• 01-07-2013, 18:50:09
    #19
    yaptığınız yanlış arkadaşlar,

    kız arkadaşım bu işi profesyonel olarak yapıyor, diyetisyen yani. şöyle açıklayayım ben dilim döndüğünce.

    öncelikle herkes kilosuna uygun miktarda su tüketmeye özen göstermeli.

    mesela buradan hesaplayabilirsiniz, bilimsel bir gerçektir bu. http://www.suvakfi.org.tr/su_hesap.asp

    onun dışında ben de minimum 1.5 litre diyorum. minimum 3 litre derseniz doğru olmaz çünkü, her bünyenin ihtiyacı farklıdır.

    günde 6 litre içerseniz sonunuz hastanede bitiverir bu yazıyı da okuyun ve lütfen kimseye doğru olmayan tavsiyeler vererek sağlıklarını riske atmalarına yol açmayın.

    Alıntı
    Uzmanlar günde 3-4 litre su içilmesi yönündeki tavsiyelerin sağlığa önemli zararlar vereceği konusunda uyardı.

    Diyetle su içmek arasında bir bağlantı olmadığını söyleyen uzmanlar "2 litrenin üzerinde su tüketilmesi zehirlenme, kalp yetmezliği ve tansiyonda oynamalara yol açabilir" dedi.

    Özellikle diyet yapanların daha rahat kilo vermeleri için sürekli su içmeleri yönündeki tavsiyelere uzmanlardan "zehirlenebilirsiniz" uyarısı geldi. Kent Hastanesi İç Hastalıkları ve Nefroloji Uzmanı Dr. Serkan Yıldız, “Günde 3-4 litre su için" demenin doğru bir tavsiye olmadığını söyledi.

    Herkesin su ihtiyacının aynı olmadığını belirten Dr. Yıldız, “Su ihtiyacı kişinin yapısına, kullandığı ilaçlara, havanın sıcaklığına göre değişir. Bizim tavsiyemiz az ya da çok su içilmesi yönünde değil. Herkes ihtiyacı oranında su içmeli, yani susayınca su içilmeli. İstelik su ve diyet arasında çok da bağlantı olduğunu söylemek doğru değil" diye konuştu.

    BULANTI VE KUSMA NEDENİ

    Son zamanlarda fazla su içilmesine bağlı olarak halk arasında zehirlenme olarak bilinen "hiponatremi" rahatsızlığının yayıldığını belirten Dr. Yıldız, “İhtiyaçtan fazla su içmek kişide bulantı, kusma gibi yakınmalar yapıyor. Halk arasında 'su zehirlenmesi' deniyor. Biz buna 'su fazlalığı' diyoruz. Şikayetlere rağmen su içmeye devam eden kişilerde merkezi sinir sistemi ve bilinç durumu etkilenebilir" dedi.

    Kişilerin su ihtiyacını sadece musluk suyundan almadığını anlatan Dr. Serkan Yıldız, “Her besin su içeriyor. Çorba, süt, çay, ayran, meyve suları, komposto gün içinde tüketiliyor. Her türlü sulu gıdalar sebzeler su barındırıyor. Biz bu gıdalardan da su ihtiyacımızı alıyoruz. Bunlara ilave olarak günde 3 litreye kadar su içmeye çalışmak hatalı bir davranış" diye konuştu.

    KİLOYA GÖRE SU İÇİLMELİ

    Uzman Diyetisyen Banu Topalakçı:

    Kişinin vücut kitlesine bağlı olarak su ihtiyacı değişir. Kilo yani hacim arttıkça vücudun suya olan ihtiyacı artar. Mesela 60 kiloluk biri günde 2 litreye kadar, 100 kilo olan 3-4 litreye kadar su içebilir ve içmeli de. Bundan fazlası zarardır. Böbrekleri yormaktan başka işe yaramaz. İçilen sıvı su olmalı. Nitekim su yerine içilen çay ve kahve vücuttan su kaybolmasına neden olur.

    Kalbi ve tansiyonu etkiler

    İç Hastalıkları ve Obezite Uzmanı Prof. Dr. Ziya Mocan

    Günde 4-5 litre su içilmesi zararlı. Fazla su tansiyon yüksekliğine, böbrek hastalıklarına, kalp yetmezliğine neden olabilir. Su ihtiyacı su ile karşılanır. Çay, kahve, gazoz, meyve suları her ne kadar sıvı olarak kabul edilse dahil hiçbir şekilde suyun yerini tutmaz. Öte yandan kişi susadığı zaman mutlaka su içmeli, susamadan da isteğe bağlı olarak su tüketilebilir.

