• 18-05-2025, 20:44:31
    #1
    Herkese merhabalar ;
    ben grafikerim, Uzun yıllardır kullandığım laptopumu yenilemek istiyorum. linux öğrenmeye başladım, Flash içerisinde ubuntu studio kullanıyorum . İstediğim zaman aç kapat rahat oluyor. hafifliği vs En önemlisi sessiz olması sebebi ile aklım m3 macbook a kaydı.
    Soruma gelecek olursak ; USB belleğe Ubuntu Studio kurup istediğim zaman açıp macbook ile linux kullanabilir miyim ?
  • 18-05-2025, 20:47:26
    #2
    Merhaba, Macbook Air M1 kullanıyorum aktifte. UTM ile Debian sanal makinem mevcut bunu da aktif olarak kullanmaktayım.

    Ekstra Bilgi: UTM ücretsiz ve açık kaynaktır. Sanallaştırma için bir para ödemenize gerek yok.
    https://mac.getutm.app/
  • 18-05-2025, 20:48:41
    #3
    MahmutCan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba, Macbook Air M1 kullanıyorum aktifte. UTM ile Debian sanal makinem mevcut bunu da aktif olarak kullanmaktayım.
    cevabınız için çok teşekkür ederim üstadım. Sanırım macbook alacağım. (:
  • 18-05-2025, 20:49:39
    #4
    yasinkarakus41 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    cevabınız için çok teşekkür ederim üstadım. Sanırım macbook alacağım. (:
    Rica ederim ne demek. Memnun kalacağınıza inanıyorum. Özellikle batarya konusunda en üzmeyen cihazlardan. Şimdiden hayırlı olsun.
  • 18-05-2025, 20:51:08
    #5
    MahmutCan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Rica ederim ne demek. Memnun kalacağınıza inanıyorum. Özellikle batarya konusunda en üzmeyen cihazlardan. Şimdiden hayırlı olsun.
    windows olarak mosnter kullanıyorum artık fan sesi çok fazlalaştı. sürekli yurt dışına seyehat ediyorum utancımdan pc açamıyorum. (: sanırım en doğru karar apple ekosistemi olacak.
  • 09-06-2025, 08:51:35
    #6
    M2 Air kullanırken (1 yıl önce) UTM de linux çalıştıramamıştım.Araştırdığımda benim gibi sorun yaşayan bir çok kişi görmüştüm.

    O sıra Macbook u MSI bir laptop ile takasladım Windows u silip içine direkt linux kurdum.En sağlıklısı böyle gibi.

    Ama tabii estetiklik,taşınabilirlik hak getire.Macbook da 10 saat şarja takmadan kullanırken MSI da 3 saat görürsem şükür ediyorum 😄
  • 09-06-2025, 08:55:47
    #7
    UCDigital adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    M2 Air kullanırken (1 yıl önce) UTM de linux çalıştıramamıştım.Araştırdığımda benim gibi sorun yaşayan bir çok kişi görmüştüm.

    O sıra Macbook u MSI bir laptop ile takasladım Windows u silip içine direkt linux kurdum.En sağlıklısı böyle gibi.

    Ama tabii estetiklik,taşınabilirlik hak getire.Macbook da 10 saat şarja takmadan kullanırken MSI da 3 saat görürsem şükür ediyorum 😄
    m3 macbook a geçtim hocam artık , güncellemeydi oydu buydu uğraşamıcam. bezdirdi valla .
  • 09-06-2025, 08:59:18
    #8
    yasinkarakus41 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    m3 macbook a geçtim hocam artık , güncellemeydi oydu buydu uğraşamıcam. bezdirdi valla .
    Hayırlı olsun hocam MacOS de zaten oldukça başarılı stabil.En kullanılmayacak işletim sistemi bence Windows
  • 09-06-2025, 09:04:20
    #9
    UCDigital adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayırlı olsun hocam MacOS de zaten oldukça başarılı stabil.En kullanılmayacak işletim sistemi bence Windows
    Aynen öyle . Her hafta güncelleme geliyo bir şeyler oluyor . valla artık oyun için 3060 lı bi tane windows makinem var zaten. çok seyehat ediyorum. Zaten bagajlar dünya para olmuş . windows laptoplar ne taşınıyor ne derdi bitiyor. macbook tam tatında. . Fan yok batarya 10-12 saat temiz götürüyor. update derdi yok. ekran da oldukça kaliteli. 5 sene götürür beni .