• 19-02-2021, 02:45:07
    Tontonq adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynen git indir 2-3 satır kodu değiş milyon tane bitcoin bas kendine sanki çok mümkünmüş gibi, ağı minerlar,minerları nodelar,nodeları consensus koruyor adam hala 2 satır kod değişerek istediği kadar coin basabileceğini zannediyor,ha gider editlersin tabii ama senin bulacağın blokları ağdaki nodelar kabul etmeyeceği için senin coinin bitcoin olmaz monopoly parasi gibi bişey olur sadece sen kullanırsın
    Aynı ağdan bahsetmiyorum btc nin kopyasını oluşturmaktan bahsediyorum. Farklı ağ olmasının ne önemi var? sonuçta her özelliği aynı olacak, aynı şekilde altını aynı özelliklerine sahip üretim yapamazsın mevzu sadece altın değil para da öyle, btc nin kopyasını 5 dakikada oluşturabilirsin tek farkı reklamla kazanılmış topluluk olur.

    Tontonq adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bitcoinin tükettiği enerjiyi savunacak değilim ama bankalar su mu yakıyor zannediyorsun?
    https://toshitimes.com/banks-consume...m-kelly-pitou/
    sadece bank of america 200 bin server kullanıyor,bitcoin ise şuan sadece 10 bin node
    ve gelelim altına
    altın üretiminin doğaya hiç zararı yok mu sanıyorsun
    Bankalar komple dijital sisteme (kripto para değil) geçmek istese geçemez mi? ücra köşelerde yaşayan 60-70 yaşındaki insanlara kredi kartını internet bankacılığını nasıl anlatacaksın? zamanı gelince bankalar da dijital sisteme geçecek merak etme. Bir sefer daha yazma ihtiyacı hissediyorum (kripto para değil)

    Altının bu şartlarda üretilmesi zorunluluk değil btc için aşırı enerji tüketimi zorunlu gibi gözüküyor.
    Tontonq adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bitcoin toplam 21 milyon adet üretilecek , ve zaten hali hazırda bir çoğu kayıp , kaybedilen coinler var olan coinlerin değerini arttırıyor ama yarın var olan toplam altın miktarının katlarca büyüğünde bir altın madeninin bulunmayacağının bir garantisi yok veya uzayda altın veya diğer kıymetli taş madenciliğinin yapılmayacğının var olan arzın
    eksponansiyel şekilde artmayacağının garantisi yok, ama bitcoinin var,
    Bu olursa altının fiyatı da düşer bu gayet notmal ama btc nin kopyasını oluşturmak 5 dakikalık iş demek istediğim bu.
    ipv4 için taranacak ip sayısının 3.7 milyar olması pek bişey farketmiyor, zaten 8-10 yıla kadar ipv6 ya komple geçiş yapılacağı öngörülüyor 2^128 samanlıkta iğne arasan daha kolay bulursun. Ayrıca senin ulaştığın ağa ISP ler çok daha rahat ulaşır ve engellemek isterse engeller.

    @mykanak;
    Neden yasaklansın? devletler önce kontrol altına almayı dener olmuyorsa ortadan kaldırır çünkü kontrolu mümkün olmayan şeyler düzeni bozar. Şimdilik kontrol altında olduğunu düşünüyorum.

    PoW ve PoS konusunda derin bilgiye sahip değilim ama anladığım şey şu; Madenciler yada işlem gücü, dolayısıyla elektrik tüketimi vs. ne kadar artarsa btc nin güvenliği de o kadar artıyor, %51 saldırısının başarı oranı düşüyor, madem PoS gibi bir yöntem var neden hala avusturya kadar enerji tüketimi yapılıyor? PoW yöntemi yüksek güç gerektiren bir kanıt oluşturuyor görünüşe göre aynı şey PoS yönteminde yok, o halde bu yönteme geçememe sebepleri bu olabilir mi? bu konuya biraz baktım %51 açığını artırıyor gibi gözüküyor.
    Bir ekleme daha yapayım, şuan btc fiyatı 10 bin dolara düşse makinelerin %80 i boşa çıkacak bu oran %51 açığı için büyük risk oluşturur.
  • 19-02-2021, 03:59:59
    Merhabalar tekrardan,

