• 02-01-2020, 23:01:51
    #1
    Merhaba,

    Macbook'umda çok ilginç bir sorun yaşıyorum. Tüm tuşlar doğru bir şekilde çalışmakta ama;

    büyüktür / küçükür işaretlerinin olduğu yere basınca çift tırnak " geliyor
    çift tırnak'a bastığımda ise büyüktür / küçüktür <> işaretleri geliyor

    bir türlü çözüm bulamadım, klavye dil ayarlarında Türkçe QWERTY yerine yeni güncelleme ile Türkçe Q ( standart ) gelmiş, klavye düzeni normal görünüyor. Bu arada sorun sadece USB klavyemde var macbookun kendi klavyesinde herşey normal durumda.
  • 02-01-2020, 23:22:43
    #2
    Merhaba

    Windows bilgisayar için üretilmiş klavye taktığımda bende de bu şekilde oluyor, Apple'ın kendi klavyesini MacBook'a bağladığımda sorunsuz çalışıyor. Büyük ihtimal tuş dizilimi ile alakalı, bunu çözmenin yazılımsal bir yolu olduğunu düşünmüyorum.

    MacBook ile evde çalışırken monitöre bağlayıp kullanıyorum, bu yüzden klavye ihtiyacım oluyordu. USB klavye taktığımda bende aynı durumları yaşadım bir süre sonra işlerimi yaparken kafa karışıklığı yaratıp vakit kaybettirdiği için gidip Magic Keyboard 2 aldım.

    Bilgisayardan kurcalayacağınız bir ayarla bu düzelmez diye düşünüyorum.
  • 02-01-2020, 23:30:28
    #3
    Xugart adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba

    Windows bilgisayar için üretilmiş klavye taktığımda bende de bu şekilde oluyor, Apple'ın kendi klavyesini MacBook'a bağladığımda sorunsuz çalışıyor. Büyük ihtimal tuş dizilimi ile alakalı, bunu çözmenin yazılımsal bir yolu olduğunu düşünmüyorum.

    MacBook ile evde çalışırken monitöre bağlayıp kullanıyorum, bu yüzden klavye ihtiyacım oluyordu. USB klavye taktığımda bende aynı durumları yaşadım bir süre sonra işlerimi yaparken kafa karışıklığı yaratıp vakit kaybettirdiği için gidip Magic Keyboard 2 aldım.

    Bilgisayardan kurcalayacağınız bir ayarla bu düzelmez diye düşünüyorum.
    Macbooku güncellemeden önce bir sorun yaşamıyordum. Ne zaman Catalina ya geçiş yaptım o vakit sorunlar başladı açıkcası.
  • 02-01-2020, 23:32:26
    #4
    trky adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Macbooku güncellemeden önce bir sorun yaşamıyordum. Ne zaman Catalina ya geçiş yaptım o vakit sorunlar başladı açıkcası.
    Bende Catalina'dayken yaşadım tüm bu yazdıklarımı. Ekim'den önce monitör ile kullanımlarımda Windows klavye deneyimim olmadı
  • 03-01-2020, 02:19:20
    #5
    Xugart adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende Catalina'dayken yaşadım tüm bu yazdıklarımı. Ekim'den önce monitör ile kullanımlarımda Windows klavye deneyimim olmadı
    Sonunda çözümü buldum.

    sudo rm Library/Preferences/com.apple.keyboardservicesd.plist
    komutuyla ana ayarları siliyoruz. sonra macbooku yeniden başlatıyoruz. klavye kurulum asistanı tekrar gelecek, buradan doğru seçimi yaptığımızda sorun ortadan kalkacak.
  • 03-01-2020, 02:52:10
    #6
    trky adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sonunda çözümü buldum.

    sudo rm Library/Preferences/com.apple.keyboardservicesd.plist
    komutuyla ana ayarları siliyoruz. sonra macbooku yeniden başlatıyoruz. klavye kurulum asistanı tekrar gelecek, buradan doğru seçimi yaptığımızda sorun ortadan kalkacak.
    Çözüm için teşekkürler, tekrar ihtiyacım olursa kullanacağım. Hayırlı olsun, çözmenize sevindim