• 08-09-2009, 20:53:58
    #1
    Son zamanlarda bazı site yöneticilerinin gerek kendi sitelerini, gerekse müşterilerinin web sitelerini üst sıralara taşımak için hackleme yoluyla link aldıkları yönünde iletiler alıyoruz

    Bağlantılar neden önemlidir?
    Sitenize diğer sitelerden verilen bağlantılar, sitenize yeni ziyaretçiler sağlar. Eğer bu bağlantılar, diğer siteler tarafından sitenizin içeriği değerli görüldüğü için verilmiş ise, Google bunu pozitif bir sinyal olarak algilar ve sitenizin Google gözündeki önemini arttir. Sitenizin içerik analizi, coğrafi konumunun ilgili olması diğer sinyallerden bazılarıdır. Kullanıcının aradığı anahtar kelimeye karşılık olarak, 200'den fazla sinyal (sitenizin içerik analizi ve yukarıda bahsettiğimiz bağlantılar da bu listede bulunmakta) dikkate alınıp en alakalı sonuçlar kullanıcıya sunulur.
    Hack yoluyla eklenen bağlantılar nedir?
    Hack yoluyla eklenen bağlantılar genelde sitelere hackerlar tarafından, içerik yönetim sistemlerinin (CMS) veya eski sürümleri kullanılan sunucu yazılımlarının açıklarından faydalanılarak eklenirler. Bu bağlantılar bazen CSS özellikleri kullanılarak saklı konulmakla birlikte (örneğin display:none), bazen de görünür bir şekilde eklenmektedirler. Kullanılan tekniğe bağlı olmaksızın bu tür bağlantılar, asıl amaçları Google algoritmalarını ve dolayısıyla Google sıralamasını uygunsuz bir şekilde etkilemek olduğundan dolayı Site Yöneticisi Yönergelerimizi ihlal etmektedirler.
    Aşağıda hack yoluyla eklenen bağlantıları tespit ettiğimiz gerçek bir siteden aldığımız örneği görebilirsiniz.
    Sayfanın kullanıcılar tarafından görülen hali:

    Sayfanın Googlebot tarafından görülen hali, CSS kullanılmadan:

    Hackleme yoluyla edinilen bağlantılar, sitenizin uzun vadede Google arama sonuçlarındaki görünürlüğünü olumlu bir şekilde etkilemezler. Bu tür bağlantıların link grafiğimizde algoritmalarımız tarafından etkisiz kılınması muhtemeldir ve bu sebeple Google'daki sıralamanızı iyileştirmek için tavsiye edilen bir yöntem değildir. Ayrıca hacklenen sitelerin yöneticileri de bu durumun farkına varıp bağlantıları kaldıracağından ötürü , bu bağlantılar çok uzun ömürlü olmazlar. Bir site yöneticisinin bu yöntemi kullanıp, hack yoluyla bağlantılar alarak sitesinin veya sitelerinin Google sıralamasını iyileştirmeye çalışmasının çok geçerli bir yöntem olmadığını yinelemek istiyorum.
    Grubumuzda bu başlık altında sıklıkla dile getirilen bir diğer konu ise bir web sitesinin kendi isteği haricinde hack yoluyla bağlantılar eklenerek sıralamasının etkilenebilip etkilenemeyeceğiydi. Bir rakibinizin, sıralamanıza zarar vermesi veya sitenizi dizinimizden çıkarttırması neredeyse imkansızdır. Başka bir sitenin sizin sitenize bağlantı vermesinden rahatsız oluyorsanız, söz konusu sitenin web yöneticisiyle bağlantı kurmanızı öneririz. Google, web üzerinde yayınlanan bilgileri toplar ve düzenler; ancak bu sayfaların içeriği bizim denetimimizde değildir. İlgili sitenin site yöneticisiyle iletişime geçmek için site üzerindeki iletişim bilgisini veya whois bilgisini kullanabilirsiniz. Eğer hacklenen siteler aynı sunucuda barındırılıyorsa, doğrudan bu sitelere hizmet veren barındırma (hosting) şirketiyle temasa geçmeniz daha doğru olabilir. Eğer hacklenen sitenin site yöneticisine ulaşamadıysanız ve/veya bağlantıları kaldırmıyorsa, spam sonuç bildirme formunu kullanarak hacklenen siteleri bize bildirebilirsiniz. Bu sayede dizinimizin kalitesini iyileştirmemiz için bize yardımcı olmakla birlikte, İnternet'in hepimiz için daha güzel bir platform olmasına katkıda bulunmuş olursunuz.
    Burak Gülbahçe-Arama Kalitesi Stratejisti tarafından yayınlanmıştır
  • 08-09-2009, 21:06:27
    #2
    hep hack yoluyla eklenen linkler tartışılsa da;
    bugun sitelerde verilen linklerin hiçbirisi site çok beğenildiği için verilmiyor.
    ya para ya da değişim karşılığında veriliyor.