    @compart;
    Söylediğiniz gibi; PoW ve PoS konularında taraflardan bir tanesinin bilgisi yok ise karşılıklı mantıklı argümanlar üretebilmeleri çok zor olur, ortaya okunabilir bir bilgi çıkmaz. Lakin iki sistemin de çalışma prensiplerini araştırıp incelerseniz PoS sistemine BTC'nin neden henüz geçmediğini, PoW'un neden sonsuza kadar sürdürülebilir bir sistem olmadığını, geçenlerin de neden geçtiğini, bu geçme kararını kimlerin verdiğini vb. soru işaretlerinizi rahatlıkla giderebileceğinize inanıyorum.

    Zaten konuyu BTC çemberinden çıkarıp kripto para dünyasına getirmiştim. BTC kripto para dünyasının başlangıcı, ilk göz ağrısı. 1908 senesinde ticari olarak üretilip satılan ilk araba Ford Model T gibi düşünün. O yıldan bu zamana kadar arabalarda çok şey değişti değil mi? Yakıt verimliliği, performans, teknoloji vs.

    Demek istediğim; BTC bu dünyadaki tek blockchaine sahip bir kripto para değil. Ford markasının dünyadaki tek araba markası olmaması gibi kripto para köprüsünün altından çok sular aktı son yıllarda. Amerika'nın en büyük yatırım bankasının kendi desteklediği stable coin'i piyasaya sürmesinden tut da koskoca VISA'nın Ethereum ağına entegre olmak üzere girişim yapması size bir şeyler anlatmalı. Bu bağlamda 1. dünya ülkelerinin blockchain ağlarını engellemek gibi bir kaygıları var gibi görünmüyor değil mi? Aksine, gittikçe güçlenen bu piyasada kontrol sahibi olabilmek ve ellerinden geldiğince kontrol altında tutabilmek için agresif bir şekilde kripto para dünyasına teknoloji yatırımları yapıyorlar.

    Uzun lafın kısası, ''Kripto paralar aslında merkeziyetsiz değil ya da ileride merkeziyetsizliği kalmayacak'' derseniz tartışılır ve hak veririm. Örneğin Binance'ın partneri Chainalysis firması hakkında bir araştırma yapılırsa görürsünüz ki aslında tahmin ettiğiniz kadar anonim değilsiniz. Lakin başından beri konuya cevap verme sebebim, karşı argümanım blockchain dünyasının merkeziyetsiz olmaması değil, direkt olarak başlıkta yazan ''Kripto para kandırmacası'' iddiasıdır. Neden ''kandırmaca'' olamayacağına dair görüşlerimi belirttim, merkeziyet faktörü ise apayrı bir dünya ki sabaha kadar yazılabilir. Ben şahsen VISA'nın ethereum ağındaki projelerindeki merkeziyete hayır demem eğer illegal işler yapmıyorsam. Ama bu da tartışılır, çoğunluğun buna karşı çıkacağını bilsem de kendi fikrim. Sonuçta bu da benim için bir yatırım aracı, o an piyasadaki hangi enstrümandan kar edebiliyorsam eder ve yoluma devam ederim. Zamanla bu konu kafalarda tam oturmaya başlayacaktır, bir takım insanların canı daima yanacak veya bir takım insanlar zengin olacaktır. Ne yazık ki her çeşit teknoloji sancılı dönemlerden geçerek ilerliyor.

