı verilmediğinden beyin göçü oluyor. ülkemiz çok güzel yaşam imkanı ve rahatlığı ferahlığı sağlamalıdır.

    Neden diye sorarsanız örneğin ABD'de çalışan bir şahıs her türlü imkanlardan faydalanabiliyor. elektrikli araba kullanıyor, sokakları ve yerleşim planları son derece düzgün, akıllı teknolojik aletler üretiliyor. ama bunun yanında çok iyi yaşam imkanı veren ABD'den kim gitmek ister?
    Herkes başkalarının görüşüne karşı saygılı.
    Biz müslümanlar olarak islam'ıda çok iyi anlamalı ve dosdoğru uygulamamız gerekiyor. malesef bu konudada çok yetersiz olduğumuz görülüyor.

    Biz müslüman ülke olarak çok tembeliz ve hiç çalışmıyoruz kolaya kaçıyoruz ve hiç birşey üretmiyoruz.

    Hiç araştırmacı ve sorgulayan bir toplumumuz kesinlikle yok.
    Gerçekten bu durumumuza ağlamamız lazım bizim gülecek zamanımız değil.

    Ülkemizin Dünya ülkelerini ele alıp hangisinin çok başarılı olduğunu, ve nasıl başarılı olduğunu araştırıp her türlü bilgiyi edinip, bizim eğitim sistemimize uyarlanması gerekir.

    Önerim Şudur;

    Sosyal medyada çok iddialı bir video ve yazı hazırlamalı twitter’da en üst toplistlere çıkmalı, hükümetin bir şekilde duyarak bu kötü eğitim sistemine el atmasını sağlamalıyız. Bu ülkede birşeyleri değiştirmemiz bizlere bağlı.
    Eğitim paradan, evden, arabadan ve diğer herşeyden daha kıymetlidir. lütfen herkes bunu sorumluluk gibi üzerine alıp her türlü desteği vermelidir.

    Benim yardımcı olabileceğim birşey varsa her türlü yardıma hazırım.
    Fikir ve öneride bulunursanız her türlü memnun olurum

    Saygılarımla...
  • 19-06-2015, 20:16:50
    #2
    Öncelikle konuyu takdir ettiğimi belirteyim, o kadar eleştirmeye alıştık ki eleştirmenin ötesinde neyi nasıl düzelteceğimize nereden başlayacağımızı düşünmeye bile fırsatımız olmuyor. Bir sebebi de dediğin gibi tembelliğe alıştık.

    Konudan biraz da bağımsız her zaman yazdıklarımı tekrar dillendirmek istiyorum tartışma çıkartmak konuyu saptırmak için değil ama bunlar da benim kırmızı çizgilerim. Herkesin bir kırmızı çizgisi olmalıdır değil mi hele ki memleket meselesi olunca kesinlikle olmalıdır.

    Yemişim batının eğitim sistemini, örnek almalıyız ama illaki aynılarını yapacağız diye bir kaide yoktur. Herkes birbirine karşı saygılı demişsin peki daha dünler neden bir tanesi sırf kafası estiği için kilisede insanları öldürdü. Rengi farklı diye insanları neden eziyorlar. Batı bu kadar gelişmişte benim haberim yokmuş peki ama neden Afrika gibi ülkelerde açlığa yüzüstü bırakılmış durumda. Bu kadar gelişen bir dünyada neden halen silahlar üretiliyor neden savunmaya trilyonlarca dolar ayrılıyor. Gelişen bir şeyler var ama insanlar mı yoksa teknoloji mi karar veremedim.

    Şimdi başarı nedir onu ele alalım ondan sonra başarıya nasıl ulaşacağımızı hedefleriz. Üretimi ayrı olarak ele alırsak batının da başarı diye lanse ettiği şeye hiç bulaşmamış oluruz. Başarıyı insan odaklı ele alarak düşünmek yerinde olacaktır.

    Örnekler de verebiliriz, örneğin ben yıl 2015 olmuş sokaklarda çöp toplayan insanları görmek istemiyorum. Devlet neye mal olursa olsun öncelikle kolayca çözümlenecek şeylere el atmalı. Yani devlet bunu yapamıyorsa benden ne farkı kalıyor insinler o makamdan ben geçeyim yerlerine.

    Okullarda insanların zihinlerini boş bilgilerle doldurmaktan vazgeçsinler, bizlere bu bilgileri öğreten öğretmenlere sorduğumuzda bile bu bilgileri nerede nasıl kullanacağız dediğimizde sistem bu şekilde elbette bir yerlerde karşılığı vardır diye cevaplıyordu. Öğretmen bile neden öğrettiğini bilmiyorsa öğrenen ne yapacak.

