• 20-02-2021, 00:20:26
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam seninle anlaşmamız çok zor malesef. Bir kere kurduğun analoji hatalı, demir nerde altın nerde? ortada iki ürün var btc ve altın, btc tamamen dijital ürün, yapacağın şey çok basit isim değişikliği dns/ip değişikliği bitti al sana bire bir aynı özellikleri taşıyan coin, istediğin kadar üret btc nin tek farkı markalaşmış olması yani marka satıyor ürünler kalite olarak aynı. Bu işlemi altına uygulayamazsın.

    one-cpu-one-vote olsaydı btc çoktan patlamıştı sanal ortamda çoğunluğu bulmak zor bir şey değil. Kriptolara 1 saatlik %51 atak bedeli https://www.crypto51.app/
    Eğer işin içine madencilik için özel üretilmiş cihazlar girmeseydi şimdiye kadar bir çok sefer patlatmışlardı. Aşırı enerji tüketimi bitsin de (PoS yöntemine geçiş) o zaman bu sistem ne kadar güvenli görürüz. ki benim hiç umudum yok, şuan brute force ile güvenlik sağlanıyor bu da akılcıl bir yöntem değil.

    Son olarak btc değeri şuan 10 bin dolara düşse makinelerin %80 i boşa çıkacak işte o zaman dua edin de boşa çıkan %80 lik kesimin %30 u birleşip bir çılgınlık yapmasın
    tamam demir ve altın farklı element varsayalım
    sen bana cebindeki kağıt parayı ver ben sana kendi bastığımı veriyim ikisi de kağıt hammadesi de boyutları da herşeyi aynı senin mantığına göre dns ip değiştirip ağın aynısnı kurunca aynı değere sahip oluyorsa cebindeki kağıdın sahtesinden farklı bir değeri olmaması lazım, ki superdollar diye bir efsane daha var bazı ülkelerde doların birebir orjinaline çok yakın hali basılıyor piyasaya sürülüyor ve kullanılıyor ama bitcoinde bu da yok,bitcoin bunun gibi yüzlerce şeyin tek çözümü , crypto51.app doğru gir bak %51 saldırısının maliyetine diğer coinlerde bu saldırı yapılabiliyor ve genelde tokatlanan bitcoin borsaları oluyor başarılı olursa ama ağda veya yazılımda kalıcı bir hasar meydana gelmiyor nodelar kendi belirliyor hangi zincirden devam edeceğini,ve tekrar söylüyorum protokol hakkında hiç bir şey bilmediğin için bunu bitcoinin bug ı falan sanıyorsun 2009dan beri böyle birşey olmadı,double spend oldu bizzat ben de yaptım ama bunlar bitcoini kullanmayı beceremeyen avanakların kendi kerizliği,%51 saldırısı ile yapılmış bir olay değil



    https://www.youtube.com/watch?v=UxyGt58EPa4


    senin kuracağın ağın hiç bir değeri yok bunun binlerce farklı nedeni var, kodlar aynı olabilir ama önemli olan insanların ona verdiği değerdir, bitcoin hala deneysel proje, finansal anlamda belki de en büyük deney , dünyadaki paradan sonra en büyük icat biri bunu şahıs olarak x kişinin y kişinin benimsememesi bir şey ifade etmiyor,artık şahıslar değil kurumsal olarak şirketler bile yatırım yapmaya başladı

    bu sözüm genel olarak herkese bitcoini anlayamıyorsanız belki de bu sizin suçunuz değil belki de bitcoin sadece zekilerin veya yazılımcıların anlayabileceği bir ekosistem çok kafa yormayın

