mykanak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Merhabalar tekrardan,

@compart;
Söylediğiniz gibi; PoW ve PoS konularında taraflardan bir tanesinin bilgisi yok ise karşılıklı mantıklı argümanlar üretebilmeleri çok zor olur, ortaya okunabilir bir bilgi çıkmaz. Lakin iki sistemin de çalışma prensiplerini araştırıp incelerseniz PoS sistemine BTC'nin neden henüz geçmediğini, PoW'un neden sonsuza kadar sürdürülebilir bir sistem olmadığını, geçenlerin de neden geçtiğini, bu geçme kararını kimlerin verdiğini vb. soru işaretlerinizi rahatlıkla giderebileceğinize inanıyorum.

Zaten konuyu BTC çemberinden çıkarıp kripto para dünyasına getirmiştim. BTC kripto para dünyasının başlangıcı, ilk göz ağrısı. 1908 senesinde ticari olarak üretilip satılan ilk araba Ford Model T gibi düşünün. O yıldan bu zamana kadar arabalarda çok şey değişti değil mi? Yakıt verimliliği, performans, teknoloji vs.

Demek istediğim; BTC bu dünyadaki tek blockchaine sahip bir kripto para değil. Ford markasının dünyadaki tek araba markası olmaması gibi kripto para köprüsünün altından çok sular aktı son yıllarda. Amerika'nın en büyük yatırım bankasının kendi desteklediği stable coin'i piyasaya sürmesinden tut da koskoca VISA'nın Ethereum ağına entegre olmak üzere girişim yapması size bir şeyler anlatmalı. Bu bağlamda 1. dünya ülkelerinin blockchain ağlarını engellemek gibi bir kaygıları var gibi görünmüyor değil mi? Aksine, gittikçe güçlenen bu piyasada kontrol sahibi olabilmek ve ellerinden geldiğince kontrol altında tutabilmek için agresif bir şekilde kripto para dünyasına teknoloji yatırımları yapıyorlar.

Uzun lafın kısası, ''Kripto paralar aslında merkeziyetsiz değil ya da ileride merkeziyetsizliği kalmayacak'' derseniz tartışılır ve hak veririm. Örneğin Binance'ın partneri Chainalysis firması hakkında bir araştırma yapılırsa görürsünüz ki aslında tahmin ettiğiniz kadar anonim değilsiniz. Lakin başından beri konuya cevap verme sebebim, karşı argümanım blockchain dünyasının merkeziyetsiz olmaması değil, direkt olarak başlıkta yazan ''Kripto para kandırmacası'' iddiasıdır. Neden ''kandırmaca'' olamayacağına dair görüşlerimi belirttim, merkeziyet faktörü ise apayrı bir dünya ki sabaha kadar yazılabilir. Ben şahsen VISA'nın ethereum ağındaki projelerindeki merkeziyete hayır demem eğer illegal işler yapmıyorsam. Ama bu da tartışılır, çoğunluğun buna karşı çıkacağını bilsem de kendi fikrim. Sonuçta bu da benim için bir yatırım aracı, o an piyasadaki hangi enstrümandan kar edebiliyorsam eder ve yoluma devam ederim. Zamanla bu konu kafalarda tam oturmaya başlayacaktır, bir takım insanların canı daima yanacak veya bir takım insanlar zengin olacaktır. Ne yazık ki her çeşit teknoloji sancılı dönemlerden geçerek ilerliyor.

İyi geceler dilerim.
Hocam visanın elon muskun yatırım yapması bir şey kanıtlamaz, btc den çok daha kullanışlı projelerin var olduğunu siz de söylüyorsunuz o halde elon musk neden btc ye yatırım yaptı? şahsi görüşüm bunlar pastadan pay alma peşinde teknoloji falan kimsenin umrunda değil zaten ortada teknolıji falan da yok ya neyse

Bana garip gelen insanların bu akıma körü körüne kapılması yasaklanamaz olduğunu geleceğin parası olduğunu sanması, ekmeği yendikten sonra diğerleri gibi kenara atılacak işe yaramaz bir fikir bana göre.