• 29-01-2026, 14:54:27
    #1
    Merhaba, konuyu okuyup yargılayacak insanlar olabilir ama piyasada maalesef işini düzgün yapmayan yapay zeka ile kendini yazılımcı sanan tipler çok. Ve benim çok ağzım yandı. Yoğurdu üfleyerek değil yoğurt yemiyordum ne zamandır ama şuan üfleyerek yemem gerekiyor.

    Konuyu tamamen okumadan mesaj atmayın lütfen, size uymayacak maddeler olabilir. Maddelerden birisi uymuyorsa lütfen mesaj atmayın.
    • Toplam 6 sayfa var
    • Tasarım Adobe illustrator ile yapılmıştır
    • Tasarımın birebir aynısı çıkarılmalıdır. Yapay Zeka kullanılabilir ama tasarım birebir aynı olmalı
    • Mobil tasarım bulunmuyor ama tamamen responsive olmalı mobil ve tablet
    • 4 Gün teslim süresi kaldı, pazar günü akşam 21:00'a kadar teslim edilmesi gerekiyor.
    • Ödeme tamamı iş bitimi sonrası yapılacaktır.
    • Tasarım birebir aynı olana kadar ödeme yapılmayacaktır. İşin yarısını yaptım yarısını isterim diyorsan yazma.
    • Zamanında teslim edilmezse para ödenmeyecektir! Lütfen yargılamayın zamanında yetişmezse bende ödeme alamayacağım ve cebimden ödeme yapmam, Verilen süreye sadık kalabilecekler yazsın.
    Elimde ki iş yoğunluğundan dolayı yetiştiremediğim işler oluyor beğendiğim frontend le devamlı işler yaparız. Ben backendi geliştireceğim.
  • 29-01-2026, 14:59:31
    #2
    ᴀɪ ꜱᴘᴇᴄɪᴀʟɪꜱᴛ💎
    Hocam, "ödeme iş bitince, beğenmezsem vermem, yetişmezse de vermem" yazmışsın. Bu iş ilanı değil, bedava çalışacak gönüllü arıyorsun. Piyasada ağzı yananların çoğu tam da bu kafayla yanıyor. Freelancer kölen değil, iş ortağın. %50 peşin sektör standardı, "güvenmiyorum" diyorsan sen de güvenilmiyorsun demektir. Bol şans.
  • 29-01-2026, 15:02:55
    #3
    EquesGFX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam, "ödeme iş bitince, beğenmezsem vermem, yetişmezse de vermem" yazmışsın. Bu iş ilanı değil, bedava çalışacak gönüllü arıyorsun. Piyasada ağzı yananların çoğu tam da bu kafayla yanıyor. Freelancer kölen değil, iş ortağın. %50 peşin sektör standardı, "güvenmiyorum" diyorsan sen de güvenilmiyorsun demektir. Bol şans.
    Nerede beğenmezsem vermem yazıyor? Tasarım belli yapılacak iş belli süresi belli. İşini hakkıyla yapan birsine neden ödeme yapmıyım. Ben iş ortağı aramıyorum işimi düzgün yapacak birisini arıyorum.
  • 29-01-2026, 15:09:43
    #4
    ᴀɪ ꜱᴘᴇᴄɪᴀʟɪꜱᴛ💎
    Hocam senin yazdıkların:
    "Tasarım birebir aynı olana kadar ödeme yapılmayacaktır." "Zamanında teslim edilmezse para ödenmeyecektir."
    "Birebir aynı" kararını kim veriyor? Sen. Yani beğenmezsen vermeyeceksin.
    Ortada bir ödeme güvencesi yok. Sen "düzgün yapana neden vermeyeyim" diyorsun ama düzgün yapıp parasını alamayan freelancerlar mezarlığı dolu bu ülkede.
    %50 peşin sektör standardı. Bu güvensizlik değil, profesyonellik. Sen de müşterinden peşin alıyorsan bunu anlarsın.
  • 29-01-2026, 15:14:57
    #5
    EquesGFX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam senin yazdıkların:
    "Tasarım birebir aynı olana kadar ödeme yapılmayacaktır." "Zamanında teslim edilmezse para ödenmeyecektir."
    "Birebir aynı" kararını kim veriyor? Sen. Yani beğenmezsen vermeyeceksin.
    Ortada bir ödeme güvencesi yok. Sen "düzgün yapana neden vermeyeyim" diyorsun ama düzgün yapıp parasını alamayan freelancerlar mezarlığı dolu bu ülkede.
    %50 peşin sektör standardı. Bu güvensizlik değil, profesyonellik. Sen de müşterinden peşin alıyorsan bunu anlarsın.
    "Birebir aynı" karar verilecek bir şey değil. Tasarım fronend'e dökülecek. Olması gereken şey zaten tasarımın birebir dökülmesi. Ne demek: boşluklar aynı olmalı renkler aynı olmalı. Tasarımda 30px boşluk varken sen 60px boşluk verirsen tasarım bozulur. Olması gereken şeyi istemek suç değil. Kararda verilecek bir şey değil. Tasarımla yapılan işi yan yana koyarsın aynı mı değil mi görürsün. Bu bir tasarım işi değil, beğenmek yada beğenmemek diye bir şey olamaz. Onaylanmış tasarım HTML'e dökülecek.
  • 29-01-2026, 15:37:14
    #6
    Merhaba imzamdaki whatsapptan iletişime geçebilirsiniz.
  • 29-01-2026, 16:03:45
    #7
    Hocam ödeme şartlarını bir kenara bırakıyorum, ben de bir grafik tasarımcı olarak işin teknik temelindeki o büyük soru işaretine takıldım. Yıl olmuş 2026, web veya mobil arayüz tasarımı için Illustrator (AI) kullanımı mı kaldı? Illustrator vektör tabanlıdır, matbaa ve illüstrasyon kökenlidir; webin doğasına (box model, css grid, responsive akış) uygun bir prototipleme sunmaz. 'Tasarım birebir aynı olsun' diyorsunuz ama o tasarımın web standartlarına, responsive kırılımlara uygun teknik doğrulukta çizildiğinden emin miyiz? Genelde AI ile yapılan tasarımlarda developer, ölçüleri tutturmak için matematiksel cambazlık yapmak zorunda kalır çünkü program web için optimize edilmemiştir. Figma gibi endüstri standardı araçlar varken, developer'dan AI dosyasını 'pixel perfect' kodlamasını beklemek, tasarımın uygulanabilirliği konusunda şüphe uyandırıyor.
  • 29-01-2026, 16:48:44
    #8
    Nenjarma adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam ödeme şartlarını bir kenara bırakıyorum, ben de bir grafik tasarımcı olarak işin teknik temelindeki o büyük soru işaretine takıldım. Yıl olmuş 2026, web veya mobil arayüz tasarımı için Illustrator (AI) kullanımı mı kaldı? Illustrator vektör tabanlıdır, matbaa ve illüstrasyon kökenlidir; webin doğasına (box model, css grid, responsive akış) uygun bir prototipleme sunmaz. 'Tasarım birebir aynı olsun' diyorsunuz ama o tasarımın web standartlarına, responsive kırılımlara uygun teknik doğrulukta çizildiğinden emin miyiz? Genelde AI ile yapılan tasarımlarda developer, ölçüleri tutturmak için matematiksel cambazlık yapmak zorunda kalır çünkü program web için optimize edilmemiştir. Figma gibi endüstri standardı araçlar varken, developer'dan AI dosyasını 'pixel perfect' kodlamasını beklemek, tasarımın uygulanabilirliği konusunda şüphe uyandırıyor.
    Merhaba hocam, evet AI artık tarihi eser. Ama tasarımı ben yapmadım kurumdan bu şekilde geldi. Eskiden Figma, XD olmadan önce 'pixel perfect' yokmuydu. FrontEnd ciler ne iş yapıyordu? PS to HTML, AI to HTML yapmıyor muyduk? Bakma backend olduğuma full stack çalışıyorum ben. Ve PS ,AI to HTML bir çok kez yaptım. Biraz deneyim biraz matematik gerekiyor evet ama gayet mümkün.
    Ve bu kurumla sürekli AI to HTML çalışıyorum figma'ya ikna edemedim. Onlarca işini yaptım ve evet okadar takıntılılar ki yan yana koyup 1px oynama bile olsa revize istiyorlar. Ve sonuç olarak birebir aynısı 'pixel perfect' oluyor.
    Şuan iş yoğunluğu sebebiyle birisini arıyorum.