    kağıt paraların hiç bir değeri olmadığını tamamen karşılıksız istenildiği kadar basıldığını anladığınız zaman inş sizin için geç olmaz
  • 20-02-2021, 01:05:44
    Tontonq adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    tamam demir ve altın farklı element varsayalım
    sen bana cebindeki kağıt parayı ver ben sana kendi bastığımı veriyim ikisi de kağıt hammadesi de boyutları da herşeyi aynı senin mantığına göre dns ip değiştirip ağın aynısnı kurunca aynı değere sahip oluyorsa cebindeki kağıdın sahtesinden farklı bir değeri olmaması lazım, ki superdollar diye bir efsane daha var bazı ülkelerde doların birebir orjinaline çok yakın hali basılıyor piyasaya sürülüyor ve kullanılıyor ama bitcoinde bu da yok,bitcoin bunun gibi yüzlerce şeyin tek çözümü , crypto51.app doğru gir bak %51 saldırısının maliyetine diğer coinlerde bu saldırı yapılabiliyor ve genelde tokatlanan bitcoin borsaları oluyor başarılı olursa ama ağda veya yazılımda kalıcı bir hasar meydana gelmiyor nodelar kendi belirliyor hangi zincirden devam edeceğini,ve tekrar söylüyorum protokol hakkında hiç bir şey bilmediğin için bunu bitcoinin bug ı falan sanıyorsun 2009dan beri böyle birşey olmadı,double spend oldu bizzat ben de yaptım ama bunlar bitcoini kullanmayı beceremeyen avanakların kendi kerizliği,%51 saldırısı ile yapılmış bir olay değil



    https://www.youtube.com/watch?v=UxyGt58EPa4


    senin kuracağın ağın hiç bir değeri yok bunun binlerce farklı nedeni var, kodlar aynı olabilir ama önemli olan insanların ona verdiği değerdir, bitcoin hala deneysel proje, finansal anlamda belki de en büyük deney , dünyadaki paradan sonra en büyük icat biri bunu şahıs olarak x kişinin y kişinin benimsememesi bir şey ifade etmiyor,artık şahıslar değil kurumsal olarak şirketler bile yatırım yapmaya başladı

    bu sözüm genel olarak herkese bitcoini anlayamıyorsanız belki de bu sizin suçunuz değil belki de bitcoin sadece zekilerin veya yazılımcıların anlayabileceği bir ekosistem çok kafa yormayın

    kağıt paraların hiç bir değeri olmadığını tamamen karşılıksız istenildiği kadar basıldığını anladığınız zaman inş sizin için geç olmaz
    ''kağıt paraların hiç bir değeri olmadığını tamamen karşılıksız istenildiği kadar basıldığını anladığınız zaman inş sizin için geç olmaz '' hocam bu cümlenizin üzerine geçenlerde izlediğim bir belgesel geldi aklıma belgesel de erkan öz (ekonomi gazetecisi) şöyle diyor;

    ''Fed başkanı kim? Biz mi seçiyoruz?
    -Hayır
    Fed üyeleri kim? hiçbirini tanıyor muyuz?
    -Tanımıyoruz
    Faiz kararı alıyorlar ve bu bizim hayatımızı etkiliyor.
    Bitcoin'de ya da altında gümüşte böyle bir şey yok. Miktar sınırlı olunca, para miktarı satın alma gücü erimiyor.
    Dolar 1913'de fed kurulduğundan beri satın alma gücünün %90'ını kaybetmiştir. Bitcoin ise 60 bin kattan fazla satın alma gücünü arttırmıştır.''

    Belgeselin tamamı için;

    https://www.youtube.com/watch?v=gnclsLp_NDU
  • 20-02-2021, 01:08:12
    konunun başından beri üşenmeden tüm yorumları okuyorum, arada kalp kırıcı yorumlar olsa da gerçekten tartışılabilir bir konu haline geldiği için teşekkür edesem geldi herkeze
  • 20-02-2021, 01:11:13
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam visanın elon muskun yatırım yapması bir şey kanıtlamaz, btc den çok daha kullanışlı projelerin var olduğunu siz de söylüyorsunuz o halde elon musk neden btc ye yatırım yaptı? şahsi görüşüm bunlar pastadan pay alma peşinde teknoloji falan kimsenin umrunda değil zaten ortada teknolıji falan da yok ya neyse :D

    Bana garip gelen insanların bu akıma körü körüne kapılması yasaklanamaz olduğunu geleceğin parası olduğunu sanması, ekmeği yendikten sonra diğerleri gibi kenara atılacak işe yaramaz bir fikir bana göre.
    Görüşünüze saygı duyarım hocam, dileyen dilediği fikre sahip olmakta özgürdür tabii ki. Mesela ben de bamyanın kötü bir yemek olduğuna inanırım, en kral gastronomi uzmanları toplansa da bana bamyanın yenilebilecek bir şey olduğunu kabul ettiremez misal. :))