    İyi geceler dilerim.
  • 19-02-2021, 14:03:35
    mykanak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar tekrardan,

    @compart;
    Söylediğiniz gibi; PoW ve PoS konularında taraflardan bir tanesinin bilgisi yok ise karşılıklı mantıklı argümanlar üretebilmeleri çok zor olur, ortaya okunabilir bir bilgi çıkmaz. Lakin iki sistemin de çalışma prensiplerini araştırıp incelerseniz PoS sistemine BTC'nin neden henüz geçmediğini, PoW'un neden sonsuza kadar sürdürülebilir bir sistem olmadığını, geçenlerin de neden geçtiğini, bu geçme kararını kimlerin verdiğini vb. soru işaretlerinizi rahatlıkla giderebileceğinize inanıyorum.

    Zaten konuyu BTC çemberinden çıkarıp kripto para dünyasına getirmiştim. BTC kripto para dünyasının başlangıcı, ilk göz ağrısı. 1908 senesinde ticari olarak üretilip satılan ilk araba Ford Model T gibi düşünün. O yıldan bu zamana kadar arabalarda çok şey değişti değil mi? Yakıt verimliliği, performans, teknoloji vs.

    Demek istediğim; BTC bu dünyadaki tek blockchaine sahip bir kripto para değil. Ford markasının dünyadaki tek araba markası olmaması gibi kripto para köprüsünün altından çok sular aktı son yıllarda. Amerika'nın en büyük yatırım bankasının kendi desteklediği stable coin'i piyasaya sürmesinden tut da koskoca VISA'nın Ethereum ağına entegre olmak üzere girişim yapması size bir şeyler anlatmalı. Bu bağlamda 1. dünya ülkelerinin blockchain ağlarını engellemek gibi bir kaygıları var gibi görünmüyor değil mi? Aksine, gittikçe güçlenen bu piyasada kontrol sahibi olabilmek ve ellerinden geldiğince kontrol altında tutabilmek için agresif bir şekilde kripto para dünyasına teknoloji yatırımları yapıyorlar.

    Uzun lafın kısası, ''Kripto paralar aslında merkeziyetsiz değil ya da ileride merkeziyetsizliği kalmayacak'' derseniz tartışılır ve hak veririm. Örneğin Binance'ın partneri Chainalysis firması hakkında bir araştırma yapılırsa görürsünüz ki aslında tahmin ettiğiniz kadar anonim değilsiniz. Lakin başından beri konuya cevap verme sebebim, karşı argümanım blockchain dünyasının merkeziyetsiz olmaması değil, direkt olarak başlıkta yazan ''Kripto para kandırmacası'' iddiasıdır. Neden ''kandırmaca'' olamayacağına dair görüşlerimi belirttim, merkeziyet faktörü ise apayrı bir dünya ki sabaha kadar yazılabilir. Ben şahsen VISA'nın ethereum ağındaki projelerindeki merkeziyete hayır demem eğer illegal işler yapmıyorsam. Ama bu da tartışılır, çoğunluğun buna karşı çıkacağını bilsem de kendi fikrim. Sonuçta bu da benim için bir yatırım aracı, o an piyasadaki hangi enstrümandan kar edebiliyorsam eder ve yoluma devam ederim. Zamanla bu konu kafalarda tam oturmaya başlayacaktır, bir takım insanların canı daima yanacak veya bir takım insanlar zengin olacaktır. Ne yazık ki her çeşit teknoloji sancılı dönemlerden geçerek ilerliyor.