    burda eleştirilen eğer o linklerin hakeldilmediği falansa
    zaten hakeden değil parayı basan link alıyor.

    yok eğer ziyaretçiye gösterilmiyor deniliyorsa
    zaten herkesin footera eklediği linklere de ziyaretçiler bakmıyor bile.

    eğer linklerin doğal oluşmasını beklersek kimse kimseye link vermez zaten.

    yani bize her yol paris
  • 09-09-2009, 18:43:03
    #3
    Nukrox adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hep hack yoluyla eklenen linkler tartışılsa da;
    bugun sitelerde verilen linklerin hiçbirisi site çok beğenildiği için verilmiyor.
    ya para ya da değişim karşılığında veriliyor.
    burda eleştirilen eğer o linklerin hakeldilmediği falansa
    zaten hakeden değil parayı basan link alıyor.
    yok eğer ziyaretçiye gösterilmiyor deniliyorsa
    zaten herkesin footera eklediği linklere de ziyaretçiler bakmıyor bile.
    eğer linklerin doğal oluşmasını beklersek kimse kimseye link vermez zaten.
    yani bize her yol paris
    doğru söze ne denir...
  • 09-09-2009, 18:45:35
    #4
    hack ile eklenen linkler siteyi bir anda zirveye ulaştırıyor ve ardından çöplüğe atıyor.
  • 09-09-2009, 19:07:10
    #5
    Üyeliği durduruldu
    MaidZoe adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hack ile eklenen linkler siteyi bir anda zirveye ulaştırıyor ve ardından çöplüğe atıyor.
    Aynen öyle. En fazla 2 ay işinizi görür. Ancak 1 ayda ne yapılmaz ki
  • 09-09-2009, 19:19:13
    #6
    kim demiş div none ile eklenen link yarar sağlamaz diye.
    ben kendi sitemden bile div none link sattığım oldu. çokta yararını görenler oldu.
  • 09-09-2009, 19:25:42
    #7
    Üyeliği durduruldu
    Nukrox adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hep hack yoluyla eklenen linkler tartışılsa da;
    bugun sitelerde verilen linklerin hiçbirisi site çok beğenildiği için verilmiyor.
    ya para ya da değişim karşılığında veriliyor.

    burda eleştirilen eğer o linklerin hakeldilmediği falansa
    zaten hakeden değil parayı basan link alıyor.

    yok eğer ziyaretçiye gösterilmiyor deniliyorsa
    zaten herkesin footera eklediği linklere de ziyaretçiler bakmıyor bile.

    eğer linklerin doğal oluşmasını beklersek kimse kimseye link vermez zaten.

    yani bize her yol paris
    tamamıyle katılıyorum..
  • 09-09-2009, 19:28:28
    #8
    Üyeliği durduruldu
    Enkahosting adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hackleme yoluyla edinilen bağlantılar, sitenizin uzun vadede Google arama sonuçlarındaki görünürlüğünü olumlu bir şekilde etkilemezler.
    ispat? Zaten bu linki alanlarin uzun vadede sonuclarda gorunme gibi bir sorunu yok. Turk telekom zaten 3-5 aya banliyor.

    Enkahosting adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu tür bağlantıların link grafiğimizde algoritmalarımız tarafından etkisiz kılınması muhtemeldir ve bu sebeple Google'daki sıralamanızı iyileştirmek için tavsiye edilen bir yöntem değildir.
    Algoritma nasil linkin hack yontemi ile alindigini anlayacak?
    Ikinci cumle pasif. Tavsiye etmeyen kim? Siz? Google?