    Şaka bir yana, son cümlenizin bir kısmına da katılıyorum. Herkesin bakış açısı farklı, ben şahsen ''ekmeğini yeme'' derdindeyim. Zaten herhangi bir yatırım aracının temel amacı bu olup, yatırım araçları ile de aşk yaşanmamasını öneririm :) Bu dediğim hisseleriyle duygusal bağ kuran tipler için de geçerli. Sonuçta borsanın (kripto para borsası da dahil) temel kuralları vardır, herkes aynı anda zengin olamaz. Birileri ekmek yerken birileri de tırnaklarını yer, bu yüzden de zaten deneyimsiz insanların kısa vadeli işlemler için girmemesi lazımdır. Uzun vadede değer kaybettiğinde veya hadi oldu ki çaldırdığında üzülmeyeceğin meblağı çeşitli yatırım araçlarına aktarmak bence akıllıca bir eylemdir.

    İlk kripto para borsası hesabımı 2014 yılında açmışım, 7 sene olmuş. İnanın bunları sürekli duyduğum için şahsen hissizleştim, okuyan arkadaşlar yanlış anlamasın. Bu güne kadar ''Kripto para dolandırıcılıktır, ponzidir, balondur. İleride hepinizin parasına çökecekler'' sözlerinden birini her duyduğumda köşeye 10 lira atsaydım, şu an belki de kripto paralardan kazandığım kadar bir meblağı da o şekilde biriktirmiş olabilirdim. :)

    Son olarak; kripto paralarınızı asla borsada tutmayın. Ledger veya Trezor gibi cold wallet çözümleri kullanın, olmadı paper wallet kullanın o da olumlu. Ama hiçbir borsaya uzun vadede güvenmeyin. Borsanızın çok güvenilir olduğunu düşünüyorsanız ''mt.gox'' vakasını her daim aklınızda bulundurun. Kendi kripto paranızın sorumluluğu yalnızca size aittir ve güvenliğinden de bizzat kendiniz sorumlusunuzdur.

    İyi geceler dilerim dostlar.
  • 20-02-2021, 11:58:30
    Ben hiç öyle bakmamışım. Konu başarılı hocam.
    Mining yapan arkadaşlar şu sıralar çok artı. Enerji konusunda birileri bir şey diyecektir elbet.
  • 20-02-2021, 15:00:02
    Türkiye kripto yatırımı yapan ülkeler arasında 4. imiş (2020). Üste olan ülkeler durumu açıklıyor

    https://www.statista.com/chart/18345...ency-adoption/

    2018 istatistikleri

    https://www.statista.com/chart/15137...ryptocurrency/

    Tontonq adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    tamam demir ve altın farklı element varsayalım
    sen bana cebindeki kağıt parayı ver ben sana kendi bastığımı veriyim ikisi de kağıt hammadesi de boyutları da herşeyi aynı senin mantığına göre dns ip değiştirip ağın aynısnı kurunca aynı değere sahip oluyorsa cebindeki kağıdın sahtesinden farklı bir değeri olmaması lazım, ki superdollar diye bir efsane daha var bazı ülkelerde doların birebir orjinaline çok yakın hali basılıyor piyasaya sürülüyor ve kullanılıyor ama bitcoinde bu da yok,bitcoin bunun gibi yüzlerce şeyin tek çözümü , crypto51.app doğru gir bak %51 saldırısının maliyetine diğer coinlerde bu saldırı yapılabiliyor ve genelde tokatlanan bitcoin borsaları oluyor başarılı olursa ama ağda veya yazılımda kalıcı bir hasar meydana gelmiyor nodelar kendi belirliyor hangi zincirden devam edeceğini,ve tekrar söylüyorum protokol hakkında hiç bir şey bilmediğin için bunu bitcoinin bug ı falan sanıyorsun 2009dan beri böyle birşey olmadı,double spend oldu bizzat ben de yaptım ama bunlar bitcoini kullanmayı beceremeyen avanakların kendi kerizliği,%51 saldırısı ile yapılmış bir olay değil



