• 18-06-2013, 09:02:29
    #1
    Hdd de bad sectör oluşmuş nasıl çözebilirim. Gerekirse hdd nin boyutu azalsın. Ama sorun giderilsin. Çünkü yeni hdd alacak param yok. Ve bilgisayarda fazla alana ihtiyacım yok. 80 gb lik alan bile işimi görür. Genelde internet ile ilgili işlerimi görürüm. Bikaç ufak tefek program indiririm.


    Bad sectör taraması ile ilgili buradaki low level format yöntemi işe yarar mı yada hangi yöntemi kullanmalıyım: http://forum.donanimhaber.com/m_37218495/tm.htm

  • 18-06-2013, 09:08:00
    #2
    Bad Sectör geçmez . Yeni HDD alacaksın
  • 18-06-2013, 09:58:11
    #3
    cepoyunz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bad Sectör geçmez . Yeni HDD alacaksın
    hd reginatör ile hasarlı bölgelerin silindiğini öğrendim. Programı indirip tarayacağım. İnş çözebilirim.
  • 18-06-2013, 10:04:06
    #4
    Hiçbir program fiziksel olarak arızalanmış HDD' yi onaramaz.
  • 18-06-2013, 10:05:25
    #5
    bulut57 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hd reginatör ile hasarlı bölgelerin silindiğini öğrendim. Programı indirip tarayacağım. İnş çözebilirim.
    Benimde olmuştu . Hdd regenatör ve onun gibi 3-4 programla 1 yıl denedim geçmedi.
    Yeni HDD aldım sonunda.
  • 18-06-2013, 10:07:45
    #6
    cepoyunz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benimde olmuştu . Hdd regenatör ve onun gibi 3-4 programla 1 yıl denedim geçmedi.
    Yeni HDD aldım sonunda.
    Hocam 6-7 ay dayansın yeter. Şuan hdd alacak param yok. Borçlarım var. Zaten bu aralar ayı zor kurtarıyorum. Bikaç ay dayansa daha sonra hdd alırım.
  • 18-06-2013, 10:20:04
    #7
    bulut57 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam 6-7 ay dayansın yeter. Şuan hdd alacak param yok. Borçlarım var. Zaten bu aralar ayı zor kurtarıyorum. Bikaç ay dayansa daha sonra hdd alırım.
    O zaman her gün HDD regenatör ile taratın . 1 - 1,5 yıl dayanabiliyor.
  • 18-06-2013, 10:28:46
    #8
    cepoyunz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O zaman her gün HDD regenatör ile taratın . 1 - 1,5 yıl dayanabiliyor.
    Hocam tam olarak anlayamadım. Hergün taratın derken akşam taratınca diğer akşam tekrardan bozulacak ve tekrar mı taratmam gerekecek.

    Bi kere taradığımda bozuk alanları silmez mi diyorsunuz?
    Yani hdd 160 gb tarayınca 100 gb ye düşsün. Yada 50 gb ye düşsün. Ben ona da razıyım. Çünkü bilgisayarda pek bişey bulundurmam.
  • 18-06-2013, 10:36:39
    #9
    bulut57 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam tam olarak anlayamadım. Hergün taratın derken akşam taratınca diğer akşam tekrardan bozulacak ve tekrar mı taratmam gerekecek.

    Bi kere taradığımda bozuk alanları silmez mi diyorsunuz?
    Yani hdd 160 gb tarayınca 100 gb ye düşsün. Yada 50 gb ye düşsün. Ben ona da razıyım. Çünkü bilgisayarda pek bişey bulundurmam.
    Hocam HDD'nizde ki GB miktarı düşmez . Bad sectör lü kısımlar kırmızı ile gösterilir. Kullandığınız Regenatör progrmaı o kırmızı noktaların bir kısmını temizler. Verilerin o kırmızı noktalara gelmesi engeller. bu işlemde HDD'nizin ömrünü biraz daha uzatır.