    Enkahosting adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ayrıca hacklenen sitelerin yöneticileri de bu durumun farkına varıp bağlantıları kaldıracağından ötürü , bu bağlantılar çok uzun ömürlü olmazlar.
    Hep teori... Hacklenen sitenin sahipleri, sitelerine bakmadiklari icin hackleniyor zaten. Cogu olayi farkina bile varmiyor.

    Enkahosting adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir site yöneticisinin bu yöntemi kullanıp, hack yoluyla bağlantılar alarak sitesinin veya sitelerinin Google sıralamasını iyileştirmeye çalışmasının çok geçerli bir yöntem olmadığını yinelemek istiyorum.
    Hep teori. Ispatta yok.

    Cuneyt Ulsever'in pratik teoriyi her zaman asiyor kitabi vardir. Simdi adini degistirmisler, neden liberalim, pratik teoriyi her zaman asiyor yapmislar. Amacim siyasi tartisma degil. Demek istedigim su, ortada bir fenomen var. Insanlar bu linkleri alarak ust siralara yerlesiyorlar. Normal bir webmaster sitesini 1k'da tutarken bu yontem hiti 100-200 katina cikariyor.

    Ben ise ekonomik acidan bakiyorum. Eger 100K hite ulasirsam, 2 ay o seviyede kalirsam, 100*30*2= 6 milyon ziyaretcim olur. Google vs beni banladimi, sorun degil, siteyi baska domainde bir daha acarim. 6 milyon ziyaretcim cepte zaten, onlardan para kazandim.

    White Hat seo 1k hit yapar. Google amcasi ve bu sitedeki bazi insanlar dogru yoldasin, ozgun icerik ekle, sunu yap, bunu yap vs derler. Bu adamin 6 milyon hit yapmasi icin 6.000.000/1000= 6000 gun, yaklasik olarak 16 yil gerekir. Hacklinkli adamin 2 ayda yaptigini, white hat seo 16 yilda yapacak. Sonunda ne olacak, elinde googledan 1k ziyaretci alabilen sitesi ve 6 milyon ziyaretcisi. Istemem kardesim, ben 2 ayda banlanan ve 6 milyon ziyaretcisi olan siteyi tercih ederim. 16 yila, kim ole, kim kala....

    Yani pratik teoriyi her zaman asiyor. Insanlar kara kasi kara gozu icin hacklink alimiyor, ekonomik bir sebebi var. Yani pratik, teoriyi her zaman asiyor.
  • 09-09-2009, 19:31:02
    #9
    haklısın tamamiyle ekonomik yönden alıyor fakat projelik bir siteniz varsa hack link önermem
    protos78 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ispat?
    Algoritma nasil linkin hack yontemi ile alindigini anlayacak?
    Ikinci cumle pasif. Tavsiye etmeyen kim? Siz? Google? Gungor Uras'in ayse teyzesi mi?
    Hep teori... Hacklenen sitenin sahipleri, sitelerine bakmadiklari icin hackleniyor zaten. Cogu olayi farkina bile varmiyor.
    Hep teori. Ispatta yok.
    Cuneyt Ulsever'in pratik teoriyi her zaman asiyor kitabi vardir. Simdi adini degistirmisler, neden liberalim, pratik teoriyi her zaman asiyor yapmislar. Amacim siyasi tartisma degil. Demek istedigim su, ortada bir fenomen var. Insanlar bu linkleri alarak ust siralara yerlesiyorlar. Normal bir webmaster sitesini 1k'da tutarken bu yontem hiti 100-200 katina cikariyor.
    Ben ise ekonomik acidan bakiyorum. Eger 100K hite ulasirsam, 2 ay o seviyede kalirsam, 100*30*2= 6 milyon ziyaretcim olur. Google vs beni banladimi, sorun degil, siteyi baska domainde bir daha acarim.
    White Hat seo 1k hit yapar. Google amcasi ve bu sitedeki bazi insanlar dogru yoldasin, ozgun icerik ekle, sunu yap, bunu yap vs derler. Bu adamin 6 milyon hit yapmasi icin 6.000.000/1000= 6000 gun, yaklasik olarak 16 yil gerekir.
    Yani pratik teoriyi her zaman asiyor. Insanlar kara kasi kara gozu icin hacklink alimiyor, ekonomik bir sebebi var. Yani pratik, teoriyi her zaman asiyor.