• 20-06-2013, 18:40:08
    #19
    Sigara + Alkol kullanmıyorum dostlar.
    Önerilerin %30 %40'ı bu yönde ama ikisi de yok, çok şükür.

    Son durum şöyle kararlaştırdım: Annemin üzerine bir hesap açıp, burada para biriktireceğim. Banka kartını kıracağım, böylelikle dışarı da nakit para olmadığında kartı kullanıp para çekme gibi bir durum da olmaz.
    Ama tabi ki farklı önerilere de açığımm. :/
  • 20-06-2013, 19:03:17
    #20
    aylık 1 milyar geliriniz var diyelim direk %30'unu bankaya atın. Sonrada gelirinizi sanki 700 TL'ymiş gibi düşünün ona gore harcama yapın kendınızı kısmayın.

    Oradaki parayıda altındır yatırım fonlarının bişeye atın dokunmayın en iyi böyle biriktiriliyor.

    Kendinizi 2 kuruş biriktirecem diye fazla kısmayın hayattan bıkarsınız sonucta olumlu dunya.
  • 20-06-2013, 20:07:26
    #21
    Hisse senedi al derim.
    Sağlam şirketlerden misal Tüpraş şu an 41 lira civarı lotu .
    Her ay 5 lot alsan ,yılda 60 lot olur
    temettü + şirketin karlılığından dolayı artışı ile 41 -olur 82 o zaman paran da katlanmış olur.
    Faiz gibi haram da değil. Uzun dönem yatırım için derin finans bilgisine de gerek yok.
  • 20-06-2013, 20:20:08
    #22
    gençliğini doya doya yaşa,
    gençliğine bir daha geri dönüşün yok,

    biriktir tabi ki, bence sosyalliÄŸinden eksiltmeden para at kenara,
    hayata bir kere geliyoruz, kefenin cebi yok,

    bi tişört, bi kot, güzel bi ayakkabı, güneş, arkadaşlar

    bi de mutluysan , yeter iÅŸte

    asıl olan huzurdur be
  • 20-06-2013, 20:25:42
    #23
    Kaizen1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hisse senedi al derim.
    Sağlam şirketlerden misal Tüpraş şu an 41 lira civarı lotu .
    Her ay 5 lot alsan ,yılda 60 lot olur
    temettü + şirketin karlılığından dolayı artışı ile 41 -olur 82 o zaman paran da katlanmış olur.
    Faiz gibi haram da değil. Uzun dönem yatırım için derin finans bilgisine de gerek yok.
    Hocam lot vs. yazmışsınız, daha ben bu tarz terimleri bilmiyorken hisse senedi almak benim neyime. )

    benikaydet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    gençliğini doya doya yaşa,
    gençliğine bir daha geri dönüşün yok,

    biriktir tabi ki, bence sosyalliÄŸinden eksiltmeden para at kenara,
    hayata bir kere geliyoruz, kefenin cebi yok,

    bi tişört, bi kot, güzel bi ayakkabı, güneş, arkadaşlar

    bi de mutluysan , yeter iÅŸte

    asıl olan huzurdur be
    Eyvallah hocam... Güzel dediniz, öyle de yapmaya çalışıyorum.
    Her zaman ki düşüncem, bu yöndedir.
    Ama bir yere kadar oluyor.
    Belli bi' yerden sonra bakıyorum ki elimde ki parayı aslında giyimdi, gezmeydi derken fuzuli harcama yapıyorum.
    Asıl canımı sıkan da bu aslında: Fuzuli harcama.
    Bunun önüne geçersem aslında gereksinimlerime harcadığım para dışında kalanı biriktirmek istiyorum. :/

    Yoksa benim öyle, "Sık Mert! Sık Mert! Sık oğlum biraz daha sık sık sık!" gibi bir düşüncem yok.
  • 20-06-2013, 21:57:11
    #24
    Dostum irade her şey. Eğer gereklilik yoksa haftada 3-4 defa kahve veya yemek işini bırak derim. Bu demek değil ki arkadaşlarınla gezme tozma ama kesinlikle limit koymalısın. Tek tavsiyen 2000 lira gelirin varsa bunun 1500 köşeye atıp ben bu ay bu parayla geçinmem lazım. İster hepsine yemek yerim ister kahve içerim ama 500 TL ile geçinmem lazım dersen ve sadece 2 ay yap zaten alışırsın hatta hoşuna gider.
  • 20-06-2013, 23:19:09
    #25
    hocam asosyal de olsanız garanti bir şekilde gidiyor para siz başarılı olamadığınız zaman. Şahsen ben hocam parayı kendimde tutmuyorum tanıdığım bir arkadaşım var bayağı bir güvenilir olması gerek yanlız. ona tembih ediyorum ne kadar istesem de şu kadar zaman aralığında bana para verme diyorum ondan sonra maaş,harçlık herneyse dokunmadan ona veriyorum ihtiyaç olduğu zaman gidiyorum istiyorum ne için diyor ben de anlatıyorum eğer çok gerekli değilse vermiyor bir süre sonra da teşekkür ediyorum
  • 21-06-2013, 01:20:21
    #26
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Gençliği yaşayalım derken haftada 400 500 lira harcıyoruz dur demenin vakti gelmiş geçiyor iyi ki araya tatil girdi.
  • 21-06-2013, 02:29:14
    #27
    1- Asosyal ol
    2- 1. madde
    3- 2. madde
    4- 3. madde
    5- 4. madde
    6- 5. madde
    7- 6. madde
    8- 7. madde
    9- 8. madde
    10- 9. madde