türk borsalarında nasıl bilmiyorum ama komisyon oranları fazla diye duydum
-Türk borsalarının hemen hemen hepsinde TRY ile alım mevcut yani önce USD ile almak zorunda değilsin,USD ile alırsan ekstra komisyon ödemiş olursun yani TRY ile önce USD sonra BTC yaparsan fazladan işlem yaptığın için fazladan komisyonda ödemiş oluyorsun.
1.Soru opsiyonel olmuş sanki,hayır istersen altcoin al istersen BTC al sana kalmış
2.Hayır önce TRY ile alabiliyorsun,hatta büyük yabancı borsalarda artık TRY destekliyor (bkz:binance,huobi gibi)
Son sorunun cevabını yukarıda verdim,alırken komisyon,satarken komisyon bir de bankaya çekerken borsanın belirlediği komisyonu ödersin her borsada bu komisyon oranları farklıdır,bunlarıda ilgili borsada görebilirsin.
2. ve 1. şıkkın avantajları ne demişsin,şöyle açıklayayım usdt bir kripto para yani illa onu alırken onunla btc ya da altcoin almak zorunda değilsin onuda bir yatırım aracı gibi kullanabilirsin..bunun avantajı yabancı borsalarda olur çünkü türk borsaları biraz geriden takip eder fiyatlarda geriden gelir ya da bazen daha yukarıda olabilir yabancı borsalarda daha fazla miktar alabiliyorsun fakat türk borsalarında bazen botların mevcut fiyattan satmadığını gördüm,herhalde kendileri topluyor..o yüzden türk borsalarından işlem yapmıyorum artık.
ben yabancı borsada usdt ile btc ya da altcoin alıyorum,istediğim yükselişi yakaladığımda ise yeniden dolara geçiyorum ve herhangibir düşüşte yeniden alttan mal topluyorum.
sevgiler.