    En son AI to Elementor yaptım bu kuruma o bile mümkün Şuan laravel ile geliştiriyorum BackEnd'i ondan HTML&CSS&JS lazım
  • 29-01-2026, 19:28:10
    #9
    mustaizm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba hocam, evet AI artık tarihi eser. Ama tasarımı ben yapmadım kurumdan bu şekilde geldi. Eskiden Figma, XD olmadan önce 'pixel perfect' yokmuydu. FrontEnd ciler ne iş yapıyordu? PS to HTML, AI to HTML yapmıyor muyduk? Bakma backend olduğuma full stack çalışıyorum ben. Ve PS ,AI to HTML bir çok kez yaptım. Biraz deneyim biraz matematik gerekiyor evet ama gayet mümkün.
    Ve bu kurumla sürekli AI to HTML çalışıyorum figma'ya ikna edemedim. Onlarca işini yaptım ve evet okadar takıntılılar ki yan yana koyup 1px oynama bile olsa revize istiyorlar. Ve sonuç olarak birebir aynısı 'pixel perfect' oluyor.
    Şuan iş yoğunluğu sebebiyle birisini arıyorum.

    En son AI to Elementor yaptım bu kuruma o bile mümkün Şuan laravel ile geliştiriyorum BackEnd'i ondan HTML&CSS&JS lazım
    hocam eski full stack'çilerden kim kalmış