• 26-12-2007, 22:36:51
    #82
    Üyeliği durduruldu
    pessimyst adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    cok yanli$ bir hesaplama bu.
    1) yatirim yapiyorsan gelecegi du$unerek yapmalisin. gelecekteki sorunlari gorebilmelisin. ha netdirekt mu$teri kaybeder o benim sorunum degil, kendileri hesaplamali onu.
    2) internet kullanici sayisi isterse %10000 artsin, eger atiyorum 5000gbit ciki$ kapasitesi olsa, sunucu ba$i 100mbit'ten toplam:
    500 gbit/100mbit = 5000 adet sunucu satmasi gerek teknoas'in en fazla. adsl abonesi artarsa bile sadece senin sunucunu etkileyecek, ben 100mbitin tamamini kullanmiyorsam benden alamayacaksin, ben de etkilenmeyecegim. burada bireysel i$ yapan insanlariz, ba$kasinin sunucu yuku beni ilgilendirmez neticede. ben hakkim olan 100mbit'i almak isterim.
    3) kusura bakmayin tekrarlayacagim ama, turkiyede oradaki pop noktasinin yogunlugunu ayarlayabilecek tek firma teknoa$'tir. zaten onlara ait franfurt pop noktasi, rapid bile kullanmiyor oralari.
    bu arada teknoserver'in yapabilecegi, yeni aklima gelen cozum de $u:
    anlik hizlar 100mbitten 30-50 mbit'e indirilsin her sunucu icin! boylece hatlar son derece rahatlayacaktir.
    Büyük ihtimal ile seni yanlış bilgilendirmiş birileri yada internetin mantığını çözememişsin.

    Sorun netdirectin hattının dolması değil seni netdirekte bağlayan ,her türlü yatırımından, sorunundan, çözümünden sorumlu olan ve senden bunun için para alan, türk telekomun hatlarının dolmasından ibarettir. Keza sorun yaşanan yerler sadece netdirect değil, amerikadaki verimerkezleri de var. Gün için tümden yurtdışı çıkışları gidip gidip geliyor. Bunu da mı TeknoAS çözsün.

    Türk Telekom veremeyeceği hızlarda ADSL hizmeti satmasın. Ben gün içerisinde Amerikadan, Avrupadan olsun, 4 mbit ADSL hizmet alırken, 1 mbit hızında dosya indiriyorsam aynı dosyayı amerikadaki adam 4 mbit full hızında indiriyorsa kusura bakma sorun türk telekomda.

    Bazılarınız hala TeknoAS'ı suçlamaya devam etsin, sunucu kiralamış insanlar kalkıp bu kadar açıklamadan sonra ( sorunun ttnet kaynaklı olmasının açıklaması ) suçlamaya devam ediyorsa bundan sonra sunucu kiralama hizmeti filan almasınlar. Gidip bakkalın/tamircinin yanında çırak filan olsunlar.
  • 26-12-2007, 22:39:45
    #83
    Üyeliği durduruldu
    @cemoka,


    ustteki mesaji editledim. editte de belirttigim gibi adsl abonesi artarsa bile kisitli sunucu olsaydi, bunlarin cogunlugu "almanya"ya istek gondermeyecegi icin almanya hatlari rahat olacakti. ama cok fazla sunucu orada oldugu icin cok fazla istek almanyaya yapiliyor. sorun bu.

    neyini anlamadin ben bunu anlamadim?
  • 26-12-2007, 22:50:08
    #84
    Teknoasın şu anda boş durduğunu zannetmiyorum. Bişiler yapmaya calişiyor bundan emin olabilirsiniz.
  • 26-12-2007, 23:01:38
    #85
    Üyeliği durduruldu
    pessimyst adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @cemoka,
    ustteki mesaji editledim. editte de belirttigim gibi adsl abonesi artarsa bile kisitli sunucu olsaydi, bunlarin cogunlugu "almanya"ya istek gondermeyecegi icin almanya hatlari rahat olacakti. ama cok fazla sunucu orada oldugu icin cok fazla istek almanyaya yapiliyor. sorun bu.
    neyini anlamadin ben bunu anlamadim?