    Suyun fazlası zehirler

    İstanbul Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Toksikolog Prof. Dr. Salih Cengiz

    Maksimum 2 litrenin üzeri su fayda vermez. Bütün maddelerde fazlası zehirdir. Bu su için de geçerlidir.
    Dozunda alındığında su faydalı olur. Suyun içindeki ağır metallerin bir miktarı vücut için gerekli olduğu gibi fazlası da zararlıdır. Örneğin suda sodyum, potasyum, kalsiyum gibi metaller var. Yani ne kadar çok su o kada ağır metal ki bu da vücut için zararlı.

    Diyetisyen Nuray Soylu

    Çay kahve suyun yerini tutmuyor

    Vücuttaki mineral dengesini tutabilmek için su alımı önemli. Günde ortalama normal bir kişinin 2-3 litre su içmesi gerekiyor; bu miktarı yaz aylarında biraz daha yukarı çekilmesinde bir sakınca yok. Çay ve kahveden elbette su alabiliyoruz ama suyun kimyası bu içeceklerde değiştiği için vücuda mineral alınamıyor. Bizim önerimiz 7-8 litre gibi abartılı öneriler değil çünkü fazla su, zehirlenmelere hatta ölüme bile yol açabilir.
  • 01-07-2013, 19:17:31
    #20
    Yaz mevsimindeyiz. Minimum 1,5 lt çok az. Yaşamak için iyi de kilo vermek isteyen insan için az. Kız arkadaşın teoride öyle desin biz pratikte çok içtip faydasını görüyoruz ona selam söyle. Burada 45-60 kiloluk zayıf birinden söz etmiyoruz. Zayıflar az içsin. Ama kilolular ne kadar çok terliyor haberin var mı? Hala uzatıyorsun. Bu arada kiloluların metabolizması daha hızlı çalıştığından suya daha çok ihtiyaç duyarlar.

    Nokta.
  • 01-07-2013, 19:23:12
    #21
    Üyeliği durduruldu
    CND adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yaptığınız yanlış arkadaşlar,

    kız arkadaşım bu işi profesyonel olarak yapıyor, diyetisyen yani. şöyle açıklayayım ben dilim döndüğünce.

    öncelikle herkes kilosuna uygun miktarda su tüketmeye özen göstermeli.

    mesela buradan hesaplayabilirsiniz, bilimsel bir gerçektir bu. http://www.suvakfi.org.tr/su_hesap.asp

    onun dışında ben de minimum 1.5 litre diyorum. minimum 3 litre derseniz doğru olmaz çünkü, her bünyenin ihtiyacı farklıdır.

    günde 6 litre içerseniz sonunuz hastanede bitiverir bu yazıyı da okuyun ve lütfen kimseye doğru olmayan tavsiyeler vererek sağlıklarını riske atmalarına yol açmayın.
    Hocam sizle irtibata gecebilmemiz mumkunmu acaba arkadasiniz bana ufak bir program yazabilirse bunyeme gore cok sevinirim

    Samsung Galaxy S3 tapatalk 2 ile gonderildi.
    Yazim yanlislari varsa affola.
  • 09-07-2013, 14:53:12
    #22
    takipp
  • 09-07-2013, 15:16:13
    #23
    oruç tut sıhhat bul
  • 09-07-2013, 16:40:35
    #24
    Oruç tutup iftarda bir dilim zeytin yersen kısa sürede kilo verebilirsin
  • 09-07-2013, 16:58:30
    #25
    Üyeliği durduruldu
    Kafaya koyarsan !, programlı çalışır ve spor yaparsan istetiğinin fazlasını yaparsın...

  • 09-07-2013, 20:13:01
    #26
    design adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kafaya koyarsan !, programlı çalışır ve spor yaparsan istetiğinin fazlasını yaparsın...

    bu öncesi sonrası resimlerinden hangisinin öncesi olduğunu nasıl anlayacağız. belki adam fit biriyken obez oldu )))
  • 09-07-2013, 20:46:56
    #27
    Ben isveç diyeti ile 7 günde 3.5 kilo verdim tavsiye ederim.Aç kalıyorsunuz ama hakkını veriyor diyet.Daha sonra uzatmadan bıraktım