    İyi geceler dilerim.
    Hocam visanın elon muskun yatırım yapması bir şey kanıtlamaz, btc den çok daha kullanışlı projelerin var olduğunu siz de söylüyorsunuz o halde elon musk neden btc ye yatırım yaptı? şahsi görüşüm bunlar pastadan pay alma peşinde teknoloji falan kimsenin umrunda değil zaten ortada teknolıji falan da yok ya neyse

    Bana garip gelen insanların bu akıma körü körüne kapılması yasaklanamaz olduğunu geleceğin parası olduğunu sanması, ekmeği yendikten sonra diğerleri gibi kenara atılacak işe yaramaz bir fikir bana göre.
    • the_white
    the_white bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 19-02-2021, 18:31:34
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynı ağdan bahsetmiyorum btc nin kopyasını oluşturmaktan bahsediyorum. Farklı ağ olmasının ne önemi var? sonuçta her özelliği aynı olacak, aynı şekilde altını aynı özelliklerine sahip üretim yapamazsın mevzu sadece altın değil para da öyle, btc nin kopyasını 5 dakikada oluşturabilirsin tek farkı reklamla kazanılmış topluluk olur.


    Bankalar komple dijital sisteme (kripto para değil) geçmek istese geçemez mi? ücra köşelerde yaşayan 60-70 yaşındaki insanlara kredi kartını internet bankacılığını nasıl anlatacaksın? zamanı gelince bankalar da dijital sisteme geçecek merak etme. Bir sefer daha yazma ihtiyacı hissediyorum (kripto para değil)

    Altının bu şartlarda üretilmesi zorunluluk değil btc için aşırı enerji tüketimi zorunlu gibi gözüküyor.

    Bu olursa altının fiyatı da düşer bu gayet notmal ama btc nin kopyasını oluşturmak 5 dakikalık iş demek istediğim bu.
    ipv4 için taranacak ip sayısının 3.7 milyar olması pek bişey farketmiyor, zaten 8-10 yıla kadar ipv6 ya komple geçiş yapılacağı öngörülüyor 2^128 samanlıkta iğne arasan daha kolay bulursun. Ayrıca senin ulaştığın ağa ISP ler çok daha rahat ulaşır ve engellemek isterse engeller.

    @mykanak;
    Neden yasaklansın? devletler önce kontrol altına almayı dener olmuyorsa ortadan kaldırır çünkü kontrolu mümkün olmayan şeyler düzeni bozar. Şimdilik kontrol altında olduğunu düşünüyorum.

    PoW ve PoS konusunda derin bilgiye sahip değilim ama anladığım şey şu; Madenciler yada işlem gücü, dolayısıyla elektrik tüketimi vs. ne kadar artarsa btc nin güvenliği de o kadar artıyor, %51 saldırısının başarı oranı düşüyor, madem PoS gibi bir yöntem var neden hala avusturya kadar enerji tüketimi yapılıyor? PoW yöntemi yüksek güç gerektiren bir kanıt oluşturuyor görünüşe göre aynı şey PoS yönteminde yok, o halde bu yönteme geçememe sebepleri bu olabilir mi? bu konuya biraz baktım %51 açığını artırıyor gibi gözüküyor.
    Bir ekleme daha yapayım, şuan btc fiyatı 10 bin dolara düşse makinelerin %80 i boşa çıkacak bu oran %51 açığı için büyük risk oluşturur.
    btc nin kopyasını 5 dakikada oluşturabilirsin evet ama senin gibi birinin ne dediğinin önemi olmadığı gibi senin piyasaya sürdüğün coinin de bir önemi olmayacak,
    bu dediğin aynı şuna benziyor ,altını savunuyorsun ben de diyorum ki altının ne önemi var gider demiri çeliği altın rengine boyarım üstüne de altın yazarım aynısı olur 5dk da evde altın yaparım ikisi de ağır ikisi de aynı renk iletken ,
    bitcoinin kodları açık kaynak git kendi zincirini oluştur bitcoinin şuan market capi 1 trilyon dolar, seninki 1000 lira olsa öp başına koy harçlığın çıkar,