    Öncelikle insan odaklı olması gerektiğini söylemiştim. Birbirimize olan saygımızı arttırmalıyız bunun içinde birbirimizi daha iyi anlamalıyız, nasıl daha iyi kendimizi ifade ederiz ve empati kurarız. İnsanlar sağda solda sosyal medyada güzel şeyler paylaşıyorlar ama beğenilmek için paylaşıyorlar yoksa bir şeyler öğretmek yada öğrenmek için değil. Bunu okullarda kullanabiliriz. Kısa cümleler hem akılda kalıcı olur hemde bir cümle çok şeyi anlatır. Örnek bir cümle vereyim; Ne kadar anlatırsan anlat, söylediklerin karşındakinin anlayabildiği kadardır. Fazladan öğrenilen bir cümle bile insanın hayata olan bakışını değiştirmeye yetebilir.

    Okullarda küçük yaşlarda İngilizce dersleri öğretiliyor peki ama biz birbirimizi bile anlamıyorken yabancı bir dil öğrensek ne olacak. Psikoloji dersleri Yunan saçmalıklarını öğrenmekten daha iyi olacaktır. Bazen tv kanallarında denk geliyorum yarım saat izlediğimde bile okul hayatım boyunca öğrenmediğim şeyleri öğrenebiliyorum birde ders olarak okutulsa ve küçük yaşlardan beri insanlar bunları öğrense bir çok problem kendiliğinden aşılacaktır. İnsanlar birbirlerini daha iyi anlarlar saygılı olurlar ve birbirimizin ayağını kaydırmaya çalışmaktan ziyade birbirimize destek olmayı öğreniriz.

    Hem bu sayede öğrenciler o yaşlarda kendilerini ve insanları daha iyi anladığı için kendi sorunlarını kolayca çözümlemeye ve çözmeye başlarlar, sorunlarını alakasız kişilere sorarak cevap bulmaya çalışmazlar ve bundan dolayı çıkmaza girmezler. Kendisine faydalı olan bir birey etrafına ve ülkesine de faydalı olabilir. Kendi sorununu bile çözmekten aciz kalanlarda ülkesine fayda getiremezler.

    Önce dediğim gibi sorunlar çözülmeli, elektrikli arabaya geçmeden önce bu ülkedeki engelliler için neler yapılabilir onları konuşmalıyız.

    Şimdilik bu kadar aklıma geldi hele diğer arkadaşlara da bakalım, bu ülkeden bir cacık olmaz böyle gelmiş böyle gider diyenleri de bir dinleyelim. Sürekli bu ülkeyi ve insanları eleştiren arkadaşları bu konuda görmeyi hiç beklemiyorum ama görürsem de mutlu olacağımı ifade etmek isterim.
  • 19-06-2015, 21:33:53
    #3
    abcgrup adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle konuyu takdir ettiğimi belirteyim, o kadar eleştirmeye alıştık ki eleştirmenin ötesinde neyi nasıl düzelteceğimize nereden başlayacağımızı düşünmeye bile fırsatımız olmuyor. Bir sebebi de dediğin gibi tembelliğe alıştık.

    Konudan biraz da bağımsız her zaman yazdıklarımı tekrar dillendirmek istiyorum tartışma çıkartmak konuyu saptırmak için değil ama bunlar da benim kırmızı çizgilerim. Herkesin bir kırmızı çizgisi olmalıdır değil mi hele ki memleket meselesi olunca kesinlikle olmalıdır.

    Yemişim batının eğitim sistemini, örnek almalıyız ama illaki aynılarını yapacağız diye bir kaide yoktur. Herkes birbirine karşı saygılı demişsin peki daha dünler neden bir tanesi sırf kafası estiği için kilisede insanları öldürdü. Rengi farklı diye insanları neden eziyorlar. Batı bu kadar gelişmişte benim haberim yokmuş peki ama neden Afrika gibi ülkelerde açlığa yüzüstü bırakılmış durumda. Bu kadar gelişen bir dünyada neden halen silahlar üretiliyor neden savunmaya trilyonlarca dolar ayrılıyor. Gelişen bir şeyler var ama insanlar mı yoksa teknoloji mi karar veremedim.

    Şimdi başarı nedir onu ele alalım ondan sonra başarıya nasıl ulaşacağımızı hedefleriz. Üretimi ayrı olarak ele alırsak batının da başarı diye lanse ettiği şeye hiç bulaşmamış oluruz. Başarıyı insan odaklı ele alarak düşünmek yerinde olacaktır.

