btc nin kopyasını 5 dakikada oluşturabilirsin evet ama senin gibi birinin ne dediğinin önemi olmadığı gibi senin piyasaya sürdüğün coinin de bir önemi olmayacak,
bu dediğin aynı şuna benziyor ,altını savunuyorsun ben de diyorum ki altının ne önemi var gider demiri çeliği altın rengine boyarım üstüne de altın yazarım aynısı olur 5dk da evde altın yaparım ikisi de ağır ikisi de aynı renk iletken ,
bitcoinin kodları açık kaynak git kendi zincirini oluştur bitcoinin şuan market capi 1 trilyon dolar, seninki 1000 lira olsa öp başına koy harçlığın çıkar,
altının üretilmesi için harcanılan elektrik zorunlu, ama bitcoin whitepaper i okuduysan
https://bitcoin.org/bitcoin.pdf satoshinin şahsi fikri one-cpu-one-vote'du ama gelir kapısı büyüyünce insanlar çığrından çıkardı, yaşıyorsa (ki zannetmiyorum) o da bitcoinin temel protokolünde değişikliğe gidebilirdi çünkü onun amacı altın gibi yastık altı bir değer ,bir yatırım aracı değil p2p merkeziyetsiz düşük maliyetli bir para birimiydi,nitekim ağa diğer katılımcılar gelene kadar tek başına mining yaptı ve mining ettiği hiç bir coini harcamadı
https://whale-alert.medium.com/the-s...e-e49cf73f9a9b https://www.blockchain.com/charts/difficulty
burdan her zaman tuşuna tıklarsan görebilirsin bitcoin'in fiyatı arttıkça madencilik geliri artar,madencilik geliri arttıkça zorluk derecesi artsa bile karlılık seviyisini korur,bir ülkede mining yasaklansa öteki ülke ,şahıs ,şirket bunu karlılık oranını koruyana kadar yapmaya devam eder
bitcoini oluşturan kişi yada kişiler net olarak belirlenemediği için kimsenin major değişikliklere gidebilmesine imkan kalmıyor 2017 yılında blok boyutu arttırılsın diyen minerlar ve arttırılmasınlar diyen minerlar yüzünden zincir ikiye ayrıldı arttırılmasın protokolde değişiklik olmasın diyen kısmın btc değişikliği kabul edenler bch olarak yoluna devam ediyor
ethereum misal yönetiminin kim olduğu belli değil bir coin, 2.0 ile pos a geçiyor mining devri bitiyor, bitcoinin geleceğini minerlar , nodelar, halk ve developerlar belirleyecek kesin konuşmak olmaz 2100 yılına kadar mining sürer mi sürmez bilemeyiz, sonuçta kimsenin tekelinde değil
her isp farklı şehirde her şehir farklı eyalet farklı ülkede bulunuyor ve bunların hepsinin farklı kuralları var mesela Türkiye'de internetten içki satmak, müstehcenlik, bahis vs yasak ama yabancı ülkelerde bunlar serbest kimsenin ,
bitcoin gibi birşeyi yasaklamak ülkelerin işine mi gelir ortada trilyon dolarlık bir sektör var, devletlerin kasasına para sokabileceği herşey onlar için serbest, abd'de bazı eyaletlerde esrar kullanımı serbest ama silkroad'da esrar satanlardan komisyon alan adamın bitcoinlerine fbi el koydu çatır çatır yediler adam da hapiste bunlar hep bitcoinin temelinde yatan blockchain transparanlığı yüzünden kolayca takip edilebiliyor, ama mesela Türkiye'de birileri milyar dolarlık vurgun yapsa bunu da havale ile yurtdışına kaçırsa bunu hiç birimiz bilemiyecez, çünkü kimsenin hesabına erişme gözetleme imkanımız yok, vergilerin bile nereye harcandığını bilmiyoruz sormaya teşebbüs edilenlerin hadsizlikle suçlandığı bir ülkede yaşıyoruz , ama blockchainde herşey transparan
https://xrpscan.com/account/rNEygqkM...T1TDnV1Sc1X5SN
örnek olarak btcturk un ripple hesabı, bunu örnek gösterdim çünkü adreslerin etiketleri var daha anlaşılır bir şekilde, gönderilen paralar alıcılar transfer tutar ve tarihleri ortada,
sıkıyorsa içinizden biri herhangi bir siyasi partinin önemli bir isminin veya ünlü bir futbolcunun herhangi bir banka hesabının hareketlerini istesin bankadan