    altının üretilmesi için harcanılan elektrik zorunlu, ama bitcoin whitepaper i okuduysan https://bitcoin.org/bitcoin.pdf satoshinin şahsi fikri one-cpu-one-vote'du ama gelir kapısı büyüyünce insanlar çığrından çıkardı, yaşıyorsa (ki zannetmiyorum) o da bitcoinin temel protokolünde değişikliğe gidebilirdi çünkü onun amacı altın gibi yastık altı bir değer ,bir yatırım aracı değil p2p merkeziyetsiz düşük maliyetli bir para birimiydi,nitekim ağa diğer katılımcılar gelene kadar tek başına mining yaptı ve mining ettiği hiç bir coini harcamadı
    https://whale-alert.medium.com/the-s...e-e49cf73f9a9b
    https://www.blockchain.com/charts/difficulty
    burdan her zaman tuşuna tıklarsan görebilirsin bitcoin'in fiyatı arttıkça madencilik geliri artar,madencilik geliri arttıkça zorluk derecesi artsa bile karlılık seviyisini korur,bir ülkede mining yasaklansa öteki ülke ,şahıs ,şirket bunu karlılık oranını koruyana kadar yapmaya devam eder
    bitcoini oluşturan kişi yada kişiler net olarak belirlenemediği için kimsenin major değişikliklere gidebilmesine imkan kalmıyor 2017 yılında blok boyutu arttırılsın diyen minerlar ve arttırılmasınlar diyen minerlar yüzünden zincir ikiye ayrıldı arttırılmasın protokolde değişiklik olmasın diyen kısmın btc değişikliği kabul edenler bch olarak yoluna devam ediyor
    ethereum misal yönetiminin kim olduğu belli değil bir coin, 2.0 ile pos a geçiyor mining devri bitiyor, bitcoinin geleceğini minerlar , nodelar, halk ve developerlar belirleyecek kesin konuşmak olmaz 2100 yılına kadar mining sürer mi sürmez bilemeyiz, sonuçta kimsenin tekelinde değil

    her isp farklı şehirde her şehir farklı eyalet farklı ülkede bulunuyor ve bunların hepsinin farklı kuralları var mesela Türkiye'de internetten içki satmak, müstehcenlik, bahis vs yasak ama yabancı ülkelerde bunlar serbest kimsenin , bitcoin gibi birşeyi yasaklamak ülkelerin işine mi gelir ortada trilyon dolarlık bir sektör var, devletlerin kasasına para sokabileceği herşey onlar için serbest, abd'de bazı eyaletlerde esrar kullanımı serbest ama silkroad'da esrar satanlardan komisyon alan adamın bitcoinlerine fbi el koydu çatır çatır yediler adam da hapiste bunlar hep bitcoinin temelinde yatan blockchain transparanlığı yüzünden kolayca takip edilebiliyor, ama mesela Türkiye'de birileri milyar dolarlık vurgun yapsa bunu da havale ile yurtdışına kaçırsa bunu hiç birimiz bilemiyecez, çünkü kimsenin hesabına erişme gözetleme imkanımız yok, vergilerin bile nereye harcandığını bilmiyoruz sormaya teşebbüs edilenlerin hadsizlikle suçlandığı bir ülkede yaşıyoruz , ama blockchainde herşey transparan
    https://xrpscan.com/account/rNEygqkM...T1TDnV1Sc1X5SN
    örnek olarak btcturk un ripple hesabı, bunu örnek gösterdim çünkü adreslerin etiketleri var daha anlaşılır bir şekilde, gönderilen paralar alıcılar transfer tutar ve tarihleri ortada,
    sıkıyorsa içinizden biri herhangi bir siyasi partinin önemli bir isminin veya ünlü bir futbolcunun herhangi bir banka hesabının hareketlerini istesin bankadan
  • 19-02-2021, 21:39:24
    Tontonq adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    btc nin kopyasını 5 dakikada oluşturabilirsin evet ama senin gibi birinin ne dediğinin önemi olmadığı gibi senin piyasaya sürdüğün coinin de bir önemi olmayacak,
    bu dediğin aynı şuna benziyor ,altını savunuyorsun ben de diyorum ki altının ne önemi var gider demiri çeliği altın rengine boyarım üstüne de altın yazarım aynısı olur 5dk da evde altın yaparım ikisi de ağır ikisi de aynı renk iletken ,
    bitcoinin kodları açık kaynak git kendi zincirini oluştur bitcoinin şuan market capi 1 trilyon dolar, seninki 1000 lira olsa öp başına koy harçlığın çıkar,