    Örnekler de verebiliriz, örneğin ben yıl 2015 olmuş sokaklarda çöp toplayan insanları görmek istemiyorum. Devlet neye mal olursa olsun öncelikle kolayca çözümlenecek şeylere el atmalı. Yani devlet bunu yapamıyorsa benden ne farkı kalıyor insinler o makamdan ben geçeyim yerlerine.

    Okullarda insanların zihinlerini boş bilgilerle doldurmaktan vazgeçsinler, bizlere bu bilgileri öğreten öğretmenlere sorduğumuzda bile bu bilgileri nerede nasıl kullanacağız dediğimizde sistem bu şekilde elbette bir yerlerde karşılığı vardır diye cevaplıyordu. Öğretmen bile neden öğrettiğini bilmiyorsa öğrenen ne yapacak.

    Öncelikle insan odaklı olması gerektiğini söylemiştim. Birbirimize olan saygımızı arttırmalıyız bunun içinde birbirimizi daha iyi anlamalıyız, nasıl daha iyi kendimizi ifade ederiz ve empati kurarız. İnsanlar sağda solda sosyal medyada güzel şeyler paylaşıyorlar ama beğenilmek için paylaşıyorlar yoksa bir şeyler öğretmek yada öğrenmek için değil. Bunu okullarda kullanabiliriz. Kısa cümleler hem akılda kalıcı olur hemde bir cümle çok şeyi anlatır. Örnek bir cümle vereyim; Ne kadar anlatırsan anlat, söylediklerin karşındakinin anlayabildiği kadardır. Fazladan öğrenilen bir cümle bile insanın hayata olan bakışını değiştirmeye yetebilir.

    Okullarda küçük yaşlarda İngilizce dersleri öğretiliyor peki ama biz birbirimizi bile anlamıyorken yabancı bir dil öğrensek ne olacak. Psikoloji dersleri Yunan saçmalıklarını öğrenmekten daha iyi olacaktır. Bazen tv kanallarında denk geliyorum yarım saat izlediğimde bile okul hayatım boyunca öğrenmediğim şeyleri öğrenebiliyorum birde ders olarak okutulsa ve küçük yaşlardan beri insanlar bunları öğrense bir çok problem kendiliğinden aşılacaktır. İnsanlar birbirlerini daha iyi anlarlar saygılı olurlar ve birbirimizin ayağını kaydırmaya çalışmaktan ziyade birbirimize destek olmayı öğreniriz.

    Hem bu sayede öğrenciler o yaşlarda kendilerini ve insanları daha iyi anladığı için kendi sorunlarını kolayca çözümlemeye ve çözmeye başlarlar, sorunlarını alakasız kişilere sorarak cevap bulmaya çalışmazlar ve bundan dolayı çıkmaza girmezler. Kendisine faydalı olan bir birey etrafına ve ülkesine de faydalı olabilir. Kendi sorununu bile çözmekten aciz kalanlarda ülkesine fayda getiremezler.

    Önce dediğim gibi sorunlar çözülmeli, elektrikli arabaya geçmeden önce bu ülkedeki engelliler için neler yapılabilir onları konuşmalıyız.

    Şimdilik bu kadar aklıma geldi hele diğer arkadaşlara da bakalım, bu ülkeden bir cacık olmaz böyle gelmiş böyle gider diyenleri de bir dinleyelim. Sürekli bu ülkeyi ve insanları eleştiren arkadaşları bu konuda görmeyi hiç beklemiyorum ama görürsem de mutlu olacağımı ifade etmek isterim.
    yav suriyeli tanıdığım var ingilizceyi su gibi konuşuyor. dedim nasıl öğrendin?
    Halep'de üniversiteye giderken öğrettiler dedi, ben bir utandım içimden yuh dedim böyle eğitime.
    Adam Halep'de üniversite okurken su gibi ingilizce konuşuyor bizimkiler 2 yıl üniversite okur hala gramer ingilizce öğrenir dedim. artık gerisini sen düşün...
  • 19-06-2015, 21:48:02
    #4
    Biz çocukları yaşama değil sınava hazırlıyoruz.
  • 19-06-2015, 22:14:16
    #5
    metinciris adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Biz çocukları yaşama değil sınava hazırlıyoruz.
    Normaldir. Kodamanların cebi başka nasıl dolacaktıki.

