• 19-09-2010, 03:01:31
    #37
    Dedim ya Aysima o olay sizden çok beni sıkıntıya soktu. Siz hiç takmadınız bile. O sunucuyu kim ne amaçla almış bilmiyorum ama IP adresi üzerindeki “Resolve Host:” kısmı bile aynen duruyor. Sanki hiç kimse o olaydan sonra o sunucuya dokunmamış gibi.

    Ayrıca son mesajında haklı haksız konusuna hiç girmedin. Çünkü haksız olduğunuz burada belli oluyor.

    Alıntı
    Sunucumu faturasından sonraki ayda kullanmayacağımı size bildiriyorum Ayberk Yançatoral. Buna Erhan Mahmut olarak ticketta siz cevap veriyorsunuz. Daha sonra son faturamı ödüyorum. Ödemeyi Ebru Tezel düşüyor. Ebru Tezel ve Erhan Mahmut adına işlem yaptığınızı da telefonda siz bana söylediniz. Siz şimdi hatırlamazsınız tabii. Ondan sonrada bana personelimizin bilgisi yokmuş kapattırmışlar sunucuyu diyorsunuz. Ama bütün işlemleri onların adına siz yapıyorsunuz.
    Eğer susmasaydım sürekli konu açardım. Blog sitelerimde sizinle yaşadığım o olayı açık açık yazardım ama yapmadım. Ki sizi övdüğüm mesajlarımda oldu.

    Buyurun linki: https://www.r10.net/1058249549-post86.html
  • 19-09-2010, 03:08:26
    #38
    Kurumsal Üye
    slaytube adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dedim ya Aysima o olay sizden çok beni sıkıntıya soktu. Siz hiç takmadınız bile. O sunucuyu kim ne amaçla almış bilmiyorum ama IP adresi üzerindeki “Resolve Host:” kısmı bile aynen duruyor. Sanki hiç kimse o olaydan sonra o sunucuya dokunmamış gibi.

    Ayrıca son mesajında haklı haksız konusuna hiç girmedin. Çünkü haksız olduğunuz burada belli oluyor.



    Eğer susmasaydım sürekli konu açardım. Blog sitelerimde sizinle yaşadığım o olayı açık açık yazardım ama yapmadım. Ki sizi övdüğüm mesajlarımda oldu.

    Buyurun linki: https://www.r10.net/1058249549-post86.html
    Ben sizin haksız olduğunuz kanaatinde olduğumu zaten önceki yazımda yazdım. Ne bizim haklı olduğumuz düşüncesi değişti ne de sizin haklı olduğunuzu düşünmeniz değişlti. Konu uzamasın diye zaten size p.m atın dedim ama anlamadınız. p.m atını bile başka şeylere yordunuz.
    Verdiğiniz linkin tarihi 04-03-2009, 00:29:32 ya da ben yanlış görüyorum. Firmamız size pek çok konuda da yardım etmiştir. Etmemiş olsa zaten onu o " eski " tarihte yazmış olmazdınız.
    ip adreslerinin rDns kayıtları müşteri talep edince değiştiriliyor. Bizde sunucuların ip adresleri değişkendir. Yani bir ip adresi sadece bir sunucuda illa kullanılcak diye bir durum yok.
  • 19-09-2010, 03:15:16
    #39
    O sunucuyu o günden beri takip ederim. Üzerine DirectAdmin kurulduğunu da siz söylemiştiniz. Hala daha DirectAdmin kurulu. Resolve Host kısmı aynı ve üzerinde hiçbir site yok. Yedekleme amaçlı ya da veritabanı sunucusu olarak kullanılacaksa eğer panele neden ihtiyaç duysun onu alan vatandaş. Ben her zaman haklı olduğumu söylemişimdir söylemeye devam da edeceğim.
  • 19-09-2010, 08:11:18
    #40
    Üyeliği durduruldu
    Öncelikle geçmiş olsun. Server satışı yapan bir firma yetkilisi olarak ben de görüşümü dile getirmek istiyorum izninizle.

    Biz linux sunucularımızda cpanel kullanıyoruz. Yedekleme işlemlerinde kontrol panel günlük, haftalık, aylık olarak ayrı yerlere yapıyor. aysimada da öyledir. Bu sistem esasen normal sitelerde gayet iyi çalışıyor.

    Ancak site boyutu 10 GB 'tı aşınca sorunlar başlıyor. Yedek almada sıkıştırılan dosyaları açmak mümkün olmuyor. internette araştırdım bu türde sorunla karşılaşan bir çok firma var.