    altının üretilmesi için harcanılan elektrik zorunlu, ama bitcoin whitepaper i okuduysan https://bitcoin.org/bitcoin.pdf satoshinin şahsi fikri one-cpu-one-vote'du ama gelir kapısı büyüyünce insanlar çığrından çıkardı, yaşıyorsa (ki zannetmiyorum) o da bitcoinin temel protokolünde değişikliğe gidebilirdi çünkü onun amacı altın gibi yastık altı bir değer ,bir yatırım aracı değil p2p merkeziyetsiz düşük maliyetli bir para birimiydi,nitekim ağa diğer katılımcılar gelene kadar tek başına mining yaptı ve mining ettiği hiç bir coini harcamadı
    https://whale-alert.medium.com/the-s...e-e49cf73f9a9b
    https://www.blockchain.com/charts/difficulty
    burdan her zaman tuşuna tıklarsan görebilirsin bitcoin'in fiyatı arttıkça madencilik geliri artar,madencilik geliri arttıkça zorluk derecesi artsa bile karlılık seviyisini korur,bir ülkede mining yasaklansa öteki ülke ,şahıs ,şirket bunu karlılık oranını koruyana kadar yapmaya devam eder
    bitcoini oluşturan kişi yada kişiler net olarak belirlenemediği için kimsenin major değişikliklere gidebilmesine imkan kalmıyor 2017 yılında blok boyutu arttırılsın diyen minerlar ve arttırılmasınlar diyen minerlar yüzünden zincir ikiye ayrıldı arttırılmasın protokolde değişiklik olmasın diyen kısmın btc değişikliği kabul edenler bch olarak yoluna devam ediyor
    ethereum misal yönetiminin kim olduğu belli değil bir coin, 2.0 ile pos a geçiyor mining devri bitiyor, bitcoinin geleceğini minerlar , nodelar, halk ve developerlar belirleyecek kesin konuşmak olmaz 2100 yılına kadar mining sürer mi sürmez bilemeyiz, sonuçta kimsenin tekelinde değil

    her isp farklı şehirde her şehir farklı eyalet farklı ülkede bulunuyor ve bunların hepsinin farklı kuralları var mesela Türkiye'de internetten içki satmak, müstehcenlik, bahis vs yasak ama yabancı ülkelerde bunlar serbest kimsenin , bitcoin gibi birşeyi yasaklamak ülkelerin işine mi gelir ortada trilyon dolarlık bir sektör var, devletlerin kasasına para sokabileceği herşey onlar için serbest, abd'de bazı eyaletlerde esrar kullanımı serbest ama silkroad'da esrar satanlardan komisyon alan adamın bitcoinlerine fbi el koydu çatır çatır yediler adam da hapiste bunlar hep bitcoinin temelinde yatan blockchain transparanlığı yüzünden kolayca takip edilebiliyor, ama mesela Türkiye'de birileri milyar dolarlık vurgun yapsa bunu da havale ile yurtdışına kaçırsa bunu hiç birimiz bilemiyecez, çünkü kimsenin hesabına erişme gözetleme imkanımız yok, vergilerin bile nereye harcandığını bilmiyoruz sormaya teşebbüs edilenlerin hadsizlikle suçlandığı bir ülkede yaşıyoruz , ama blockchainde herşey transparan
    https://xrpscan.com/account/rNEygqkM...T1TDnV1Sc1X5SN
    örnek olarak btcturk un ripple hesabı, bunu örnek gösterdim çünkü adreslerin etiketleri var daha anlaşılır bir şekilde, gönderilen paralar alıcılar transfer tutar ve tarihleri ortada,
    sıkıyorsa içinizden biri herhangi bir siyasi partinin önemli bir isminin veya ünlü bir futbolcunun herhangi bir banka hesabının hareketlerini istesin bankadan
    Hocam seninle anlaşmamız çok zor malesef. Bir kere kurduğun analoji hatalı, demir nerde altın nerde? ortada iki ürün var btc ve altın, btc tamamen dijital ürün, yapacağın şey çok basit isim değişikliği dns/ip değişikliği bitti al sana bire bir aynı özellikleri taşıyan coin, istediğin kadar üret btc nin tek farkı markalaşmış olması yani marka satıyor ürünler kalite olarak aynı. Bu işlemi altına uygulayamazsın.

