Herkese merhabalar ;
ben grafikerim, Uzun yıllardır kullandığım laptopumu yenilemek istiyorum. linux öğrenmeye başladım, Flash içerisinde ubuntu studio kullanıyorum . İstediğim zaman aç kapat rahat oluyor. hafifliği vs En önemlisi sessiz olması sebebi ile aklım m3 macbook a kaydı.
Soruma gelecek olursak ; USB belleğe Ubuntu Studio kurup istediğim zaman açıp macbook ile linux kullanabilir miyim ?
MacOS ta Linux Kullanan var mı ?
8
●136
- 18-05-2025, 20:44:31
- 18-05-2025, 20:47:26Merhaba, Macbook Air M1 kullanıyorum aktifte. UTM ile Debian sanal makinem mevcut bunu da aktif olarak kullanmaktayım.
Ekstra Bilgi: UTM ücretsiz ve açık kaynaktır. Sanallaştırma için bir para ödemenize gerek yok.
https://mac.getutm.app/ - 18-05-2025, 20:48:41cevabınız için çok teşekkür ederim üstadım. Sanırım macbook alacağım. (:MahmutCan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 18-05-2025, 20:49:39Rica ederim ne demek. Memnun kalacağınıza inanıyorum. Özellikle batarya konusunda en üzmeyen cihazlardan. Şimdiden hayırlı olsun.yasinkarakus41 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 18-05-2025, 20:51:08windows olarak mosnter kullanıyorum artık fan sesi çok fazlalaştı. sürekli yurt dışına seyehat ediyorum utancımdan pc açamıyorum. (: sanırım en doğru karar apple ekosistemi olacak.MahmutCan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 09-06-2025, 08:51:35M2 Air kullanırken (1 yıl önce) UTM de linux çalıştıramamıştım.Araştırdığımda benim gibi sorun yaşayan bir çok kişi görmüştüm.
O sıra Macbook u MSI bir laptop ile takasladım Windows u silip içine direkt linux kurdum.En sağlıklısı böyle gibi.
Ama tabii estetiklik,taşınabilirlik hak getire.Macbook da 10 saat şarja takmadan kullanırken MSI da 3 saat görürsem şükür ediyorum 😄 - 09-06-2025, 08:55:47m3 macbook a geçtim hocam artık , güncellemeydi oydu buydu uğraşamıcam. bezdirdi valla .UCDigital adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 09-06-2025, 08:59:18Hayırlı olsun hocam MacOS de zaten oldukça başarılı stabil.En kullanılmayacak işletim sistemi bence Windowsyasinkarakus41 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 09-06-2025, 09:04:20Aynen öyle . Her hafta güncelleme geliyo bir şeyler oluyor . valla artık oyun için 3060 lı bi tane windows makinem var zaten. çok seyehat ediyorum. Zaten bagajlar dünya para olmuş . windows laptoplar ne taşınıyor ne derdi bitiyor. macbook tam tatında. . Fan yok batarya 10-12 saat temiz götürüyor. update derdi yok. ekran da oldukça kaliteli. 5 sene götürür beni .UCDigital adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
