Nedir bu para biriktirmenin Sırrı
34
●2.122
- 20-06-2013, 12:48:07Para biriktirirseniz elinizin altında hazır nakit olduğu için hemen harcarsınız. Altın alın, bir madde olduğu için hemen harcayamassınız bozdurmanız gerekir, birde kar zarar dengesini düşündüğünüzde bozdurmaya kıyamassınız
- 20-06-2013, 13:07:05bu sorun bendede vardi, annemin ustune hesab actim butun param oraya geliyor, ve annem bana haftada haçlik veriyo
ama Allaha sukur birikim oldu senelerdir
- 20-06-2013, 13:28:40Aslında para biriktirmenin sırrı harcadığından daha fazla kazanmaya bakıyor. Dalgamı geçiyor diyebilirsiniz fakat tek başınaysanız aylık sigaranız dahil 1500 size her türlü yetiyorsa 2000-3000 kazanmak ister istemez insanın para biriktirmesine sebep oluyor. Para biriktirmenin bence 1.yolu çalıştığınla yetinmeyip daha çok çalışacaksın.
Onun haricinde 2.yolu eline kağıt kalem alıp harcamalarını maaliyetlerinle listeleyeceksin. Herkes kendini tanıyor nihayetinde ufak ufak çizeceksin gereksiz gördüğün harcamaları.
Dışarda yenilenleri sizde benim gibi ısmarlamaktan çekinmiyorsanız daha az çıkacaksınız.
Para biriktirmeye başlayan insanlarda ilk zamanlarda gereksiz harcamalar çıkar. Tam başlarsınız harç ücreti çıkar mesela hiç hesapta yoktur siz kenara 100 lira atmışsınızdır 300 lira bi anda çıkmıştır. Bu tür durumlar Amerikan'ın oyunu direnişini kırmaya çalışıyor (!). Şakası bi yana gerçekten ilk başlarda hesapta olmayan masraflar çıkar ve zor biriktirdiğinizden fazlasını bir çırpıda harcarsınız hevesiniz kaçar. Buna para biriktirmeye başlamadan bunuda göz önüne alın.
En can alıcı nokta ise paranızın olduğunu herkes bilmesin. Bu çok önemli bir sorun gerçekten kazandığınızdan çoğunu bilen insanlara ya yedirir yada borç ayağına kaptırırsınız. - 20-06-2013, 13:38:39yemek yemeye simitçiye gitMeyT adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
kahveni starbuckstan değil de burgerking den al maksat dışarıda kahve içmek
bu şekilde sosyalliğini korumuş harcamalarını kısarsın
ayrıca arkadaş ortamında dominant olmaya çalış sen milletin dediğini yapma millet senin dediğini yapsın (nereye gidelim oturalım konusunda) bu şekilde de masraflarını kısarsın. Ismarlama konusundan vazgeçemiyyorsan da şu son şekilde sana daha az kitlenir hesap
ben şu dominantlık sayesinde ocaktan beri 1600 küsur para biriktirdim. ki öğrenciyim düşünün. - 20-06-2013, 13:45:41Sigara içme, içki içme normal harcamalarla para bitmiyor.MeyT adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ben evden çıktığım zaman illaki alkol alıyorum, sosyal içiçiyim
Evden çıkmayınca ufak tefek şeylere para harcıyorum para bitmiyor. Dışarda sanki buharlaşıyor cebimdekiler. İçki içmeyince kahve iç, yemek ye nolcak en kral kahve kaç lira yahu?
4 Tane bira sokakta içsen mekana oturmasan 16 lira yapıyor zaten. Mezesiydi, arkadaşa ısmarlasıydı, gece çorbacısıydı bilmemnesiydi. Ehlikeyf olmak zor zanaat
ama Allaha sukur birikim oldu senelerdir