    İşin kötü yanı 20 gb siteyi kullanıcı da download edemez.

    Bizler çözüm olarak dosyaları sıkıştırmadan ssh ile yedekleme sunucusuna alıyoruz. cpanel ile de hesaplar vs... yedek alınıyor. sistemde 2 disk raid konfigurasyonu yapılarak kullanılması da yararlı.

    Sonuç olarak :

    Aysima elinden geleni yaptığını söyleyebilirim. Hiç bir firma müşterisinin sitesinin down olmasını veri kaybı yaşamasını istemez. Aysima gördüğüm kadarı ile işini iyi yapan firmalar arasında.

    Kullanıcı da kendine göre haklı. Verilerin hatalı alınması onun suçu da değil. Ama aysima 'ya da suçlu denemez. Çünkü bu boyutta sitelerde yedekleme sorunu herkeste çıkıyor.

    Yazılımsal bir durum.

    Benim önerim sitenin geliri iyi ise kullanıcı doğrudan sunucu kiralasın. çok uygun fiyatlar var piyasada.

    Geliri sunucu kiralamaya yeterli değilse. kullanıcı normal bir hosting paketi alsın. Ancak yedeklemeyi de özellikle belirtsin. Yedekleme sadece kontrol panelinden alınmasın. dosyalar sıkıştırılmadan da yedeklensin.

    Tabi biraz maliyetli olur.

    Tekrar geçmiş olsun iki tarafa da.
  • 19-09-2010, 08:34:13
    #41
    Üyeliği durduruldu
    Geçmişolsun. Mahkemeye Vermek Bir Sonuç Çıkarmaz. Hizmet Sözleşmesinde Veri Güvenliği Taahhüt Etmemiştir. Önemli Olan Sizin Kendinizin Yedek Alması.
  • 19-09-2010, 10:09:40
    #42
    Eposta Aktivasyonu Gerekmekte
    AySiMa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sizin probleminizde directadmin 3 farklı yedek bile alsa işinize yaramazdı çünkü directadmin yedeği sorunsuz şekilde aldım diye mail atmasına rağmen db niz sorunlu olduğundan yedeğini tam alamıyordu. Teknik olarak yapılabilcek hiçbir şeyin olmadığı bir durum için " isteği geri çevirdiler" demenize son derece üzüldük. Yapabileceğimiz bir işlem olsa neden yapmayalım. Sonuçta vps kullanıyorsunuz ve directadmin yedeği otomatik oluşturuyor. Biz bilemeyizki yedeğin %100 sorunsuz olduğunu. Ki sanırım arkadaşımız sizi o konuda uyarmış.
    Keşke böyle bir sorun yaşamasaydınız. Yedek bizim sorumluluğumuzda değildirin amacı biz elimizden geleni siz istemesenizde yaparız ama bizi bu konuda zorunlu ya da yükümlü tutamazsınız demektir. Her firma için de bu böyledir zaten.
    Ticket ile tarafınızla konu hakkında görüşmeler arkdaşımız tarafından yapılmış durumda zaten.
    bugune kadar her istediğimi yaptınız yalan değil ben sizi kanunen yükümlü görmüyorum ama sizde benim kullanıcı olarak o kadar yedek alamıyacağımızı biliyorsun kanunu olmasada manevi olarak göreviniz diye düşünüyorum.

    istediği geri çevirdiler derken yedek sorun olduğu için geri çevirdiler dedim
  • 19-09-2010, 10:17:23
    #43
    Eposta Aktivasyonu Gerekmekte
    IkizTelekom adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle geçmiş olsun. Server satışı yapan bir firma yetkilisi olarak ben de görüşümü dile getirmek istiyorum izninizle.

    Biz linux sunucularımızda cpanel kullanıyoruz. Yedekleme işlemlerinde kontrol panel günlük, haftalık, aylık olarak ayrı yerlere yapıyor. aysimada da öyledir. Bu sistem esasen normal sitelerde gayet iyi çalışıyor.

    Ancak site boyutu 10 GB 'tı aşınca sorunlar başlıyor. Yedek almada sıkıştırılan dosyaları açmak mümkün olmuyor. internette araştırdım bu türde sorunla karşılaşan bir çok firma var.

    İşin kötü yanı 20 gb siteyi kullanıcı da download edemez.