    İşte sorun bu değil, sorun TT'nin yatırım yapmaması, sunucu sayısını kısıtlamak kadar abes bir şey olamaz. Bunu düşünen yarın şunu da düşünecek youtubeye erişim kısıtlansın, çok band yiyor, 5mb'nin üzerindeki emailler kısıtlansın çok band yiyor. İnternet artık bir ihtiyaç, lüks değil. Seneye 4 mbit yavaş gelecek bize, 30 mbit bağlantı satılacak, 5 sene sonra evlere gbit portlar gelecek ( Süreler örnektir ). Bunlar nasıl olacak? Yatırım ile olacak, yatırım yapacak para kazanacak yine yatırım yapacak şirketler.

    Şuan bir band genişliği ihtiyacı varsa bandlar daha da genişletilsin, ihtiyaç ortadan kaldırılmasın.

    Benim şahsi fikrim;

    TT özellikle Yurtdışına yatırımı daha yavaştan alıyor, bunun sebebi yurtdışına yaptığı yatırım için devamlı para ödemek zorunda. Yurtdışındaki sunucuları yurtiçine taşıttırıp ( sorunlardan bıkan insanlar yurtiçine yöneliyor ) tek seferde yatırım yapıp devamlı kar etmek peşinde.

    Şimdi almanyada sunucu aldığında sadece ADSL'den para kazanıyor, almanya hattının band genişliği arttırmak için devamlı yabancılara para veriyor.

    Aynı sunucuyu türkiyeden aldığında sadece bir sefer şehirlerarası bağlantılarda yatırım yapacak, daha sonra sunucuyu bulundurduğun yere ( verimerkezine ) hat satacak devamlı para kazanacak. Yani hem hizmet alan hem de hizmet satan tarafında devamlı para kazanacak.
  • 26-12-2007, 23:03:01
    #86
    yehhhhoooo , pingler düzeldi, 60-70
  • 26-12-2007, 23:45:14
    #87
    cemoka adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    TT özellikle Yurtdışına yatırımı daha yavaştan alıyor, bunun sebebi yurtdışına yaptığı yatırım için devamlı para ödemek zorunda. Yurtdışındaki sunucuları yurtiçine taşıttırıp ( sorunlardan bıkan insanlar yurtiçine yöneliyor ) tek seferde yatırım yapıp devamlı kar etmek peşinde.
    Şimdi almanyada sunucu aldığında sadece ADSL'den para kazanıyor, almanya hattının band genişliği arttırmak için devamlı yabancılara para veriyor.
    Aynı sunucuyu türkiyeden aldığında sadece bir sefer şehirlerarası bağlantılarda yatırım yapacak, daha sonra sunucuyu bulundurduğun yere ( verimerkezine ) hat satacak devamlı para kazanacak. Yani hem hizmet alan hem de hizmet satan tarafında devamlı para kazanacak.

    zaten telekom akıllı olsa yurt içi hat fiyatlarını düşük tutarak tr trafiğini yurtdısına yonlendirmez, bu kadar yurtdısı bağlantısı sağlamak zorunda da kalmaz. bilmiyorum belkide cok akıllıdır, yurt içi hat fiyatlarını düşürmekten daha ucuza mal oldugu için bunu tercih ediyor da olabilirler
  • 26-12-2007, 23:54:00
    #88
    En kısa sürede Tr ye taşınacağım.

    Ben bile çileden çıkarken müşterilerden anlayış beklemek anlamsız oluyor.

    yurt dışı, the end
  • 26-12-2007, 23:59:33
    #89
    Bugün itibariyle sorun düzelmiş durumda. Ancak bu, bundan sonra olmayacağının garantisi değil. İnşallah olmaz diyip temenni etmekten başka birşey gelmiyor elimizden.
  • 27-12-2007, 00:05:44
    #90
    Sorun eğer gerçektende bahsedilen ise, Telekomun çözüm üretmesini beklemek çok saçma olur. Hatların durumu belli, Telekomun verdiği hizmet belli, geçici geçmiş olabilir ama diken üstünde durmaktansa

    Umarım dediğin gibi olur. Sunucu ödemesinide daha yeni yaptım ama 2 haftaya kadar Tr ye geçeceğim.