    https://www.youtube.com/watch?v=UxyGt58EPa4


    senin kuracağın ağın hiç bir değeri yok bunun binlerce farklı nedeni var, kodlar aynı olabilir ama önemli olan insanların ona verdiği değerdir, bitcoin hala deneysel proje, finansal anlamda belki de en büyük deney , dünyadaki paradan sonra en büyük icat biri bunu şahıs olarak x kişinin y kişinin benimsememesi bir şey ifade etmiyor,artık şahıslar değil kurumsal olarak şirketler bile yatırım yapmaya başladı

    bu sözüm genel olarak herkese bitcoini anlayamıyorsanız belki de bu sizin suçunuz değil belki de bitcoin sadece zekilerin veya yazılımcıların anlayabileceği bir ekosistem çok kafa yormayın

    kağıt paraların hiç bir değeri olmadığını tamamen karşılıksız istenildiği kadar basıldığını anladığınız zaman inş sizin için geç olmaz
    Hala elmayla armutu bir tutmaya çalışıyorsun altının bire bir kopyasını oluştur anında altın fiyatına satarsın dünyada var olan altın miktarı kadar kopya oluşturursan altının fiyatı yarı yarıya düşer ne hikmetse btc nin bire kopyası beş para etmiyor ve btc nin fiyatına yansımıyor? halbuki tüm özellikleri aynı? bunun dinden farkı nedir?

    Btc artıyor çünkü sisteme sürekli giriş oluyor, arttıkça herkesin kazandığını sanıyorsunuz üstekiler çıktığında kazananların onlarca katı kaybeden olacak.
  • 23-02-2021, 19:00:10
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Türkiye kripto yatırımı yapan ülkeler arasında 4. imiş (2020). Üste olan ülkeler durumu açıklıyor

    https://www.statista.com/chart/18345...ency-adoption/

    2018 istatistikleri

    https://www.statista.com/chart/15137...ryptocurrency/


    Hala elmayla armutu bir tutmaya çalışıyorsun altının bire bir kopyasını oluştur anında altın fiyatına satarsın dünyada var olan altın miktarı kadar kopya oluşturursan altının fiyatı yarı yarıya düşer ne hikmetse btc nin bire kopyası beş para etmiyor ve btc nin fiyatına yansımıyor? halbuki tüm özellikleri aynı? bunun dinden farkı nedir?

    Btc artıyor çünkü sisteme sürekli giriş oluyor, arttıkça herkesin kazandığını sanıyorsunuz üstekiler çıktığında kazananların onlarca katı kaybeden olacak.
    senin bir değeri var sandığın cebindeki kağıt paranı sokaktaki bakkal bunun bir değeri yok dese anında insanlar uyanmaya başlayacak



    1923'de özendiğimiz almanyanın parasının değeri sıfıra düşmüştü kimse çöpten bile toplamaya tenezzül etmiyordu



    işte bitcoin bu yüzden değerli
    evde altının da sahtesini yapabilirsin ,doların da ,türk lirasının da yaparsın
    https://www.haberturk.com/cinli-king...730009-ekonomi
    ama bitcoin'in sahtesini yapamazsın seninle aynı fikirdeyiz bu konuda, ağlamanın faydası yok yani illa çok istiorsan google a bitcoin testnet faucet yaz testnet ağında kendine bir kaç bitcoin al oyna ordan oraya gönder dur

    ama kalkmış evde bitcoin'in sahtesini yapıp zengin olmaya çalışıyorsun yapamayınca gelip r10da blackchain kandırmacası diye gelip başlık açıp utanmadan ağlıyorsun

    neymiş niye adamın bastığı coinin bir değeri yokmuş, ya kardeşim bastığın coini geç senin söylediğin açtığın başlığın bile bir değeri yok
  • 23-02-2021, 19:57:40
    Tontonq adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    senin bir değeri var sandığın cebindeki kağıt paranı sokaktaki bakkal bunun bir değeri yok dese anında insanlar uyanmaya başlayacak