    Bizler çözüm olarak dosyaları sıkıştırmadan ssh ile yedekleme sunucusuna alıyoruz. cpanel ile de hesaplar vs... yedek alınıyor. sistemde 2 disk raid konfigurasyonu yapılarak kullanılması da yararlı.

    Sonuç olarak :

    Aysima elinden geleni yaptığını söyleyebilirim. Hiç bir firma müşterisinin sitesinin down olmasını veri kaybı yaşamasını istemez. Aysima gördüğüm kadarı ile işini iyi yapan firmalar arasında.

    Kullanıcı da kendine göre haklı. Verilerin hatalı alınması onun suçu da değil. Ama aysima 'ya da suçlu denemez. Çünkü bu boyutta sitelerde yedekleme sorunu herkeste çıkıyor.

    Yazılımsal bir durum.

    Benim önerim sitenin geliri iyi ise kullanıcı doğrudan sunucu kiralasın. çok uygun fiyatlar var piyasada.

    Geliri sunucu kiralamaya yeterli değilse. kullanıcı normal bir hosting paketi alsın. Ancak yedeklemeyi de özellikle belirtsin. Yedekleme sadece kontrol panelinden alınmasın. dosyalar sıkıştırılmadan da yedeklensin.

    Tabi biraz maliyetli olur.

    Tekrar geçmiş olsun iki tarafa da.


    Valla sunucu almam mümkün değil arkadasım

    bu olaydan sonra 2 adet sponsorum geri çekildi zaten ücretleri geride istiyorlar.

    sunucu almam bu olaydan sonra hiç mümkün değil artık .

    benim aysimadan tek istedğim var bu durumda cihazlarında yedek 1 günlük değil 2 günlük olsun son 2 günlük biri hatalı olsa diğeride olsun böyle sorunlar ne bende ne başkalarındada yaşanmasın arkadaslar

    ayrıca kendi konum içersinde başkaları daha önceki yaşanmış olaylar için yazmagın varsa sorununuz konu açıp yazın lütfen konu başka yerlere sapıyor

    fazlasıyla magdur oldum zaten
  • 19-09-2010, 20:26:00
    #44
    @cilginyurekli;

    1) Söylediğiniz olay yedeklemenin mantığına aykırı. Gerek cPanel, gerekse DirectAdmin dünya üzerinde en çok kullanılan kontrol panelleridir. Ve bu panellerin hiçbiri 1+1+x şeklinde yedek almaz. Aysima'nın da belirttiği gibi günlük olarak yedek alır, bu yedeği de bir önceki günkü yedeği silip (daha doğrusu üzerine yazarak) alır. Buna ne Aysima, ne de bir başkası müdahale edebilir, alınan yedek sayısını arttırabilir. Yine Aysima'nın da dediği gibi eğer her gün ayrı bir yedek alınsaydı harddiskiniz 2-3 güne kalmadan dolardı. O sebeple bu isteğinizin gerçekleştirilebilmesinin mümkün olmadığını anlamanız ve kabul etmeniz gerekiyor.

    2) "Her gün nasıl yedek alayım, 20 CB (doğrusu: GB) yedeğim vardı" demişsiniz. Sizin yedeklemeniz gereken 20 GB ise Aysima'nın yedeklemesi gereken (böyle bir gereklilik var mı, bu ayrı bir tartışma konusu) 500 veya daha üzeri GB. Onlar nasıl yedeklesin? Nereye yedeklesin? Bir günde 500+ GB yedekleme yapabilmek, bunu da aktif çalışan sistemleri etkilemeden yapabilmek ne kadar mümkün? Bunu yaparken harcanan trafiğin bedelini biliyor musunuz? Bu boyutta bir yedekleme yapabilmek için kullanılabilecek bir sunucunun aylık masrafını biliyor musunuz? Aldığınız VPS hizmeti için ödediğiniz bedel ile, hem VPS hizmetinin, hem de yedekleme hizmetinin masrafı çıkmaz ki...

    3) Hosting firmalarının VPS ve dedicated sunucularda yedekleme yükümlülükleri bulunmuyor. Hosting sunucularında da bulunmuyor aslında. Bir önceki maddede yazdıklarım, bu madde için de geçerli. Sizin için büyük gelen bir kaç GB'ın onlarca katının yedeklenme yükümlülüğünü hosting firmalarına bırakmak yanlış. O sebeple firmalar bu yükümlülüğü kabul etmiyor ve müşteriye bırakıyorlar.