    Şuanki nesilin beyni tamamen tüketim çılgınlığı için yıkanıyor. Ülke olarak çok tren kaçırdık. Yeni nesil gelmeden bu ülkede düzelme görmek çok zor.


    https://www.youtube.com/watch?v=1HrZsuOah3g
  • 19-06-2015, 22:27:52
    #6
    gokhans19 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Normaldir. Kodamanların cebi başka nasıl dolacaktıki.

    Şuanki nesilin beyni tamamen tüketim çılgınlığı için yıkanıyor. Ülke olarak çok tren kaçırdık. Yeni nesil gelmeden bu ülkede düzelme görmek çok zor.


    https://www.youtube.com/watch?v=1HrZsuOah3g
    sesimizi bir duyurabilsek, herkes buna destek verse işler değişir hocam.
    eleştirmek yerine birşeyler yapmak lazım.
  • 20-06-2015, 00:43:52
    #7
    NedensizPostalar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    sesimizi bir duyurabilsek, herkes buna destek verse işler değişir hocam.
    eleştirmek yerine birşeyler yapmak lazım.
    Değişmez.Eğitim ülkenin kaderidir.Bilinçli,üreten bir nesil demek ülkenin 10-100-1000 kat gelişmesi demek.Her alanda oldukça donanımlı yaratıcı mühendisler,vb. mesleklerden çalışanlar demek ülkenin her ihtiyacını üretebilmesi demek.Yedirmezler

    Türkiye'de kaç tane yaratıcı proje,çalışma çıkıyor diğer ülkelerde kaç tane?Bunun 2 nedeni var;

    1. Verilen ezberci,düz mantık üzerine kurulu eğitim.
    2. Girişim için olabildiğince yapılan az destek veya yapılsa bile yerel projeler üzerine ilerleyen bir sistem.

    Misal veriyorum şimdi forumdan bilgisayar üzerine bilgili biri çok farklı bir mimariye sahip bir elektronik devre elemanı yapsa (transistör veya benzeri bir malzeme) onu bize yedirmezler.Niye çünkü şuan ki elektronik aygıtlarda en çok kullanılan mikro işlemci,kondansatör,direnç gibi malzemeleri bilgisayarlar,telefonlar,televizyonlar için üreten şirketler senelik kaç milyar dolar ciro yapıyor.

    Bir kişi kendini kurtarmak istiyorsa önünde hiç bir engel yok okusun,araştırsın,öğrensin ardından farklı bir şey bulduğunda bu milyar dolar ciro yapan şirketlerin yatırımcıları onu bulur.Şartları kabul edip iş yaparsınız kendinizi ve ailenizi kurtarırsınız.Ülkeyi kurtarmak için bir şeyler yapayım derseniz aşmanız gereken milyonlarca kişi,engel çıkacaktır.
  • 20-06-2015, 01:18:54
    #8
    Meslek Okulları kurulmalı.Öğrencilerin küçük yaşlardan başlayarak bilir kişilerce hem fiziksel hem de ruhsal özellikleri incelenmeli.Daha sonra bu özelliklere uygun belirli sayıda meslek önerilmeli.Çocuk ve ailesi o mesleğe yönelmeli.Emin olun bu şekilde yaptığı işi zevkle yapan insanlar olacağız.
  • 20-06-2015, 01:57:08
    #9
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Şunu kabul etmek gerek çok ama çok tembel bir milletiz bunu yenersek ve daha çalışkan olursak bir adım atarız.

    Aslında bu forumda toplansak sesimizi çok rahat duyururuz twitter tt işi yapanlar var neden olmasın

    50-60 yaşında eğitim bakanı eski sistemle büyümüş sistem insanı yeniye zor gelir bu işi daha genç birileri yapmalı.

    Bu sene üniversitede İngilizce hazırlık okudum yarın bir turist ile karşılaşsam anlamam birşey neden sistem sadece ezber yaptırıyor okumayı yazmayı öğretmiyor. Hocam diyorum neden hiç duymadığımız kelimeleri nasıl okuyacağımızı öğretiyorsunuz diyorum bilmiyorum sistem böyle diyorlar eee bizim suçumuz ne tamamen problem

    Mühendislik öğrencisiyim ve fizik olmazsa olmaz benim bölümde ama gel görki lise 1 deki fizik hocam Amerikan oyunları anlata anlata koca seneyi bitirdi sonra 2.sınıfta değişti ama temel olmadan çatıya geçtik oda durmadı yerinde problem çok yaşadık arkadaşlarla,

    Bir ekip kurulabilir hergün TTler yapılabilir ben destekçiyim
    Kazamız mübarek olsun inşallah yapabiliriz birşeyler.