• 18-06-2013, 18:56:52
    #10
    konu güncel
  • 18-06-2013, 19:20:54
    #11
    Üyeliği durduruldu
    bulut57 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    konu güncel
    Bad sector çözümü yok hocam sadece hddyi o kadar kullanabilirsiniz. Mesela 1 gb sonrasinda oluştu bs, o zaman ne kadar olursa olsun 1 gb kullanılabilir ilerisi yok

    GT-S5660 cihazımdan gönderildi
  • 19-06-2013, 09:24:30
    #12
    WapZap adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bad sector çözümü yok hocam sadece hddyi o kadar kullanabilirsiniz. Mesela 1 gb sonrasinda oluştu bs, o zaman ne kadar olursa olsun 1 gb kullanılabilir ilerisi yok

    GT-S5660 cihazımdan gönderildi

    Hocam 75 gb de sonra tarama devam etmedi. Yani hd tune takıldı kaldı.Bikaç tane kırmızı nokta oluştu. Devamı gelmedi. 1-2 saat sonra bilgisayarı kapatıyım dedim. Bilgisayar kapanırken ayarlanız kaydediliyor dedi. Burada takıldı kaldı. Reset çektim. Yine bilgisayar çöktü.

    Hardiskin 75 gb den sonrasını silemez miyiz. 75 gb sonrasında hata oluşuyor.
  • 19-06-2013, 21:56:51
    #13
    Seagate yada maxtor kullanıyosanız MaxBlast indirin, yazılımsal badsectorleri tam olarak, donanımsal olanları kısmen çözer (O bölgeyi işaretler ve kullanılmaz). Yada daha basit bir yöntem ilk 74 GB'lık bölüm sağlam ise sadece 74 GB'lık bölüm oluşturun, geri kalan bölüm ayrılmamış alan olarak kalsın. Bir süre daha idare eder.
  • 21-06-2013, 13:54:02
    #14
    CtrlInformatics adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Seagate yada maxtor kullanıyosanız MaxBlast indirin, yazılımsal badsectorleri tam olarak, donanımsal olanları kısmen çözer (O bölgeyi işaretler ve kullanılmaz). Yada daha basit bir yöntem ilk 74 GB'lık bölüm sağlam ise sadece 74 GB'lık bölüm oluşturun, geri kalan bölüm ayrılmamış alan olarak kalsın. Bir süre daha idare eder.
    Hocam onu nasıl ayarlıycam format atarken 30 gb C bölümüne 30 gb D bölümüne yapsam. toplam 60 gb yapar. Ama bu bölümün bad sectörsüz bölüm olup olmadığını nasıl anlayacam
  • 21-06-2013, 17:06:02
    #15
    bulut57 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam onu nasıl ayarlıycam format atarken 30 gb C bölümüne 30 gb D bölümüne yapsam. toplam 60 gb yapar. Ama bu bölümün bad sectörsüz bölüm olup olmadığını nasıl anlayacam
    HDTune ile cdden çalışan xp kullanarak yavaş sector taraması yaptırın. Kaçıncı sektörde kırmızı nokta başlıyor ise o noktaya kadar kullanabilirsiniz. Yani atıyorum baştan 245760 MB sektöründe hata veriyorsa diski bölümlerken sadece o kadar alanı kullanabilirsiniz. Yani baştan itibaren olan yeşil noktaları kullanabilirsiniz ancak. Bölümledikten sonra rahat kurulum yaparsa zaten sorun yoktur ama yapmazsa o alanda da bad sector oluşmuş demektir.
  • 23-06-2013, 14:05:04
    #16
    CtrlInformatics adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    HDTune ile cdden çalışan xp kullanarak yavaş sector taraması yaptırın. Kaçıncı sektörde kırmızı nokta başlıyor ise o noktaya kadar kullanabilirsiniz. Yani atıyorum baştan 245760 MB sektöründe hata veriyorsa diski bölümlerken sadece o kadar alanı kullanabilirsiniz. Yani baştan itibaren olan yeşil noktaları kullanabilirsiniz ancak. Bölümledikten sonra rahat kurulum yaparsa zaten sorun yoktur ama yapmazsa o alanda da bad sector oluşmuş demektir.
    Hocam zaten normalde de rahat kurulum oluyor. Kurulum esnasında herhangi bir sıkıntı olmuyor. Herşey normal kuruluyor. 1-2 saatte driverleri falan tanıyorum. Driverler tanıtıldıktan sonra bikaç normal çalışıyor. sonra kasmaya başlıyor. Diğer akşam bikaç saat daha pc başında takılıyor. Kasarak, donarak çalışıyor. Sonrak çöküyor. Her defasında farklı bir sorun çıkartıyor.

    Şuan 2. el 80 gblik başka bir hdd aldım. bad sectör taraması yaptım. Bunda bad sectör yok. Ama bazen bu hdd den de tıııır tııırılll tırılll diye sesler geliyor. Sonra normal devam ediyor. Ama tırıldı yaparken kasma falan olmuyor. Normal çalışıyor.
  • 23-06-2013, 14:22:48
    #17
    bulut57 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam zaten normalde de rahat kurulum oluyor. Kurulum esnasında herhangi bir sıkıntı olmuyor. Herşey normal kuruluyor. 1-2 saatte driverleri falan tanıyorum. Driverler tanıtıldıktan sonra bikaç normal çalışıyor. sonra kasmaya başlıyor. Diğer akşam bikaç saat daha pc başında takılıyor. Kasarak, donarak çalışıyor. Sonrak çöküyor. Her defasında farklı bir sorun çıkartıyor.

    Şuan 2. el 80 gblik başka bir hdd aldım. bad sectör taraması yaptım. Bunda bad sectör yok. Ama bazen bu hdd den de tıııır tııırılll tırılll diye sesler geliyor. Sonra normal devam ediyor. Ama tırıldı yaparken kasma falan olmuyor. Normal çalışıyor.
    HDD sorunları o kadar kolay halledilebilecek bir sorun değil aslında. Benim kullandığım yöntem yukarıda yazdığım gibi. En fazla 2 ay dayanıyor cihaz, zaten kullanım bilgisayarı değil. İkinci el hdd'den gelen sesler o kadar önemli değil. Western Digital ise aşırı derecede normal, farklı bir marka ise iğne zaman zaman yazarken o sesi veriyor. Özellikle 1 yıldan fazla kullanılmış hddlerde.