    1923'de özendiğimiz almanyanın parasının değeri sıfıra düşmüştü kimse çöpten bile toplamaya tenezzül etmiyordu



    işte bitcoin bu yüzden değerli
    evde altının da sahtesini yapabilirsin ,doların da ,türk lirasının da yaparsın
    https://www.haberturk.com/cinli-king...730009-ekonomi
    ama bitcoin'in sahtesini yapamazsın seninle aynı fikirdeyiz bu konuda, ağlamanın faydası yok yani illa çok istiorsan google a bitcoin testnet faucet yaz testnet ağında kendine bir kaç bitcoin al oyna ordan oraya gönder dur

    ama kalkmış evde bitcoin'in sahtesini yapıp zengin olmaya çalışıyorsun yapamayınca gelip r10da blackchain kandırmacası diye gelip başlık açıp utanmadan ağlıyorsun

    neymiş niye adamın bastığı coinin bir değeri yokmuş, ya kardeşim bastığın coini geç senin söylediğin açtığın başlığın bile bir değeri yok
    Yazdıklarımı kafan almıyo kardeş +65 yada -25 sin ikisinin ortası senin için üzücü.

    Altının sahtesi nerden çıktı? bire bir kopyası yazdım iyi oku btc nin bire bir kopyasını beş dakikada oluşturabiliyoruz ama beş para etmiyor, diyorum ya bunun dinden farkı yok.

    Paranın arkasında devlet var altının arkasında devletler var hisse senetlerinin arkasında firmalar var hepsinin arkasında üretim var btc gibi tüketim yok. Kriptoların kullanımı eğer elektrik tüketimi düşürülürse (bu sefer %51 açığı artar) devletsiz toplumlarda olabilir kontrolu olmayan ne olursa olsun devlet kavramıyla çelişiir kendinizi kandırmayın.

    Alıntı
    r10da blackchain kandırmacası diye gelip başlık açıp utanmadan ağlıyorsun
    Edit: Kaç kere uyardım hala insan gibi yazamıyorsun.
  • 24-02-2021, 02:29:09
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yazdıklarımı kafan almıyo kardeş +65 yada -25 sin ikisinin ortası senin için üzücü.

    Altının sahtesi nerden çıktı? bire bir kopyası yazdım iyi oku btc nin bire bir kopyasını beş dakikada oluşturabiliyoruz ama beş para etmiyor, diyorum ya bunun dinden farkı yok.

    Paranın arkasında devlet var altının arkasında devletler var hisse senetlerinin arkasında firmalar var hepsinin arkasında üretim var btc gibi tüketim yok. Kriptoların kullanımı eğer elektrik tüketimi düşürülürse (bu sefer %51 açığı artar) devletsiz toplumlarda olabilir kontrolu olmayan ne olursa olsun devlet kavramıyla çelişiir kendinizi kandırmayın.


    Edit: Kaç kere uyardım hala insan gibi yazamıyorsun.
    bilale anlatır gibi anlattım hala anlamak istemiyorsun bitcoinin aynısını beş dakkada oluşturmuyorsun fork chain yaratıyorsun aynısını oluşturabilmen için ilk bloğunun bununla aynısı olması lazım
    https://www.blockchain.com/btc/tx/0e...a74b1efd512098
    son bloğunun da aynı olması lazım transferlerinin aynı olması lazım
    konsensus protokol vs. bitcoin ağındaki diğer nodelarla aynı olması lazım o zaman evde bitcoin üretmeye başlarsın yoksa yaptığın şey bitcoin olmaz farkli bişe olur ne olur bilmiyorum ama yaptığın şeyin adı bitcoin değil
    senin bu dediğin aynı şuna benziyor evdeki boş kağıdın üstüne Atatürk resmi çizdim yanına 100 yazdım bakkal kabul etmedi

    https://www.youtube.com/watch?v=sPadXpukX0E

    bu köpeğin mantığıyla seninki bir ve sadece bu da değil konuda yazdığın herşey baştan aşağı yanlış , yazılanları onlarca kişi okudu ve sen bir sürü insanı yanlış bilgilendirdin asıl konu bu her iddianı konuda sana cevap veren hemen herkes çürüttü hala cevap vermeye yüzün oluyor helal olsun