Hocam seninle anlaşmamız çok zor malesef. Bir kere kurduğun analoji hatalı, demir nerde altın nerde? ortada iki ürün var btc ve altın, btc tamamen dijital ürün, yapacağın şey çok basit isim değişikliği dns/ip değişikliği bitti al sana bire bir aynı özellikleri taşıyan coin, istediğin kadar üret btc nin tek farkı markalaşmış olması yani marka satıyor ürünler kalite olarak aynı. Bu işlemi altına uygulayamazsın.
one-cpu-one-vote olsaydı btc çoktan patlamıştı sanal ortamda çoğunluğu bulmak zor bir şey değil. Kriptolara 1 saatlik %51 atak bedeli
https://www.crypto51.app/
Eğer işin içine madencilik için özel üretilmiş cihazlar girmeseydi şimdiye kadar bir çok sefer patlatmışlardı. Aşırı enerji tüketimi bitsin de (PoS yöntemine geçiş) o zaman bu sistem ne kadar güvenli görürüz. ki benim hiç umudum yok, şuan brute force ile güvenlik sağlanıyor bu da akılcıl bir yöntem değil.
Son olarak btc değeri şuan 10 bin dolara düşse makinelerin %80 i boşa çıkacak işte o zaman dua edin de boşa çıkan %80 lik kesimin %30 u birleşip bir çılgınlık yapmasın
tamam demir ve altın farklı element varsayalım
sen bana cebindeki kağıt parayı ver ben sana kendi bastığımı veriyim ikisi de kağıt hammadesi de boyutları da herşeyi aynı senin mantığına göre dns ip değiştirip ağın aynısnı kurunca aynı değere sahip oluyorsa cebindeki kağıdın sahtesinden farklı bir değeri olmaması lazım, ki superdollar diye bir efsane daha var bazı ülkelerde doların birebir orjinaline çok yakın hali basılıyor piyasaya sürülüyor ve kullanılıyor ama bitcoinde bu da yok,bitcoin bunun gibi yüzlerce şeyin tek çözümü , crypto51.app
doğru gir bak %51 saldırısının maliyetine diğer coinlerde bu saldırı yapılabiliyor ve genelde tokatlanan bitcoin borsaları oluyor başarılı olursa ama ağda veya yazılımda kalıcı bir hasar meydana gelmiyor nodelar kendi belirliyor hangi zincirden devam edeceğini,ve tekrar söylüyorum protokol hakkında hiç bir şey bilmediğin için bunu bitcoinin bug ı falan sanıyorsun 2009dan beri böyle birşey olmadı,double spend oldu bizzat ben de yaptım ama bunlar bitcoini kullanmayı beceremeyen avanakların kendi kerizliği,%51 saldırısı ile yapılmış bir olay değil
https://www.youtube.com/watch?v=UxyGt58EPa4
senin kuracağın ağın hiç bir değeri yok bunun binlerce farklı nedeni var, kodlar aynı olabilir ama önemli olan insanların ona verdiği değerdir, bitcoin hala deneysel proje, finansal anlamda belki de en büyük deney , dünyadaki paradan sonra en büyük icat biri bunu şahıs olarak x kişinin y kişinin benimsememesi bir şey ifade etmiyor,artık şahıslar değil kurumsal olarak şirketler bile yatırım yapmaya başladı
bu sözüm genel olarak herkese bitcoini anlayamıyorsanız belki de bu sizin suçunuz değil belki de bitcoin sadece zekilerin veya yazılımcıların anlayabileceği bir ekosistem çok kafa yormayın
kağıt paraların hiç bir değeri olmadığını tamamen karşılıksız istenildiği kadar basıldığını anladığınız zaman inş sizin için geç olmaz