Tontonq adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
tamam demir ve altın farklı element varsayalım
sen bana cebindeki kağıt parayı ver ben sana kendi bastığımı veriyim ikisi de kağıt hammadesi de boyutları da herşeyi aynı senin mantığına göre dns ip değiştirip ağın aynısnı kurunca aynı değere sahip oluyorsa cebindeki kağıdın sahtesinden farklı bir değeri olmaması lazım, ki superdollar diye bir efsane daha var bazı ülkelerde doların birebir orjinaline çok yakın hali basılıyor piyasaya sürülüyor ve kullanılıyor ama bitcoinde bu da yok,bitcoin bunun gibi yüzlerce şeyin tek çözümü , crypto51.app doğru gir bak %51 saldırısının maliyetine diğer coinlerde bu saldırı yapılabiliyor ve genelde tokatlanan bitcoin borsaları oluyor başarılı olursa ama ağda veya yazılımda kalıcı bir hasar meydana gelmiyor nodelar kendi belirliyor hangi zincirden devam edeceğini,ve tekrar söylüyorum protokol hakkında hiç bir şey bilmediğin için bunu bitcoinin bug ı falan sanıyorsun 2009dan beri böyle birşey olmadı,double spend oldu bizzat ben de yaptım ama bunlar bitcoini kullanmayı beceremeyen avanakların kendi kerizliği,%51 saldırısı ile yapılmış bir olay değil



https://www.youtube.com/watch?v=UxyGt58EPa4


senin kuracağın ağın hiç bir değeri yok bunun binlerce farklı nedeni var, kodlar aynı olabilir ama önemli olan insanların ona verdiği değerdir, bitcoin hala deneysel proje, finansal anlamda belki de en büyük deney , dünyadaki paradan sonra en büyük icat biri bunu şahıs olarak x kişinin y kişinin benimsememesi bir şey ifade etmiyor,artık şahıslar değil kurumsal olarak şirketler bile yatırım yapmaya başladı

bu sözüm genel olarak herkese bitcoini anlayamıyorsanız belki de bu sizin suçunuz değil belki de bitcoin sadece zekilerin veya yazılımcıların anlayabileceği bir ekosistem çok kafa yormayın

kağıt paraların hiç bir değeri olmadığını tamamen karşılıksız istenildiği kadar basıldığını anladığınız zaman inş sizin için geç olmaz
''kağıt paraların hiç bir değeri olmadığını tamamen karşılıksız istenildiği kadar basıldığını anladığınız zaman inş sizin için geç olmaz '' hocam bu cümlenizin üzerine geçenlerde izlediğim bir belgesel geldi aklıma belgesel de erkan öz (ekonomi gazetecisi) şöyle diyor;

''Fed başkanı kim? Biz mi seçiyoruz?
-Hayır
Fed üyeleri kim? hiçbirini tanıyor muyuz?
-Tanımıyoruz
Faiz kararı alıyorlar ve bu bizim hayatımızı etkiliyor.
Bitcoin'de ya da altında gümüşte böyle bir şey yok. Miktar sınırlı olunca, para miktarı satın alma gücü erimiyor.
Dolar 1913'de fed kurulduğundan beri satın alma gücünün %90'ını kaybetmiştir. Bitcoin ise 60 bin kattan fazla satın alma gücünü arttırmıştır.''

Belgeselin tamamı için;

https://www.youtube.com/watch?v=gnclsLp_NDU