    one-cpu-one-vote olsaydı btc çoktan patlamıştı sanal ortamda çoğunluğu bulmak zor bir şey değil. Kriptolara 1 saatlik %51 atak bedeli https://www.crypto51.app/
    Eğer işin içine madencilik için özel üretilmiş cihazlar girmeseydi şimdiye kadar bir çok sefer patlatmışlardı. Aşırı enerji tüketimi bitsin de (PoS yöntemine geçiş) o zaman bu sistem ne kadar güvenli görürüz. ki benim hiç umudum yok, şuan brute force ile güvenlik sağlanıyor bu da akılcıl bir yöntem değil.

    Son olarak btc değeri şuan 10 bin dolara düşse makinelerin %80 i boşa çıkacak işte o zaman dua edin de boşa çıkan %80 lik kesimin %30 u birleşip bir çılgınlık yapmasın
  • 19-02-2021, 21:44:43
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Bitcoini alanen engelleyebilecek bu cesareti gösterecek bi abd başkanı varmı
  • 19-02-2021, 21:57:54
    Sevilay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bitcoini alanen engelleyebilecek bu cesareti gösterecek bi abd başkanı varmı
    ABD yapacak olursa bir şekilde kılıfına uydurur. Bazıları yasaklanabilir olduğunu kabul etmiyor bu yüzden yazdım.
  • 19-02-2021, 22:49:57
    Buna basiretin kapanması diyoruz Hocam. Birkaç hafta önce konu açıp bu işin, organize olmayan fakirlerden organize zenginlere doğru mümkün olan en hızlı varlık transfer yöntemi olduğunu anlatmaya çalışmıştım ancak para kazanma hırsı ile basireti kapanmış insanlar buraya yazdıklarını tekrarladılar. Kripto para organize ve varlıklı kesim tarafından kullanışlı olduğu müddetçe kullanılmaya devam edecektir. Taa ki sizin gibi "kral çıplak" diyenlerin sayısı artıncaya ve algı tersine dönünceye kadar.

    Bence ayrı bir konu açıp; kripto para balonu patladığında (insanlar "ellerindeki" kripto paraların buharlaştığını görünce) dünyada ne tür bir kaos olacağı üzerine muhtemel senaryoları tartışmak gerekiyor.

    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bana garip gelen insanların bu akıma körü körüne kapılması yasaklanamaz olduğunu geleceğin parası olduğunu sanması, ekmeği yendikten sonra diğerleri gibi kenara atılacak işe yaramaz bir fikir bana göre.
  • 19-02-2021, 22:55:26
    Devletlerin (hükûmetlerin) yasaklamamasının sebeplerinden birisi de etkilenecek insan sayısının fazla olması. Böyle bir durumda intihar sayıları hükûmetleri devirebilecek seviyede olabilir. Tüm nefret (her zamanki gibi) en başında aksiyon almayan hükûmetlere çevrilir ve sırf bu yüzden bile insanların fakirleşmesine göz yumulabilir.

    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ABD yapacak olursa bir şekilde kılıfına uydurur. Bazıları yasaklanabilir olduğunu kabul etmiyor bu yüzden yazdım.