• 23-08-2014, 18:55:20
    #1
    Oncelikle herkese merhabalar.
    Ben seneye bir onlisans bolumunden mezun olacagim. Eger seneye askere gidersem uzun donem yapacagim.
    Yada (mezun olacagim bolumden lisans tamamlama olmadigi icin) 4 sene isime yaramayacak bir bolum okuyup kisa donem askerlik yapacagim.

    Sizce bu askerlik olayini bir an once aradan cikarmalimiyim? Yoksa 6 ay kisa yapmak icin isime yaramayacak bi bolumu aciktan okumalimiyim? Yani sizce deger mi 6 ay kisa yapmak icin bos yere okul isleriyle ugrasmaya. Bir de 2 yillik bi kiz arkadasim var ciddi dusundugum. 6 ay bile uzun gelirken uzun donem cekilir mi bilmiyorum
  • 23-08-2014, 18:59:43
    #2
    Yaşın kaç bilmiyorum ama sana şu tavsiyeyi verebilirim. Askere olabilecek en erken yaşında git. Yaş 30a dayanırken falan gidersen kafayı yersin. Ayrıca ciddi düşündüğün kişiyle 4 sene askere gitmezsen büyük ihtimal evlenirsin. O zaman karını kucağında bebeğiyle bırakıp nasıl gideceksin.

    Askerde gördüğüme göre konuşuyorum. Olabilecek en erken yaşında gitmeni öneriyorum. Senin yerinde olsam iznimide hiç kullanmaz 11 ayda bitirip gelirdim.
  • 23-08-2014, 19:02:33
    #3
    gokhans19 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yaşın kaç bilmiyorum ama sana şu tavsiyeyi verebilirim. Askere olabilecek en erken yaşında git. Yaş 30a dayanırken falan gidersen kafayı yersin. Ayrıca ciddi düşündüğün kişiyle 4 sene askere gitmezsen büyük ihtimal evlenirsin. O zaman karını kucağında bebeğiyle bırakıp nasıl gideceksin.

    Askerde gördüğüme göre konuşuyorum. Olabilecek en erken yaşında gitmeni öneriyorum. Senin yerinde olsam iznimide hiç kullanmaz 11 ayda bitirip gelirdim.
    Oncelikle ilginize tesekkur ederim. Yasim 20. Eger sirf kisa donem icin 4 yil okursam buyuk ihtimal sozlu yada nisanliyken askere giderim. Allah kismet ederse tabi. Bu durum daha cekilmez olur gibime geliyor dogrusu
  • 23-08-2014, 19:06:23
    #4
    4 sene masraf yap sınav stresleri ile uğraş kafanı bir yığın bilgi ile doldur. Yada 6 ay fazladan askerlik yap. Yani bunu bize soruyorsan hayatta zor günler seni bekliyor. Boş yere telaşlanıp korkmana gerek yok git aslan gibi yap askerliğini. Vatan için git ve vatanı düşün sadece. Askerliği biran önce aradan çıkart.
  • 23-08-2014, 21:08:07
    #5
    Bende senin gibi düşüdün kardeşim. okul bitti 2 yıl devam edelim dedim. 2 yıl sonra askere giderim dedim. ama ne oldu 3. sınıfdayım hala 2 yıldır. iş hayatıvs girince tökezliyorsun. artı kız alcaz diyoruz askerlik diyorlar . sağlam iş için askerlik diyorlar.

    ailende acil para sıkıntısı falan yoksa git paşa paşa yap yanlış yapmış birisi oalrak sana bunu söylerim.

    şu anda girdik işe çalışıyoruz çıkcaz 6 aylığına askerlik zamanı düzenim bozulacak dükkanda işim tökezleyecek. çok dediler git askerliği yap gel.

    her işten de anlamayacaksın kardeşim
    dertlendim ya bi karpuz kesin ferahlıyım
  • 23-08-2014, 21:29:07
    #6
    phpbot adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende senin gibi düşüdün kardeşim. okul bitti 2 yıl devam edelim dedim. 2 yıl sonra askere giderim dedim. ama ne oldu 3. sınıfdayım hala 2 yıldır. iş hayatıvs girince tökezliyorsun. artı kız alcaz diyoruz askerlik diyorlar . sağlam iş için askerlik diyorlar.

    ailende acil para sıkıntısı falan yoksa git paşa paşa yap yanlış yapmış birisi oalrak sana bunu söylerim.

    şu anda girdik işe çalışıyoruz çıkcaz 6 aylığına askerlik zamanı düzenim bozulacak dükkanda işim tökezleyecek. çok dediler git askerliği yap gel.

    her işten de anlamayacaksın kardeşim
    dertlendim ya bi karpuz kesin ferahlıyım
    Aynen abi 4 yıl okucam ama 4 yıllık okul 4 yılda bitecek mi sanki en az 5 sene okucam askere gidip geldikten sonra tekrar iş arama derdi. Bir de önlisanstan kpssye girmem gerekiyor, lisans bitirince galiba önlisanstan giremiyoruz kpssye. Tam emin değilim ama böyle bir şey varsa aptallık yapmış olurum


    @abcgrup Teşekkür ederim yorumun için Bu gidişte okul biter bitmez, tecili bile bozdurup gidip gelmek en mantıklısı.
  • 23-08-2014, 21:29:23
    #7
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Bende 92 doğumluyum ve ön lisans bölümünde okuyorum 2.sınıfa geçtim benim durumum daha beter
  • 23-08-2014, 21:32:25
    #8
    Ryle adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende 92 doğumluyum ve ön lisans bölümünde okuyorum 2.sınıfa geçtim benim durumum daha beter
    Abi bizim bölümden açıköğretim 3.sınıf işletmeye geçme şansı da yok, 1. sınıftan başlamak gerekiyor. 3.sınıfa geçme imkanım olsa 2 sene daha okurdum ama 1.sınıftan başlamak uzun iş
    Senin durum da mı aynı? Sizin bölümden 3.sınıf aöf'e devam ediliyorsa et bence :
  • 23-08-2014, 21:35:17
    #9
    KArdeşim yani hayat tabi ki fikrini değiştirir ama bence günü gelen işi yap. git askerliğine bitir sonra yine gez