    4) "Müşteri memnuniyeti" sözü ağızlara sakız olmuş, her zaman kullanılıyor. Müşteri, hizmeti alırken her türlü pazarlığı yapmasını biliyor, kâr marjını dibe çekmeyi biliyor. Ondan sonra en ufak bir problemde "müşteri memnuniyeti" diyor. Müşteriyi memnun etmek için internet hizmetleri veren firmalar şaklabanlık yapmalı, ancak o zaman müşteriyi memnun edebilirler (mevcut hizmet/fiyat şartları altında)

    Not: Aysima firmasının sahipleri ile tanışırım, muhabbet etmişliğimiz de vardır. Fakat kendileriyle bazı konularda fikir ayrılığına sahip olduğumuz için en az 1-1.5 senedir de görüşmemişizdir. O sebeple bu yazdıklarımın "yandaş/candaş" durumunda değerlendirilmemesi gerektiğini özellikle belirtmek istiyorum.
  • 19-09-2010, 21:13:49
    #45
    Eposta Aktivasyonu Gerekmekte
    Kerem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @cilginyurekli;

    1) Söylediğiniz olay yedeklemenin mantığına aykırı. Gerek cPanel, gerekse DirectAdmin dünya üzerinde en çok kullanılan kontrol panelleridir. Ve bu panellerin hiçbiri 1+1+x şeklinde yedek almaz. Aysima'nın da belirttiği gibi günlük olarak yedek alır, bu yedeği de bir önceki günkü yedeği silip (daha doğrusu üzerine yazarak) alır. Buna ne Aysima, ne de bir başkası müdahale edebilir, alınan yedek sayısını arttırabilir. Yine Aysima'nın da dediği gibi eğer her gün ayrı bir yedek alınsaydı harddiskiniz 2-3 güne kalmadan dolardı. O sebeple bu isteğinizin gerçekleştirilebilmesinin mümkün olmadığını anlamanız ve kabul etmeniz gerekiyor.

    2) "Her gün nasıl yedek alayım, 20 CB (doğrusu: GB) yedeğim vardı" demişsiniz. Sizin yedeklemeniz gereken 20 GB ise Aysima'nın yedeklemesi gereken (böyle bir gereklilik var mı, bu ayrı bir tartışma konusu) 500 veya daha üzeri GB. Onlar nasıl yedeklesin? Nereye yedeklesin? Bir günde 500+ GB yedekleme yapabilmek, bunu da aktif çalışan sistemleri etkilemeden yapabilmek ne kadar mümkün? Bunu yaparken harcanan trafiğin bedelini biliyor musunuz? Bu boyutta bir yedekleme yapabilmek için kullanılabilecek bir sunucunun aylık masrafını biliyor musunuz? Aldığınız VPS hizmeti için ödediğiniz bedel ile, hem VPS hizmetinin, hem de yedekleme hizmetinin masrafı çıkmaz ki...

    3) Hosting firmalarının VPS ve dedicated sunucularda yedekleme yükümlülükleri bulunmuyor. Hosting sunucularında da bulunmuyor aslında. Bir önceki maddede yazdıklarım, bu madde için de geçerli. Sizin için büyük gelen bir kaç GB'ın onlarca katının yedeklenme yükümlülüğünü hosting firmalarına bırakmak yanlış. O sebeple firmalar bu yükümlülüğü kabul etmiyor ve müşteriye bırakıyorlar.

    4) "Müşteri memnuniyeti" sözü ağızlara sakız olmuş, her zaman kullanılıyor. Müşteri, hizmeti alırken her türlü pazarlığı yapmasını biliyor, kâr marjını dibe çekmeyi biliyor. Ondan sonra en ufak bir problemde "müşteri memnuniyeti" diyor. Müşteriyi memnun etmek için internet hizmetleri veren firmalar şaklabanlık yapmalı, ancak o zaman müşteriyi memnun edebilirler (mevcut hizmet/fiyat şartları altında)

    Not: Aysima firmasının sahipleri ile tanışırım, muhabbet etmişliğimiz de vardır. Fakat kendileriyle bazı konularda fikir ayrılığına sahip olduğumuz için en az 1-1.5 senedir de görüşmemişizdir. O sebeple bu yazdıklarımın "yandaş/candaş" durumunda değerlendirilmemesi gerektiğini özellikle belirtmek istiyorum.

    bence yanlı yorum yaptığınız kesin benim şahsi fikrim bu bu yüzden yorumunuza cevap vermiyecem tek taraflı yorum yapmısınız.

    Bide benim yerine koyun öyle yazın bide