Bad Sectör Oluşmuş Yardım plss
16
●1.154
- 18-06-2013, 19:20:54Üyeliği durdurulduBad sector çözümü yok hocam sadece hddyi o kadar kullanabilirsiniz. Mesela 1 gb sonrasinda oluştu bs, o zaman ne kadar olursa olsun 1 gb kullanılabilir ilerisi yokbulut57 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
GT-S5660 cihazımdan gönderildi - 19-06-2013, 09:24:30WapZap adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hocam 75 gb de sonra tarama devam etmedi. Yani hd tune takıldı kaldı.Bikaç tane kırmızı nokta oluştu. Devamı gelmedi. 1-2 saat sonra bilgisayarı kapatıyım dedim. Bilgisayar kapanırken ayarlanız kaydediliyor dedi. Burada takıldı kaldı. Reset çektim. Yine bilgisayar çöktü.
Hardiskin 75 gb den sonrasını silemez miyiz. 75 gb sonrasında hata oluşuyor. - 19-06-2013, 21:56:51Seagate yada maxtor kullanıyosanız MaxBlast indirin, yazılımsal badsectorleri tam olarak, donanımsal olanları kısmen çözer (O bölgeyi işaretler ve kullanılmaz). Yada daha basit bir yöntem ilk 74 GB'lık bölüm sağlam ise sadece 74 GB'lık bölüm oluşturun, geri kalan bölüm ayrılmamış alan olarak kalsın. Bir süre daha idare eder.
- 21-06-2013, 13:54:02Hocam onu nasıl ayarlıycam format atarken 30 gb C bölümüne 30 gb D bölümüne yapsam. toplam 60 gb yapar. Ama bu bölümün bad sectörsüz bölüm olup olmadığını nasıl anlayacamCtrlInformatics adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-06-2013, 17:06:02HDTune ile cdden çalışan xp kullanarak yavaş sector taraması yaptırın. Kaçıncı sektörde kırmızı nokta başlıyor ise o noktaya kadar kullanabilirsiniz. Yani atıyorum baştan 245760 MB sektöründe hata veriyorsa diski bölümlerken sadece o kadar alanı kullanabilirsiniz. Yani baştan itibaren olan yeşil noktaları kullanabilirsiniz ancak. Bölümledikten sonra rahat kurulum yaparsa zaten sorun yoktur ama yapmazsa o alanda da bad sector oluşmuş demektir.bulut57 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 23-06-2013, 14:05:04Hocam zaten normalde de rahat kurulum oluyor. Kurulum esnasında herhangi bir sıkıntı olmuyor. Herşey normal kuruluyor. 1-2 saatte driverleri falan tanıyorum. Driverler tanıtıldıktan sonra bikaç normal çalışıyor. sonra kasmaya başlıyor. Diğer akşam bikaç saat daha pc başında takılıyor. Kasarak, donarak çalışıyor. Sonrak çöküyor. Her defasında farklı bir sorun çıkartıyor.CtrlInformatics adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Şuan 2. el 80 gblik başka bir hdd aldım. bad sectör taraması yaptım. Bunda bad sectör yok. Ama bazen bu hdd den de tıııır tııırılll tırılll diye sesler geliyor. Sonra normal devam ediyor. Ama tırıldı yaparken kasma falan olmuyor. Normal çalışıyor. - 23-06-2013, 14:22:48HDD sorunları o kadar kolay halledilebilecek bir sorun değil aslında. Benim kullandığım yöntem yukarıda yazdığım gibi. En fazla 2 ay dayanıyor cihaz, zaten kullanım bilgisayarı değil. İkinci el hdd'den gelen sesler o kadar önemli değil. Western Digital ise aşırı derecede normal, farklı bir marka ise iğne zaman zaman yazarken o sesi veriyor. Özellikle 1 yıldan fazla kullanılmış hddlerde.bulut57 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle