Siz BTC yada diğer Coinleri nasıl satın alıyorsunuz?
Şimdi soruyu biraz açalım;
Diyelim... Türkiye'ye yerleşik bir coin borsasına BtcTurk, Paribu gibi...
Kendi banka hesabımdan 62K TL para gönderdim.
Şimdi bu parayla BTC alacağım.
1 BTC de = 62K TL olsun
Uzun vadeli yatırımcı da değilim diyelim.
Şimdi...
1- Ben bu 62K TL ile BTC/TRY mi almalıyım?
2- Yoksa önce USDT alıp o cain ile BTC/USDT mi almalıyım?
2. şıkkı tercih edersem... Diyelim 1 ay sonunda parayı kendi banka
hesabıma çekeceğim. Bu alım satı işleminde toplamda kaç kez komisyon
öderim?
2. ve 1. şıkkın avantajları nelerdir?
Normalde al-sat yapan biri bu işlemi nasıl yapar?
Klasik soru ama cevabını bulamadım!
5
●137
- 25-05-2020, 00:43:39Btc ile yapıyorum bu işleri $ ile hiç işim yok. Vallahi inan komisyona bile hiç bakmamıştım. https://www.btcturk.com/yasal-bilgil...-bilgilendirme burada komisyon olmadığı yazıyor. Sanırım btc türk sistem deiştirdi eskiden vardı komisyon ay sonu komisyon afaturası kesiliyordu. Şuanda alış ile satış arasına bir fark koymuşlar döviz gibi olmuş anladığım kadarıyla. Ben yatırım için kullanıyorum. Ödeme aracı olarak kullanmıyorum. Komisyon hiç umumda değil o yüzden. geçenlerde düştü 28 e aldım 56 da sattım. Şimdi yine düşse yine alıcam bu kar marjında sorunsuz ticaret benim için daha önemli.
- 25-05-2020, 01:45:12türk borsalarında nasıl bilmiyorum ama komisyon oranları fazla diye duydum
-Türk borsalarının hemen hemen hepsinde TRY ile alım mevcut yani önce USD ile almak zorunda değilsin,USD ile alırsan ekstra komisyon ödemiş olursun yani TRY ile önce USD sonra BTC yaparsan fazladan işlem yaptığın için fazladan komisyonda ödemiş oluyorsun.
1.Soru opsiyonel olmuş sanki,hayır istersen altcoin al istersen BTC al sana kalmış
2.Hayır önce TRY ile alabiliyorsun,hatta büyük yabancı borsalarda artık TRY destekliyor (bkz:binance,huobi gibi)
Son sorunun cevabını yukarıda verdim,alırken komisyon,satarken komisyon bir de bankaya çekerken borsanın belirlediği komisyonu ödersin her borsada bu komisyon oranları farklıdır,bunlarıda ilgili borsada görebilirsin.
2. ve 1. şıkkın avantajları ne demişsin,şöyle açıklayayım usdt bir kripto para yani illa onu alırken onunla btc ya da altcoin almak zorunda değilsin onuda bir yatırım aracı gibi kullanabilirsin..bunun avantajı yabancı borsalarda olur çünkü türk borsaları biraz geriden takip eder fiyatlarda geriden gelir ya da bazen daha yukarıda olabilir yabancı borsalarda daha fazla miktar alabiliyorsun fakat türk borsalarında bazen botların mevcut fiyattan satmadığını gördüm,herhalde kendileri topluyor..o yüzden türk borsalarından işlem yapmıyorum artık.
ben yabancı borsada usdt ile btc ya da altcoin alıyorum,istediğim yükselişi yakaladığımda ise yeniden dolara geçiyorum ve herhangibir düşüşte yeniden alttan mal topluyorum.
sevgiler. - 25-05-2020, 11:27:08Teşekkürler cevabın içinMandalinaJolie adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Konuyu bir anlamak istiyorum...
Hayali işlem kronolojisinde bir yanlışım varsa düzelt:
Yukarıda son paragrafta belirtmişsin
Yabancı borsalarda USDT ile BTC alıyorsun
BTC yüksek iken satıyorsun karşılığı tabi USDT olarak cüzdanına yatıyor.
Sonra bu parayı istersen cüzdanda USDT olarak öyle tutabiliyorsun
Bu esnada Türkiye'de USD gerçek piyasalarda yükselirse
zaten senin cüzdan USDT olduğu için bundan faydalanıyorsun
Sonra,
Yabancı borsadaki USDT ni kendi banka hesabına çekmek istediğinde
yabancı borsa USDT ni güncel kurdan TL ye çevirip senin bankana aktarıyorsun..
Bir zaman sonra
Yine sen
O yabancı borsaya kendi banka hesabından TL gönderiyorsun
Bu TL ile hemen direkt gidip BTC mi alıyosun?
Yoksa önce USDT ye mi çeviriyorsun? - 25-05-2020, 13:35:40Aynen birebir dediğiniz gibi ama TL gönderecek olursam USDT'e çevirmeme gerek kalmıyor çünkü yüksek hacimli yabancı & global borsalar Türk lirasını desteklediği için direkt türk lirası üzerindende alım yapabiliyorum,ama desteklemiyorsa evet önce USDT'e çeviriyorum ya da direkt Türk borsası üzerinden BTC alıp o btc'i yabancı borsaya gönderiyorum.kontrex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 25-05-2020, 20:20:45Senin beklentin ve alacağın riskle de önemli bu konu. Dolarında yükseleceğini düşünürsen USDT ile işlem yaparsın ki. Aynı zamanda TL Karşılığı yükselsin.
Ama dersen ki. Arkadaş ben TL yatırcam BTC artarsa da TL olarak artsın bana yetet diyorsan $ artma azalma riskini almamış olursun.
Çok fazla al sat yapmayacaksan komisyon kısmı göze batmayacaktır